Beyblade Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Hei. Litt «dum» problemstilling sikkert, men lurer på om noen har råd. Jeg har tidligere testet meg for korona på Dr.Dropin (var negativ) - men selve prøvetakelsen var så smertefull at jeg hadde smerter i nesa i en ukes tid etterpå. Jeg grøsser bare av tanken. Det var en veldig ung gutt (18-20?) som tok den. Andre jeg har snakket med sier at det bare skal gjøre vondt i noen sekunder, men det var IKKE min opplevelse! Jeg begynte å gråte av smerte (og jeg er voksen og har født unger). Nå kvier jeg meg helt sinnsykt for å ta en ny test. Er det mulig å be om at de ikke stikker pinnen så langt opp - men at de heller gjør slik det gjøres på barn? 2
NorthernLight Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Beyblade skrev (17 minutter siden): Hei. Litt «dum» problemstilling sikkert, men lurer på om noen har råd. Jeg har tidligere testet meg for korona på Dr.Dropin (var negativ) - men selve prøvetakelsen var så smertefull at jeg hadde smerter i nesa i en ukes tid etterpå. Jeg grøsser bare av tanken. Det var en veldig ung gutt (18-20?) som tok den. Andre jeg har snakket med sier at det bare skal gjøre vondt i noen sekunder, men det var IKKE min opplevelse! Jeg begynte å gråte av smerte (og jeg er voksen og har født unger). Nå kvier jeg meg helt sinnsykt for å ta en ny test. Er det mulig å be om at de ikke stikker pinnen så langt opp - men at de heller gjør slik det gjøres på barn? Les dette : Sitat Prøvetaking hos personer som opplever sterkt ubehag Enkelte personer som har sykdommer som f.eks. morbus Osler kan få neseblødninger etter dyp neseprøve, mens andre kan oppleve denne prøvetakingen som svært ubehagelig. I disse situasjonene bør fremre neseprøve eller svelgprøve benyttes (til PCR), eller fremre neseprøve til hurtigtest. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/provetaking/ 3
MorTil2 Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Da tror jeg du har vært veldig uheldig. Jeg har testet meg tre ganger, og kun opplevd et veldig midlertidig ubehag. Litt som å få vann i nesen når man er ute og bader. Første gang var litt uventet, så da satt opplevelsen i litt lengre. De neste gangene var jeg forberedt og la knapt merke til det. Men av nysgjerrighet - hvorfor tar du en test der det koster noe? Har dere ikke gratis teststasjoner? Der gjør jo ikke folk annet, så da har de kanskje bedre teknikk?
Beyblade Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2021 MorTil2 skrev (1 time siden): Da tror jeg du har vært veldig uheldig. Jeg har testet meg tre ganger, og kun opplevd et veldig midlertidig ubehag. Litt som å få vann i nesen når man er ute og bader. Første gang var litt uventet, så da satt opplevelsen i litt lengre. De neste gangene var jeg forberedt og la knapt merke til det. Men av nysgjerrighet - hvorfor tar du en test der det koster noe? Har dere ikke gratis teststasjoner? Der gjør jo ikke folk annet, så da har de kanskje bedre teknikk? I Oslo Kommune får man gratis koronatest på Dr.Dropin. Vet ikke hvordan det er andre steder i landet..
Beyblade Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2021 NorthernLight skrev (7 timer siden): Les dette : https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/provetaking/ Åh, tusen takk! Lurer på om jeg da bare kan henvise til dette ved ankomst?
NorthernLight Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Beyblade skrev (1 time siden): Åh, tusen takk! Lurer på om jeg da bare kan henvise til dette ved ankomst? Det kan du gjøre:) 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 Er rart hvor forskjell det er på disse testerene! Første gangen jeg tok var jeg ganske redd, men hun var så forsiktig, det bare kilte, og det kjente jeg kun da pinnen gikk ut av nesen igjen! Derfor gruet jeg meg ikke i går, men han som tok den da må ha trodd han var lobotomist eller noe. Jeg sa han måtte være forsiktig fordi jeg hadde allerede kastet opp av å pusse tennene, er gravid og brekker meg av ingenting, men han kjørte den pinnen opp i hjernen på meg som det skulle vært feiing av skorsteinen. Gravde rundt i nesen min, tårene rant og jeg skalv og brakk meg. Ubehagelig i en time etterpå. Overlevde jo det også så klart, men er litt irriterende at de gjør det så voldsomt, når det fint kan gjøres forsiktig som hun første som testet meg.
Anbefalte innlegg