AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med å gå i fra hverandre, men fortsette å bo sammen et par år? Gjerne med barn i bildet. Fortell meg gjerne litt, om du har noe erfaring 😊 Anonymkode: af9eb...2c6
stan Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Kjente et par som gjorde dette. De hadde et hus som lett lot seg gjøre om til to leiligheter. De hadde ofte felles middager med barna. Utad virket det veldig fungerende. Men det skar seg når de etterhvert begynte å finne nye partnere. Ikke mellom paret, men det er ikke så artig å flytte inn når eksen fortsatt er der. 5
President Chimp Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Bodde sammen med ekskona i litt over ett år, det gikk helt fint! Vi måtte flytte fra hverandre til slutt, men har en fint vennskapelig forhold nå. Har en kompis som har 2 ekskoner, barn med begge og de reiser på ferier sammen. Det er mulig, dog kanskje sjeldent. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Eksen til mannen min ønsket dette, etter at hun hadde vært utro og blitt sammen med en ny. Mannen min sa blankt nei! Og det er jeg veldig glad for. Jeg kom inn i bildet en stund etterpå, men hadde ALDRI blitt sammen med han hvis han fortsatt bodde med eksen. Så det er noe du burde tenke på. Ikke for din egen del, men for fremtidige nye partnere sin del. Anonymkode: 9c1cd...d2b 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Fin tanke, men tror dere må tenke litt på hvorfor dere går fra hverandre. Har det bare gått over til et veldig godt vennskap? Ser dere ikke for dere nye forhold på veldig veldig lenge? Er du sikker på at eksen din er enig? Tenker at dette kan være forvirrende for barna. Anonymkode: 6be87...25e
Gjest Alterego666 Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Vi snakket om det, men jeg ønsket ikke. Jeg sukret heller oppgjør av bo slik at hun kunne bosette seg i umiddelbar nærhet. Dette var en bedre løsning for oss.
Hundejente Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 min nåværende kjæreste gjorde det en stund da det ble slutt med eksen, av praktiske grunner, men kom etter hvert fram at hun fortsatt hadde følelser for ham, og det ble bare komplisert. man må i hvert fall være veldig sikre på at begge er heeelt ferdige.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 Vi bodde sammen i ca 6 mnd etter brudd, av den enkle grunn at det ikke var mye til salgs i området vi hadde bosatt oss med barn. Så hadde en avtale om å bli boende i samme hus til noe i riktig prisklasse og standard dukket opp. Var rimelig klar for å komme meg ut den dagen jeg endelig fikk kjøpt noe i nabolaget! 6 mnd holdt i massevis, bedre nå som vi bor i hvert vårt hus, men fortsatt i nærheten av hverandre. (Dette på grunn av barna) Kan personlig ikke anbefale det, da det er vanskelig å starte sitt nye liv. Syntes ihvertfall jeg. Anonymkode: b7318...32b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 13.00): Fin tanke, men tror dere må tenke litt på hvorfor dere går fra hverandre. Har det bare gått over til et veldig godt vennskap? Ser dere ikke for dere nye forhold på veldig veldig lenge? Er du sikker på at eksen din er enig? Tenker at dette kan være forvirrende for barna. Anonymkode: 6be87...25e Ja, det har gått over til et veldig godt vennskap. Og vi ser ikke for oss nye forhold på veldig lenge! Nei, eksen er nok ikke enig i at det har gått over til et veldig godt vennskap. Og jeg har heller ikke foreslått dette enda. Tenkte å høre litt om erfaringer først. Min tanke er jo at barna ikke trenger å vite noe før vi evt flytter fra hverandre. Det eneste de vil merke er et kyss her og der som ikke vil forekomme lenger, og at vi kanskje gjør bittelitt flere ting hver for oss. Det er såklart av praktiske årsaker. At sammen kan barna ha et godt sted å bo. Noe som vi ikke klarer å gi de hver for oss på dette punktet (men jeg vet at vi kan det om tre år). Og at barna er så små enda, at det ville vært uutholdelig for begge av oss og ikke se de mer enn annenhver uke. I og med at vi ikke er på samme side når det gjelder et samlivsbrudd, så er kanskje dette mer fantasi fra min del. Og at det i virkeligheten ville vært mye vanskeligere å gjennomføre. Anonymkode: af9eb...2c6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, eksen er nok ikke enig i at det har gått over til et veldig godt vennskap. Og jeg har heller ikke foreslått dette enda. Tenkte å høre litt om erfaringer først. Du mener at du har mistet følelsene og ønsker brudd og han ikke? Men du er villig til å ikke flytte ut. Bare ut av soverommet? Late som ingenting ovenfor barna så lenge dere kan? Hva med andre? Venner, kollegaer? Familie og slekt? Anonymkode: 6be87...25e 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det har gått over til et veldig godt vennskap. Og vi ser ikke for oss nye forhold på veldig