AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Kjæresten og jeg har litt ulike vaner når vi inviterer venner til uformelt treff. Jeg liker å sette fram litt snop, kjeks, frukt o l, han synes det holder å by på drikke. Jeg venter til gjesten(e) kommer med å forsyne meg, mens han forsyner seg grovt, sånn at skålene er halvtomme ut når besøket kommer. (Han er sånn som dytter innpå og ikke gir seg før det er tomt når det bare er oss også, så hvis jeg skal få noe av godisen, må jeg spise fort også.) Jeg har sagt fra at jeg ikke synes det er greit og han synes det er teit av meg og at jeg ikke er normal. Barna mine vet å vente til gjestene kommer og har faktisk reagert på ham. 🙊 Men jeg undrer jo litt hva som er vanlig rundt omkring i de tusen hjem. Dette er liksom ikke verdens største problem, men et lite irritasjonsmoment har det blitt. 🙈 Anonymkode: 9f623...409 1
Gjest Robin666 Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Kan du ikke gi den lille babyen din en egne skål meg godteri før gjestene kommer? Og kjøpe egen pose med godteri til deg selv? Snakk om å lete etter ting å klage på
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Voksne mennesker som ikke har impulskontroll på mat/ godteri, og som ikke kan beherske seg fra å spise opp ALT - det er altså så umodent og lite sjarmerende. Hvis vi skal by gjester på mat, snacks, drikke, godteri så spiser vi selvsagt ikke av det før gjestene kommer. Anonymkode: 1b97e...cd4 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Voksne mennesker som ikke har impulskontroll på mat/ godteri, og som ikke kan beherske seg fra å spise opp ALT - det er altså så umodent og lite sjarmerende. Hvis vi skal by gjester på mat, snacks, drikke, godteri så spiser vi selvsagt ikke av det før gjestene kommer. Anonymkode: 1b97e...cd4 Enig! Anonymkode: 9f623...409 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Enkelte folk har ikke lært måtehold. Han har trolig vokst opp i et hjem hvor det var først til mølla når det gjaldt godsakene og at de grafset innpå til det var tomt både på bordet og i kjøleskapet og i skuffer og skap. Her må du rett og slett vente med å sette frem skålene til gjestene kommer. Forby han å spise før de kommer. Vil også anbefale dere å ha eget snop hvis du og ungene opplever at han spiser opp så dere ikke får noe. Anonymkode: 399ab...7e3 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Jeg er enig med deg. Jeg vil alltid sette frem noe de kan spise, og jeg venter selvsagt med å spise det selv til de kommer. Er det en skål med chips/sjokolade eller lignende, kan jeg selsagt ta en eller noe, men jeg spiser liksom ikke slik at det er tydelig at noen allerede har forsynt seg. Anonymkode: f09a7...056 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 Æh, det er han som ikke er normal. Her må du bare være streng og si at han ikke får forsyne seg før gjestene kommer. Om han vil ha noe, så kan han kjøpe selv. Er han høflig i andre situasjoner, eller turer han fram der også? Anonymkode: 0fe8c...286 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 Du får vente med å helle oppi til gjestene ringer på. Anonymkode: e73a0...c1c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får vente med å helle oppi til gjestene ringer på. Anonymkode: e73a0...c1c Ja, det pleier jeg forsåvidt å gjøre. Setter det ikke fram før gjestene kommer. Anonymkode: 0fe8c...286
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #10 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det pleier jeg forsåvidt å gjøre. Setter det ikke fram før gjestene kommer. Anonymkode: 0fe8c...286 Hvordan er det da halvtomt rett etterpå? Anonymkode: e73a0...c1c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #11 Skrevet 28. juni 2021 Samboeren her har vokst opp med eldre søsken og kamp om godsakene. Løsningen er å sette frem snopet når gjestene kommer. Når det bare er oss og ungene får alle hver sin skål. Så trenger ingen å være stressa for å ikke få noe. Anonymkode: ebd27...e86 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #12 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er det da halvtomt rett etterpå? Anonymkode: e73a0...c1c Jeg er ikke TS. Anonymkode: 0fe8c...286
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #13 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke TS. Anonymkode: 0fe8c...286 Ikke svar som om du er TS, da.... Anonymkode: 399ab...7e3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #14 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke svar som om du er TS, da.... Anonymkode: 399ab...7e3 Jeg gjorde ikke det? Det var mer som "det var et godt tips, det pleier jeg å gjøre og". Anonymkode: 0fe8c...286
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #15 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke svar som om du er TS, da.... Anonymkode: 399ab...7e3 Du ser jo hvem som er hvem på kodene. 😊 Anonymkode: 9f623...409
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #16 Skrevet 28. juni 2021 Unnskyld for at det blir litt på siden her, men I-landsproblematikk er det vel ikke, jeg tror det er ganske vanlig å innvitere på litt frukt, godis og en matbit i absolutt alle land her i verden -enig i at det ikke er mer enn et irritasjonsmoment i forhold til andre viktige ting, men at det bare skjer i utviklede land med høy økonomi det synes jeg er veldig fordomsfullt, evt. veldig lite gjennomtenkt å si. Selv om mange lever i fattigdom så spiser de og har folk på besøk, deler det de har muliget til. Det er ekstremt få, sett over hele verden, som lider av hungersnød heldigvis. Anonymkode: b4e2b...e1b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #17 Skrevet 28. juni 2021 Eier han ikke manerer og impulskontroll? Om jeg eller mannen min hadde gjort det hadde den andre gitt beskjed 😛 det blir jo for tåpelig at du må skjule godteri som om han er et barn. Anonymkode: 96c91...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Unnskyld for at det blir litt på siden her, men I-landsproblematikk er det vel ikke, jeg tror det er ganske vanlig å innvitere på litt frukt, godis og en matbit i absolutt alle land her i verden -enig i at det ikke er mer enn et irritasjonsmoment i forhold til andre viktige ting, men at det bare skjer i utviklede land med høy økonomi det synes jeg er veldig fordomsfullt, evt. veldig lite gjennomtenkt å si. Selv om mange lever i fattigdom så spiser de og har folk på besøk, deler det de har muliget til. Det er ekstremt få, sett over hele verden, som lider av hungersnød heldigvis. Anonymkode: b4e2b...e1b 🤣🤣🤣 Anonymkode: 9f623...409 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 Jepp, han mangler både manerer, oppdragelse og impulskontroll på dette området. Anonymkode: 9f623...409 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Enkelte folk har ikke lært måtehold. Han har trolig vokst opp i et hjem hvor det var først til mølla når det gjaldt godsakene og at de grafset innpå til det var tomt både på bordet og i kjøleskapet og i skuffer og skap. Her må du rett og slett vente med å sette frem skålene til gjestene kommer. Forby han å spise før de kommer. Vil også anbefale dere å ha eget snop hvis du og ungene opplever at han spiser opp så dere ikke får noe. Anonymkode: 399ab...7e3 ofte er det de barna som vokste opp med foreldre som var veldig nøye på og skulle være prefekte foreldre og aldri godteri osv osv ..når de da kommer til et hus der man har lært barna at godteri kan stå frem uten at det må spises opp med en gang så tømmer disse barna skåla på null niks. Anonymkode: fc800...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå