AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Babyen min på snart 10 uker er en ekte klistermerkebaby. Sovner riktignok i vogn på dagtid, men ellers er det kun i bæresjal eller ved å ligge oppå oss. Opplever kveldsuro flere ganger i uken, og da er det kun sjal som funker. Det blir hyling hvis pappa bærer. Begynner å bli utslitt av å ha noen på meg mer eller mindre konstant, og ikke minst smerter i rygg og nakke. Jeg går rundt med baby i sjal i flere timer hver kveld. Når gir dette seg? Når pleier kveldsuroen og gi seg, og når pleier de voksne å få "kveldene tilbake"? Anonymkode: 7a8e0...9a9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Må barnet bæres? Kan det ikke ligge i fanget ditt på en pute f.eks imens du gjør noe annet i tillegg? Anonymkode: efd29...e29
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Det vil nok variere, men min våknet og gråt mange ganger hver natt til ca.7 mnd når jeg løftet han vekk fra meg. Etter 7 mnd kunne han sove uten kroppskontakt. Kveldsuroen og behovet for kroppskontakt på dagtid stoppet mye tidligere, rundt 4 mnd ca. Å få voksentid på kvelden kan dessverre ta lang tid med en klistremerkebaby, siden de gjerne merker at de er alene i rommet og setter i gang hylgråten hver gang det skjer. Vår var 10 mnd da han sov godt/lenge nok og var trygg nok til å kunne ligge på rommet alene. Fram til da hadde jeg og pappaen ikke vært alene i samme rom siden han ble født (jada, vi var et av disse parene som måtte ha sex med baby i samme rom). Anonymkode: 6cfcd...cfd
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Vi opplevde kveldsuro vi også. Vi forsøkte å legge henne for natten når kveldsuroen vanligvis startet, og det funket for oss. Har dere prøvd det? Anonymkode: 9a7ee...107
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vil nok variere, men min våknet og gråt mange ganger hver natt til ca.7 mnd når jeg løftet han vekk fra meg. Etter 7 mnd kunne han sove uten kroppskontakt. Kveldsuroen og behovet for kroppskontakt på dagtid stoppet mye tidligere, rundt 4 mnd ca. Å få voksentid på kvelden kan dessverre ta lang tid med en klistremerkebaby, siden de gjerne merker at de er alene i rommet og setter i gang hylgråten hver gang det skjer. Vår var 10 mnd da han sov godt/lenge nok og var trygg nok til å kunne ligge på rommet alene. Fram til da hadde jeg og pappaen ikke vært alene i samme rom siden han ble født (jada, vi var et av disse parene som måtte ha sex med baby i samme rom). Anonymkode: 6cfcd...cfd Og det har ingenting med denne tråden å gjøre. Hvorfor I det hele tatt nevne det? Anonymkode: 9a7ee...107
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og det har ingenting med denne tråden å gjøre. Hvorfor I det hele tatt nevne det? Anonymkode: 9a7ee...107 Jo, det hadde jo noe med tråden å gjøre. Ts spør jo om når man får kveldene tilbake, altså voksentid, og da skrev jeg dette for å understreke hvor lite voksentid vi faktisk fikk med vår klistremerkebaby. Anonymkode: 6cfcd...cfd 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 Det tok 7 mnd her. Til gjengjeld kunne vi da legge klokken 19.00 og baby sov samme hengende til 07.00. Og slitenheten fra de 7 mnd ble overraskende fort glemt. Anonymkode: 9e4a1...ef8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 Da gutten min ble 10 måneder kunne han endelig sove i egen seng. Da følte jeg at jeg fikk litt av livet mitt tilbake. Han våknet hver time, men det var verdt å få noen timer på kvelden der jeg slapp å ha baby i armene. Anonymkode: bf601...c15
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 Gjelder selvfølgelig ikke alle babyer. Men kan det være en dårlig uvane? Må babyen bæres? Så lenge mamma å pappa er tilstede og gir kos, så må vel ikke dette skje på fanget eller i et bæresjal? Jeg forstår den lille foretrekker mamma, men her må pappa bare være tålmodig å kose med baby til h*n vender seg til pappa også. Vet mange gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å bære å vugge etc. Anonymkode: 03cd1...be7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå