Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt og sliter delvis enda med dårlig selvfølelse. Går til psykolog men skal slutte der snart. Hun mener jeg har kommet langt. Og det har jeg også.

Før tenkte jeg så dårlig om meg selv at jeg holdt meg unna mannfolk. Nå har jeg klart og åpne opp og fått kjæreste for første gang. Er i 30 årene. 

Men har hatt en sår periode og synes nesten synd på han som er med meg. Føler meg ikke verdig. 🥴

Er snill, omsorgsfull og har ting på stell. Stort nettverk og sikkert mye og tilby. Likevel føles det sånn. 

Ønsker å høre om andre har det likt? Noen tips til å styrke seg selv?

Anonymkode: fe1db...cee

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Fortsett å få hjelp hos psykologen og husk at tanker er ikke nødvendigvis sannhet. Bare fordi du tenker at du ikke er god nok, så betyr ikke det at det er sant. Bare det å være bevist på at du tenker slike negative tanker om deg selv er jo første skrittet i å snu denne tankegangen. 

Skrevet (endret)

Jeg har hatt dårlig selvfølelse så lenge jeg kan huske og nå som jeg har blitt mye eldre så angrer jeg på at jeg ikke tok i det tidligere. Så kudos til deg som har styrket selvfølelsen  din ❤️ 

Som jeg skrev innledningsvis så slet og sliter forsovet med dette i dag, men ikke i like stod grad som i starten av 20 årene. Jeg unngikk forhold, fordi jeg var redd for at mannen skulle stikke av hvis han så strekkmerkene mine/ synes jeg ikke var pen nok. Og jeg følte virkelig at alle var så mye bedre enn meg. Jeg tenkte ofte hvorfor skulle han være interessert i meg når han kunne velge noen andre. Men så traff jeg en mann som jeg turte å være sårbar med og jeg tillot meg selv å føle meg verdig. Jeg kastet meg ut i det og jeg angrer ikke et sekund selvom det forholdet gikk dårlig. I ettertid traff jeg min bestevenn og nå har vi hus, barn og hund. 
For min del så startet det med å fortelle meg selv at jeg er bra nok og verdig. Jeg måtte si hver dag at jeg fortjente gode relasjoner og at jeg hadde masse å tilby. Jeg måtte rett og slett reprogrammere hjernen til å tenke annerledes. 

Endret av Rosa5628
Feil
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...