Gjest Trist jente Skrevet 3. oktober 2002 #1 Skrevet 3. oktober 2002 Hei. Er en jente på 23 år som er sammen med en gutt på 26, vi har en jente på fem måneder sammen. Saken er den at det har vært slutt mellom oss en gang og da traff han en annen jente, det er helt i orden for meg, de var ikke kjærester eller noe slikt, men gode venner veldig gode venner. :-? Etter vi ble sammen sa jeg at hvis vi skulle bli sammen igjen var han nødt til og bryte kontakten med henne. Noe som var helt i orden for han, det var jo meg og bare meg han ville ha som han sa. Det var meg som gjorde det slutt. Vi ble også enige om at hvis en av oss fikk meld på mobilen av det motsatte kjønn skulle vi fortelle om dette, noe jeg har fulgt opp. Vi ville begge ha et åpent og ærlig forhold. Men så da jeg gikk gravid og etterpå av vår datter ble født har han begynt og gå mye ut, det er helt greit for meg men det kan bli litt mye når det blir tre helger på rad. Så til problemt: Han har mobil telefon som han aldri lar ligge fremme, har aldri lyd på meld. Slik at jeg ikke skal høre dem. Jeg begynte og sjekke mobilen hans og det viser seg at han skriver meld men henne enda. Som at han ikke vil miste henne og ditt og datt. Jeg ga meg ut for og være han og skrev med henne, fikk da vite at han har ligget med henne da det var slutt mellom oss, noe han nektet for. Har spurt om han skriver meld med henne med han sier nei, enda jeg vet det siden jeg har vært inne på mobilen hans. Han nekter og sier at jeg ikke stoler på han og at han ikke kan leve med dette maset mitt. Vil gjerne stole på han, men det er vanskelig når han lyver om slike ting. Han er alt for meg. :cry: Jeg lurer på hvordan jeg skal konfrontere han med dette jeg vet, har jo ikke andre bevis enn det jeg har sett på tlf hans, om da blir han sur fordi jeg ikke stoler på han og at jeg snoker på tlf hans. Men hadde han vært ærlig hadde det jo ikke skjedd Hva gjør jeg trenger svar fort skal snakke med han når jeg kommer hjem fra jobb. :cry:
MarianneE Skrevet 3. oktober 2002 #2 Skrevet 3. oktober 2002 Uff...... Tror du egentlig burde konfrontere ham med det. Det var ikke særlig pent av deg og sjekke mobilen, men med den usikkerheten din forstår jeg godt at du gjorde det. Har egentlig ikke noe kjempe råd- men synes du burde konfrontere ham med det. Du klarer deg fint uten ham!
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #3 Skrevet 3. oktober 2002 Minner veldig om mitt eget forhold for en stund tilbake.... Det er slutt nå, men jeg fortsatte å være sammen med han, till tross for at han løy for meg. Er dette et engangstilfelle, så kan man vel holde det ut , men han bør jo fortelle deg sannheten da. Og så har du sjansen for at det kan gjenta seg. Det gjorde det med oss. Jeg tok dette skikkelig tungt, men klarte ikke å bryte ut av forholdet. Dere har jo et barn sammen og det bør jo veie skikkelig tungt før du tar noen avgjørelse. Jeg ville konfrontert han med det du har funnet, og hørt hva han har å si til saken. Dersom dette fortsetter kan du jo ikke av hensyn til deg selv fortsette å være sammen med han, men som sagt - dere har barn sammen. Lykke til! :-)
Gjest Sondra Skrevet 7. oktober 2002 #4 Skrevet 7. oktober 2002 :D- "i krig og kjærlighet er alt tillatt" - så jeg syns ikke du gjorde noe galt da du sjekket mobilen hans.- Spørsmålet er om du greier å leve med den usikkerheten han gir deg.- Hvorfor liker enkelte menn å holde oss jenter på pinebenken?? Jeg bare spør. Og får aldri svar. :evil: ...sukk.
Gjest Kinga Skrevet 7. oktober 2002 #5 Skrevet 7. oktober 2002 Leit, leit, leit. At han ikke er hjemme med dere to i helgene. At han har behov for å hegne om henne fremdeles. At det viser seg at han skjuler slike ting for deg. At han sier han ikke kan leve med deg når du viser usikkerheten din. Nå er det jo litt farlig å gi råd om man skal dumpe far til barnet. Men det er det jeg har mest lyst til... Vibeke :evil:
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2002 #6 Skrevet 7. oktober 2002 konfronter han ! uten og utdype det noe større..
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2002 #7 Skrevet 7. oktober 2002 Ikke unnskyld deg for å sjekke mobilen. Det er han som tabber seg ut her, ikke du. Ingen som ikke har noe å skjule er så aggressiv på "privatliv" fra kjæresten. Noen mennesker er bare så feige at de aldri klarer å være ærlige med seg selv eller andre hva de egentlig føler... Mest sannsynlig er han usikker på om du er den rette. Trist, men... Uansett.. du ønsker vel ikke å kaste bort livet ditt med en som ikke elsker deg? Selv om det ikke ser sånn ut nå, så fins det menn der ute som er trofaste, og som vil se deg for det du er verdt. Kanskje det eneste han trenger er en pause i forholdet. Tenke seg om og kanskje savne deg litt. Gjør han det ikke er det bare godt for deg å bli kvitt ham. Ta vare på deg selv, så får du mer energi til å ta vare på barna. Det er ikke nødvendigvis det beste for dem om ulykkelige foreldre holder sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #8 Skrevet 8. oktober 2002 Jeg tror det eneste riktige er aa ta det opp, ja!! Men forbered deg godt. Tenk paa de usaklighetene han kan komme til aa si for aa spore debatten over paa noe som er mer hyggelig for han (som aa rakke ned paa deg). Se for deg det han kommer til aa si, og tenk over hva du kan svare for aa faa han til aa forstaa. Hvis han beskylder deg for aa vaere mistenksom og snokete, kan du si: 1)Jeg fikk bevist det jeg trodde, magegfolelsen min er ikke noe aa kimse av (eller "jeg er ikke dum, heller") 2)Skjonner at du ikke har noe bedre aa forsvare deg med enn et angrep, vel det godtar jeg ikke: du sporer av det jeg egentlig ville ta opp her. LYKKE TIL
Gjest søta Skrevet 8. oktober 2002 #9 Skrevet 8. oktober 2002 Heisann! Siden dere skulle fortelle hverandre om det hvis dere fikk meldinger fra det andre kjønn, så burde dere vel ikke ha noe å skjule på mobilen? Så egentlig burde han ikke bli sur for at du kikket litt? Jeg og samboern min, leser på mobilene hele tiden vi, selv om den som eier telefonen kanskje ikke har lest meldingen først engang... Vel, iallfall syns jeg du bør fortelle ham det. Han lyger jo til deg, kanskje han også lyver å sier han drar ut på byen, men i stedet drar til henne...?
Mortie Skrevet 8. oktober 2002 #10 Skrevet 8. oktober 2002 Hvordan går det? Har du tatt opp dette med han? Dette kan du ikke leve med, og at du snoket for å finne det ut, betyr egentlig lite. Dere har et barn sammen, og da burde forholdet deres betydd MYE mer for han. Han har misbrukt din tillitt, og løyet for mye, be han vinne den tilbake, for dere og barnet skyld. Jeg selv snoket på pc'n til dama, og fant saker jeg likte dårlig. FOr selv om vi menn ikke har særlig utviklet intuisjon, kompenserer vi etterhvert med livserfaring! Om jeg har dårlig samvittighet? NEI I mitt forhold må det tåles at man er åpne, hvis ikke blir jeg mistenksom, og da har jeg lite positivt å gi. Jeg har selv ingenting å skjule, og ville forstå om dama sjekket litt, hvis hun ble mistenksom.
L@dy Skrevet 8. oktober 2002 #11 Skrevet 8. oktober 2002 Hmmm....Jeg hadde nok ikke likt at min samboer hadde en annen "hjerte venninne" enn meg. Men at han har kontakt med kompiser og venninner det er helt i orden for meg. Om han får sms på mobilen om det er gutt eller jente det spiller heller ingen rolle. Kanskje han følte han måtte lyge for deg med å si han ikke ville ha kontakt med venninna, siden du krevde at de ikke skulle ha det?! Dersom han hadde sagt de kom til å ha kontakt ville du da blitt sammen med han?! Hvorfor han ikke har vært ærlig og sagt de hadde sex når det var slutt mellom dere. Tja, det kan vel bare han svare på. Han burde absolutt vært ærlig om det. Sjalusi bunner ofte ut i usikkerhet. Når en ikke vet så lager en sine egne teorier, og så spinner en videre på det.... Jeg har vært ordentlig sjalu en gang, og da var jeg rasende. Vi hadde vært sammen veldig kort tid, og han skulle på byn sammen med ei god venninne. I utgansgpunktet var det greitt nok, men de hadde også tidligere hatt sex sammen. Dette var før min tid... Da følte jeg meg veldig usikker. Jeg følte meg skjøvet til siden, og usikker på det de "delte" sammen. Det jeg sa til han var at dersom han hadde spurt om jeg ville bli med, så hadde det vært helt annerledes. Da hadde jeg blitt kjent med henne, og hun hadde ikke blitt så "skummel". Samboeren min har ellers vært på byn sammen med arbeids kollergaer, som har vært jenter...søte og greie jenter. Men det gjør meg ingen ting, for de kjenner jeg. Her var det mye babling om meg, men kanskje det blir litt det samme. Hadde du truffet henne så hadde det ikke vært så farlig lenger. Det at han går så mye ut, det hadde jeg blitt forbanna for. Si at han må holde seg hjemme, for nå skal du ut. Eller få tak i en barnevakt og bli med han ...Om han vegrer seg for at du skal bli med, da hadde jeg nok begynt å lure ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå