Blålilla Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Det er frivillig, og jeg respekterer valget til alle som vaksinerer seg uten å diskutere. Selv har jeg holdt en svært lav profil rundt vaksinering, men har tatt et valg om å vente med å stille meg i vaksinekø. Mine nærmeste venninner mener jeg er egoistisk og usolidarisk som ikke tar vaksinen så fort den er tilgjengelig. Er det gjengs oppfatning om oss som velger å vente eller dropper vaksine? 18
TheTrollHunter Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Din kropp, ditt valg. Hvorfor ikke bare unngå å snakke om det? Ditt personlige valg om du vil vaksineres, og du behøver ikke kringkaste du ikke skal ta den. 31
Blålilla Skrevet 27. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2021 TheTrollHunter skrev (Akkurat nå): Din kropp, ditt valg. Hvorfor ikke bare unngå å snakke om det? Ditt personlige valg om du vil vaksineres, og du behøver ikke kringkaste du ikke skal ta den. Det gjør jeg ikke heller. Men på direkte spørsmål om jeg har fått time eller har tatt vaksine så svarer jeg jo selvsagt som sant er at jeg ikke ønsker å ta den nå. Det er da opphetede diskusjoner oppstår. —- 13
TheTrollHunter Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Just now, Blålilla said: Det gjør jeg ikke heller. Men på direkte spørsmål om jeg har fått time eller har tatt vaksine så svarer jeg jo selvsagt som sant er at jeg ikke ønsker å ta den nå. Det er da opphetede diskusjoner oppstår. —- "Det er privatsak, hvorfor vil du vite det?" 14
Summeer Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Så lenge man ikke har tungtveiende grunner til at man ikke kan ta den er det greit å stå over. Men hvis ikke så mener jeg bestemt at dette er noe man bør vaksineres for. På samme måte som feks stivkrampe, hepatitt da man reiste utenfor allmenn turistdestinasjon, meslinger, røde hunder, kikhoste og andre kjipe ting man ikke vil ha. 23
Populært innlegg Marissa Skrevet 27. juni 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 27. juni 2021 Du gjør hva du vil, det er valgfritt å ta. I min vennegjeng er nå alle vaksinert, da kan vi være sammen i trygge rammer. Hadde du vært en av oss og droppet vaksine så hadde det vært helt greit, men da hadde du heller ikke blitt bedt med i alle sammenhenger. En av vennene mine har en sykdom som gjør at han potensielt kan stryke med av corona, å beskytte han hadde vært viktigere enn å inkludere deg. 124
Majer Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 (endret) Du kan gjøre som du vil, men jeg synes det er egoistisk om du har en eller flere nærkontakter gjennom året. Holder du deg helt isolert er det selvfølgelig greit. Din kropp ditt valg, men det gjelder også å unngå å ødelegge andre sin kropp ved å spre viruset til dem. Da har ikke de lenger kontroll over egen kropp. Endret 27. juni 2021 av Majer 47
Populært innlegg herremann Skrevet 27. juni 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 27. juni 2021 Folk er lei anti-vax'ere. Vaksiner gir deg autisme osv. Idioti. 57
Justlooking Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 Blålilla skrev (7 minutter siden): Det er frivillig, og jeg respekterer valget til alle som vaksinerer seg uten å diskutere. Selv har jeg holdt en svært lav profil rundt vaksinering, men har tatt et valg om å vente med å stille meg i vaksinekø. Mine nærmeste venninner mener jeg er egoistisk og usolidarisk som ikke tar vaksinen så fort den er tilgjengelig. Er det gjengs oppfatning om oss som velger å vente eller dropper vaksine? De fleste tar den for å selv kunne reise så de er ikke så solidariske som de ofte vil ha det til 😊 Synes du har dårlige venner hvis de bryr seg med hva du gjør med egen kropp. 33
T-Rex Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 Siden så mange velger å vaksinere seg her i Norge, er det en mindre greie at det er noen få som bestemmer seg for å ikke gjøre det. Men hadde jeg bodd i et land med dårlig vaksinedekning på grunn av anti-vaxere, hadde jeg blitt sur på venner som ikke lot seg vaksinere. 8
NorthernLight Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 Har man ikke en veldig god grunn syns jeg man burde vaksinere seg. Mange millioner mennesker har fått Pfizer og Moderna, og det har gått helt fint! De fleste får ikke alvorlige bivirkninger. 27
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 Ja, gjør alt vennene dine sier. Hopper de, så hopper du. 👍
Gjest Stwo Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 Hadde helt ærlig revurdert vennene mine om de ikke aksepterte at jeg bestemmer over meg selv.
