Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen som jeg er gift med, og har vært sammen med i 9 år, ønsker tid for seg selv, avstand fra meg, for å «jobbe med seg selv», som han sier. Han må «finne» seg selv, og det greier han visst ikke om han skal bo under samme tak som noen andre, for det betyr at han må ta hensyn til andres behov enn sine egne.

Jeg er gravid, og føler meg rett og slett sviktet i en vanskelig situasjon. Når sant skal sies, er jeg ikke sikker på om jeg i det hele tatt ønsker å ha ham, når han er så lite villig til å se andre enn seg selv og sine behov akkurat nå. 

Han sier han elsker meg, og at han håper jeg vil «vente» på ham. Men hvem vet hvor lang tid dette vil ta? Kanskje blir jeg alene i lang tid, og så skal han bare komme tilbake når det passer ham? Det er jo nå, og i tiden fremover jeg virkelig trenger ham.. Vet som sagt ikke om jeg ønsker ham tilbake, om han virkelig flytter ut for en periode nå..

Noen med erfaringer?

Anonymkode: 47554...c6e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring, men vil bare si at jeg forstår deg godt. Hadde min samboer valgt å gjøre noe så egoistisk som å flytte ut når jeg var gravid hadde dette virkelig svekket mitt syn på han. For meg er kjernen i et forhold at man støtter hverandre når det trengs, og hvis den biten ikke er der så er det ikke mye igjen.

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Det er skikkelig drittsekk å flytte ut under graviditet. Og veldig offentlig.. 

Hvor langt er du på vei? 

Anonymkode: 663de...0f2

• Liker 24
Skrevet

Spørs litt på om dama «overbelaster» mannen.

Det jeg mener med det er at dama overkjører mannen, snakker om uinteressante ting, baksnakker andre, fremhever seg selv og er rett og slett slitsom og masete. 

Jeg kjenner til flere slike damer, og jeg trekker meg unna og greier ikke å være i lag med dem i høyst en time. Og jeg er dame. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen som jeg er gift med, og har vært sammen med i 9 år, ønsker tid for seg selv, avstand fra meg, for å «jobbe med seg selv», som han sier. Han må «finne» seg selv, og det greier han visst ikke om han skal bo under samme tak som noen andre, for det betyr at han må ta hensyn til andres behov enn sine egne.

Jeg er gravid, og føler meg rett og slett sviktet i en vanskelig situasjon. Når sant skal sies, er jeg ikke sikker på om jeg i det hele tatt ønsker å ha ham, når han er så lite villig til å se andre enn seg selv og sine behov akkurat nå. 

Han sier han elsker meg, og at han håper jeg vil «vente» på ham. Men hvem vet hvor lang tid dette vil ta? Kanskje blir jeg alene i lang tid, og så skal han bare komme tilbake når det passer ham? Det er jo nå, og i tiden fremover jeg virkelig trenger ham.. Vet som sagt ikke om jeg ønsker ham tilbake, om han virkelig flytter ut for en periode nå..

Noen med erfaringer?

Har ikke erfaring, men hadde det samme skjedd meg, ville jeg forberedt meg på et liv som alenemor, og tviler på jeg ville hatt ham tilbake.......

Anonymkode: 2ca09...640

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker at hvis han tar denne ''pausen'', så får han være forbredt på at du ikke sitter med åpne armer og tar han i mot når enn han er ''klar ''. Og dessuten, vet han og du når han er ''klar'' igjen? Det kan være aldri, det kan være om år etc.
May i ask, hvem tror han at han er - som kan tro han kan komme å gå som han vil, spesielt når du er GRAVID? Er nå han burde være der mer enn aldri før og spesielt tiden etter. Jeg personlig hadde latt han gå og sagt at '' går du nå, så går du for alltid ''.

Anonymkode: cfa4c...d38

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
Nåleputa skrev (1 time siden):

Det jeg mener med det er at dama overkjører mannen, snakker om uinteressante ting, baksnakker andre, fremhever seg selv og er rett og slett slitsom og masete. 

Jeg kjenner til flere slike damer, og jeg trekker meg unna og greier ikke å være i lag med dem i høyst en time. Og jeg er dame. 

Dette støttes 100%. Men jeg er mann og da teller det selvsagt ikke, for alt er min feil og jeg er en stor tosk.

Anonymkode: 2c050...673

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Nåleputa skrev (1 time siden):

Men er man så idiot i hodet at man GIFTER seg med en slik person og smeller henne på tjukka, får man ta konsekvenser av sine dumme valg. Dama er jo ikke blitt slik over natten, og man gifter seg ikke etter en ukes bekjentskap. Disse har vært gift i ni lange år. Da er mannen stokk dum, og ikke noe synd på ham.

Anonymkode: 6da65...6e3

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen med erfaringer?

Beklager å si det, men han har mest sannsynlig en annen dame. Grunnen til at han ikke gjør det slutt, er usikkerhet om hun vil ha ham eller ikke, om det funker mellom dem osv. Derfor ber ham om at du venter på ham - sånn i tilfelle den nye ikke vil ha ham, eller er umulig å leve sammen med. Ingen flytter fra sin gravide kone som de ELSKER, uten å gi noe tidsperspektiv for hvor lenge det blir. Som du selv sier, han skal bare komme tilbake når det passe ham. Han ønsker å bestemme over forløpet i deres forhold, ene og alene. Det er ikke slik forholdet fungerer. Jeg hadde ikke tatt ham tilbake under noen omstendigheter, og jeg hadde informert ham klart og tydelig om det før han flyttet. Man tar ikke "pause" fra et ekteskap, man tar "pause" fra småkjæresteforhold når man er 15.

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Er dette «typisk» for mannen din? Eller har han en krise, er deprimert el.l.? Dersom det første, er det like greit å avslutte nå, for da vil han nok aldri sette deg først. Dersom det siste, ville jeg vurdert om han var verdt å vente på. Om han kommer ut av krisen på «riktig side», ville jeg ha forventet at han deltok i behandling og parterapi.

Anonymkode: 406b1...af0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dette «typisk» for mannen din? Eller har han en krise, er deprimert el.l.? Dersom det første, er det like greit å avslutte nå, for da vil han nok aldri sette deg først. Dersom det siste, ville jeg vurdert om han var verdt å vente på. Om han kommer ut av krisen på «riktig side», ville jeg ha forventet at han deltok i behandling og parterapi.

Anonymkode: 406b1...af0

Enig her. Jeg hadde forlangt at han gikk i terapi/behandling, og ikke "deltok i leit etter seg selv" alene på hybel som fri og frank. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo slippe han fri hvis det er hva han vil. Men du bør ikke slippe han lett tilbake, dette er et svik overfor deg. Og du bør ikke slippe han inn før han har vist både gjennom ord og handling at han har endret seg.

Anonymkode: 87608...538

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må jo slippe han fri hvis det er hva han vil. Men du bør ikke slippe han lett tilbake, dette er et svik overfor deg. Og du bør ikke slippe han inn før han har vist både gjennom ord og handling at han har endret seg.

Anonymkode: 87608...538

Og bevist at han ikke gikk fra henne for en annen dame, og kom tilbake fordi det andre ikke funket. 

• Liker 4
Gjest Elder Millennial
Skrevet

For en forferdelig situasjon 💔

Hvor lang tid et det han mener han trenger?  Jeg kunne til dels ha forstått at man kunne få litt panikk for å skulle bli far og trenge ett par dager for seg selv, men å dra det så langt som å flytte ut? Nei det hadde jeg ikke akseptert. Han får velge da jobbe på seg selv i ett forhold eller uten, han kan ikke få i pose og sekk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men er man så idiot i hodet at man GIFTER seg med en slik person og smeller henne på tjukka, får man ta konsekvenser av sine dumme valg. Dama er jo ikke blitt slik over natten, og man gifter seg ikke etter en ukes bekjentskap. Disse har vært gift i ni lange år. Da er mannen stokk dum, og ikke noe synd på ham.

Utfordringen er jo nettopp at graviditet ikke nødvendigvis bringer fram den mest funksjonelle versjonen av en kvinne. Det er en del hormoner i gang, og kvinner er dessverre oppdratt til å skjule hvem de egentlig er i mange områder.  Så ja, det vil ikke være første gang en mann sto med åpen munn og lurte på "Hvem er du og hvor har du gjemt liket av den jeg elsker"

Jeg unnskylder ikke mannen her; han er en mann og dette tåpelige følelses-tullet hører hjemme hos kvinner; Man står i stormen,holder kjeft og gjør jobben.  

Anonymkode: 5bed3...499

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utfordringen er jo nettopp at graviditet ikke nødvendigvis bringer fram den mest funksjonelle versjonen av en kvinne. Det er en del hormoner i gang, og kvinner er dessverre oppdratt til å skjule hvem de egentlig er i mange områder.  Så ja, det vil ikke være første gang en mann sto med åpen munn og lurte på "Hvem er du og hvor har du gjemt liket av den jeg elsker"

Jeg unnskylder ikke mannen her; han er en mann og dette tåpelige følelses-tullet hører hjemme hos kvinner; Man står i stormen,holder kjeft og gjør jobben.  

Anonymkode: 5bed3...499

Uansett, hvis man i løpet av NI ÅR (!) ikke klarer å se hva slags menneske man lever med, er man en sosialt tilbakestående idiot. Det er ikke snakk om en kort periode her, og ingen klarer å late som de er noe helt annet i hele ni år. 

For øvrig er det typisk at enkelte alltid skylder på kvinnen for at mannen er en drittsekk. For ja, man er en drittsekk når man forlater sin gravide kone etter å ha stått foran presten og lovet å elske og ære henne i gode og onde dager. Er det slik at man bare skal være der for sin kjære når alt er rosenrødt? Da er det verken ekteskap eller kjærlighet.

• Liker 13
Skrevet

Jeg velger å ta en annen vri på dette: Hvis mannen trenger space, nytter det kanskje ikke å prøve å holde ham igjen. Det vil sannsynligvis bare virke mot sin hensikt og gjøre ham enda mer desperat slik at du pusher ham enda lenger bort fra deg. Det er ofte slik dynamikken blir når den ene vil ha avstand og den andre klynger seg fast. 

Her tror jeg faktisk at jeg hadde prøvd den samarbeidende og vennlige løsningen, slik at det ble attraktivt for ham å velge deg og komme tilbake igjen. Dere skal ha et barn sammen, da er det viktig at dere klarer å samarbeide og ha et så godt forhold som mulig.

Jeg tror ikke det er noe lurt å være stolt i denne situasjonen og gjøre det vanskelig for ham. Ja, han svikter deg og det kan du gjerne si til ham, men gi ham tid og rom og vær vennlig og god slik at han får lyst til å komme tilbake til deg. Tenk strategisk! 

• Liker 2
Skrevet

Hadde sagt at uansett hva han fant, så skulle han nå bli far, så han kunne bruke tida på hybelen til å spare penger og snakke med jobben om pappapermen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Oslodamen skrev (Akkurat nå):

Jeg velger å ta en annen vri på dette: Hvis mannen trenger space, nytter det kanskje ikke å prøve å holde ham igjen. Det vil sannsynligvis bare virke mot sin hensikt og gjøre ham enda mer desperat slik at du pusher ham enda lenger bort fra deg. Det er ofte slik dynamikken blir når den ene vil ha avstand og den andre klynger seg fast. 

Her tror jeg faktisk at jeg hadde prøvd den samarbeidende og vennlige løsningen, slik at det ble attraktivt for ham å velge deg og komme tilbake igjen. Dere skal ha et barn sammen, da er det viktig at dere klarer å samarbeide og ha et så godt forhold som mulig.

Jeg tror ikke det er noe lurt å være stolt i denne situasjonen og gjøre det vanskelig for ham. Ja, han svikter deg og det kan du gjerne si til ham, men gi ham tid og rom og vær vennlig og god slik at han får lyst til å komme tilbake til deg. Tenk strategisk! 

Hva skal man med en slik mann? Hva skjer neste gang hvis noe virkelig kritisk skjer? Hva hvis TS blir alvorlig syk, da stikker mest sannsynlig mannen fordi han klarer jo ikke å bearbeide vanskelige ting sammen. Skal man være vennlig mot en som svikter deg på det groveste? De fleste menn synes ikke dørmatter uten selvrespekt er attraktivt. 

• Liker 16
Skrevet

Hva skal man med en slik mann? Hva skjer neste gang hvis noe virkelig kritisk skjer? Hva hvis TS blir alvorlig syk, da stikker mest sannsynlig mannen fordi han klarer jo ikke å bearbeide vanskelige ting sammen. Skal man være vennlig mot en som svikter deg på det groveste? De fleste menn synes ikke dørmatter uten selvrespekt er attraktivt. 

Ja, jeg forstår den, men samtidig er det ikke alltid det nytter å holde noen fast når de vil gå. Jeg foreslår derfor en annen løsning, bare Ts vet hva som vil fungere best.

Faktum er uansett at ingen ønsker å tilbringe tid med en kjeftende surpomp. Dessuten viser det styrke å tørre å gi den andre litt tid for seg selv. Det er ikke noe tegn på svakhet eller at man er en dørmatte. Folk klarer ikke alltid å kontrollere følelsene sine. Hvis utfallet uansett er at mannen tar en pause, er det bedre å være vennlig slik at han kommer tilbake, enn rasende og bitter, for da kommer han kanskje aldri tilbake igjen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...