lenge! Nei, eksen er nok ikke enig i at det har gått over til et veldig godt vennskap. Og jeg har heller ikke foreslått dette enda. Tenkte å høre litt om erfaringer først. Min tanke er jo at barna ikke trenger å vite noe før vi evt flytter fra hverandre. Det eneste de vil merke er et kyss her og der som ikke vil forekomme lenger, og at vi kanskje gjør bittelitt flere ting hver for oss. Det er såklart av praktiske årsaker. At sammen kan barna ha et godt sted å bo. Noe som vi ikke klarer å gi de hver for oss på dette punktet (men jeg vet at vi kan det om tre år). Og at barna er så små enda, at det ville vært uutholdelig for begge av oss og ikke se de mer enn annenhver uke. I og med at vi ikke er på samme side når det gjelder et samlivsbrudd, så er kanskje dette mer fantasi fra min del. Og at det i virkeligheten ville vært mye vanskeligere å gjennomføre. Anonymkode: af9eb...2c6 Blir jo veldig høyt konfliktnivå av dette ser jeg for meg. Løsningen for noen, om man har mulighet, er å leie en annen bolig som man bytter på å bo i. Også bare en midlertidig løsning. Anonymkode: 93afc...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 Bodde sammen ca 6 mnd etter bruddet, gikk helt fint for min del som var den som hadde avsluttet forholdet,men var verre for han. Så det fungerte dårlig, hadde vi vært enige om å avslutte kunne vi nok bodd sammen lenger, vi kranglet aldri. Anonymkode: 8eb55...8fd
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 En idiotisk løsning! Skal ikke i nye forhold på veldig lenge? Hvem bestemmer dette? Å late som ovenfor barna, gjør dem bare frustrerte. De vet mer enn du tror. Jeg vet om et par som har det sånn. Der hun bestemmer st han ikke får lov å introdusere barna med sin nye. Så hans nye forhold må være hemmelig. Uverdig liv for begge. Flytt fra hverandre og bli voksne! Vinn vinn for alle, spesiellt barna. Anonymkode: 09771...90d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har lite tro på dette. Jeg bodde med eksen de 6-7 ukene før jeg fikk en leilighet, og det var ikke gøy. Vi gikk fra hverandre på en ok måte, men jeg ville jo videre i livet. Jeg ville ha hverdagen min for meg selv. Og hva med når dere skal date? Nei, jeg tror både dere og barna vil ha det bedre med å markere en livsendring. I tillegg, om dere er gift og skal separeres, så MÅ dere bo fra hverandre for å faktisk bli skilt. Anonymkode: b0bc1...0cd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): En idiotisk løsning! Skal ikke i nye forhold på veldig lenge? Hvem bestemmer dette? Å late som ovenfor barna, gjør dem bare frustrerte. De vet mer enn du tror. Jeg vet om et par som har det sånn. Der hun bestemmer st han ikke får lov å introdusere barna med sin nye. Så hans nye forhold må være hemmelig. Uverdig liv for begge. Flytt fra hverandre og bli voksne! Vinn vinn for alle, spesiellt barna. Anonymkode: 09771...90d Jeg da det over i stad. Det er nok bare en god fantasi. Ser jo at det kan bli mye problemer ut av dette. Men jeg ser ikke helt hvordan ungene skulle lide av det. De er fortsatt under skolealder. Hadde skjønt det om de var 10 +. Valget mitt er jo dette, eller at bare jeg fortsetter å late som. Det er faktisk overhodet ikke mulighet for oss å finne oss seperate bosteder på denne tiden og en stund fremover. Og jeg bestemmer vel selv om jeg ikke skal i et nytt forhold eller ikke. Er så lei av å dele tanker her, og føle at jeg blir høvlet over. Det er mulig å ha litt medfølelse for en som føler seg heeeelt stuck og ikke aner hva en skal gjøre Anonymkode: af9eb...2c6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): og føle at jeg blir høvlet over. Å høvle over = å bli pult Anonymkode: f3ebb...958 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å høvle over = å bli pult Anonymkode: f3ebb...958 Høvelbenk hun mener kanskje? 😂 Anonymkode: abd66...0f4
CorvusCorax Skrevet 3. juli 2021 #18 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg da det over i stad. Det er nok bare en god fantasi. Ser jo at det kan bli mye problemer ut av dette. Men jeg ser ikke helt hvordan ungene skulle lide av det. De er fortsatt under skolealder. Hadde skjønt det om de var 10 +. Valget mitt er jo dette, eller at bare jeg fortsetter å late som. Det er faktisk overhodet ikke mulighet for oss å finne oss seperate bosteder på denne tiden og en stund fremover. Og jeg bestemmer vel selv om jeg ikke skal i et nytt forhold eller ikke. Er så lei av å dele tanker her, og føle at jeg blir høvlet over. Det er mulig å ha litt medfølelse for en som føler seg heeeelt stuck og ikke aner hva en skal gjøre Anonymkode: af9eb...2c6 Du bestemmer om du skal i et nytt forhold. Men ikke om din eks ønsker det.
Juniper Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 Overhøvlet = Å få kjeft. Tipper det var det hun mente. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå