Gå til innhold

Skummelt dyr i hagen!! 😣 hvilket dyr var det??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Macro skrev (2 timer siden):

Fulle menn også. Kanskje noen var ute å feiret lettelsene?

:fnise: Kanskje noen som ropte på elgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ånei Ånei Ånei Ånei, det ligner på villsvin lydene 😭😭😭😭 

ts

Anonymkode: c4767...9f3

😳 Ja det kunne vært tatt ut fra en grøsser med udyr😳😅

Anonymkode: aef46...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er rådyr. De har grø grø lyd

Anonymkode: c130b...3ce

Som jeg også mener.  Hører brølinga deres stadig vekk i skauen på hytta. Gjerne vår og forsommer i parringstiden. Men ellers også. 

At et så vevert og pent dyr kan lage slik stygg lyd...   :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 2.06):

Ja jeg vet, men jeg trodde det var lenge til de kom hit 😩 Syntes de dyra er så utrolig skumle! Alltid tenkt at jeg er glad jeg ikke bor i Halden og kan møte på de der.... 

ts

Anonymkode: c4767...9f3

Det virker ikke som du har fulgt så veldig nøye med. Det er ikke veldig lenge siden det ble observert villsvin med unger (blant andre observasjoner) i Hobøl. Altså rett på andre siden av kommunegrensa. Og for et par år siden ble det sett villsvin langs E18 på Sneissletta. Altså rett på andre siden av den andre kommunegrensa. (Det er gjort flere andre observasjoner i Ås også.) Det er i det hele tatt en god del observasjoner i Follotraktene. Og selv om jeg ikke har funnet noen skriverier akkurat fra Nordre Follo er det tydeligvis villsvin i nabokommunene på begge sider. Så med mindre villsvinene er høflige nok til å sirkle rundt kommunegrensa ...  :P

AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 3.02):

I følge Wikipedia er villsvin altetende 😅🤣 Sikkert greit å holde seg inne. Hehe nei da, skal ikke skremme deg. Høres uansett rart ut med Villsvin i Oslo selv om du bor ved en skog. Men om du er ganske sikker på at det er det kan du jo ringe viltnemnda eller hvem det er som tar seg av slikt. Villsvin er uønsket i Norge. 

Anonymkode: 758a3...aa4

Nordre Follo er ikke i Oslo, men utenfor Oslo slik TS sa. Du skal ikke lange biten utenfor Oslo før det er mer skog og jorder enn bebyggelse. 

Anonymkode: d25ec...f92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta kontakt med det lokale laget i jegerforbundet. Villsvin er det lov å jakte på hele året (unntatt sugger med unger), og det er ettertraktet jakt.

Anonymkode: 4498b...28b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 2.38):

Det hørtes ut som en gammel mann i smerte 🤣🙈

Anonymkode: c130b...3ce

Tenkte at det hørtes ut som noen som døde 🤣.

Grusom lyd! Skjønner at du ble redd ts!!

Anonymkode: 0d254...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har hørt noen fryktelige skrik om natta her jeg bor, hørtes ut som en gal heks fra en skrekkfilm, tror det må ha vært en rev. 

Anonymkode: 01963...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det TS?

Har du meldt fra til viltnemda der du bor?

Det bør du gjøre, de vil undersøke etter spor og tegn og evt starte jakt på dyret om det er et villsvin.

Villsvin er ikke ønsket, og spesielt ikke i bebyggelse, kan være farlige for folk om en er uheldig.

Anonymkode: f6a39...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...