Gjest Stwo Skrevet 27. juni 2021 #14 Skrevet 27. juni 2021 Marissa skrev (10 minutter siden): Du gjør hva du vil, det er valgfritt å ta. I min vennegjeng er nå alle vaksinert, da kan vi være sammen i trygge rammer. Hadde du vært en av oss og droppet vaksine så hadde det vært helt greit, men da hadde du heller ikke blitt bedt med i alle sammenhenger. En av vennene mine har en sykdom som gjør at han potensielt kan stryke med av corona, å beskytte han hadde vært viktigere enn å inkludere deg. Dere kan jo fortsatt bli syke og smitte.
T-Rex Skrevet 27. juni 2021 #15 Skrevet 27. juni 2021 4 minutter siden, Bremnes.Kari said: Ja, gjør alt vennene dine sier. Hopper de, så hopper du. 👍 Det handler jo ikke om å skulle være konform, men om å være fornuftig i en for verden vanskelig situasjon. 18
Justlooking Skrevet 27. juni 2021 #16 Skrevet 27. juni 2021 Stwo skrev (9 minutter siden): Hadde helt ærlig revurdert vennene mine om de ikke aksepterte at jeg bestemmer over meg selv. Samme her. Hadde heller vært venneløs enn å ha slike «venner». Ordentlige venner oppfører seg virkelig ikke slik. 18
Fakta? Skrevet 27. juni 2021 #17 Skrevet 27. juni 2021 20 minutter siden, Bremnes.Kari said: Ja, gjør alt vennene dine sier. Hopper de, så hopper du. 👍 Og når vennene dine gjør noe smart så må du gjøre noe dumt for å ikke gjøre det samme som dem? 32
Gjest Stwo Skrevet 27. juni 2021 #18 Skrevet 27. juni 2021 Fakta? skrev (3 minutter siden): Og når vennene dine gjør noe smart så må du gjøre noe dumt for å ikke gjøre det samme som dem? Nei, du gjør det du ønsker uavhengig av hva vennene dine gjør, egne meninger og sånn det er det som er budskapet.
velociraptor Skrevet 28. juni 2021 #19 Skrevet 28. juni 2021 Justlooking skrev (4 timer siden): De fleste tar den for å selv kunne reise så de er ikke så solidariske som de ofte vil ha det til 😊 Synes du har dårlige venner hvis de bryr seg med hva du gjør med egen kropp. De fleste tar den som å ta en for laget, for å få åpnet samfunnet igjen. Jeg kjenner ingen som skal reise i år, men nesten alle sier ja til vaksine likevel. I solidaritet. Da blir man selvsagt irritert på de som sniker seg unna. Akkurat som at man blir irritert på de som bare snylter på andre i alle andre sammenhenger. Vennene tar risikoen på sin egen kropp for å være solidariske, mens ts velger å være egoistisk og surfe på at de andre ofrer seg. 44
Den Sagnomsuste Skrevet 28. juni 2021 #20 Skrevet 28. juni 2021 (endret) Drit i hva vennene dine sier eller gjør. Det er din kropp og ditt valg! Norge har dessverre utviklet seg til å bli i totalitær stat. Befolkningen overvåker hverandre og gjør statens jobb. Hele vaksinestyret har tatt opp i seg kvasi-religiøse aspekter. Enten er du rettferdig og god (aka vaksinert) eller så er du umoralsk og syndig (aka uvaksinert). Vi ser det samme i forbindelse med Pride- og Klima-ideologien. Enten er du from og rettroende eller så er du umoralsk, ond og "kjetter". Denne utviklingen vil ta livet av ytringsfriheten og demokratiet om ikke noen setter en stopper for dette. Sett utfra et demokrati- og samfunnsperspektiv handler dette om noe mye større og viktigere enn enkeltsakene. Det handler kort og godt om hvilket samfunn vi ønsker oss. Tvang, sosial kontroll og utfrysning eller autonomi, tros- og tankefrihet og meningspluralisme? Hvilke rettigheter skal individet ha? Jeg stemmer i opplysningstidens ånd for det frie samfunnet. Hva ønsker dere? Endret 28. juni 2021 av Den Sagnsomsuste 31
Anbefalte innlegg