AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Min eks svigerdatter har gått fra sønnen min i graviditeten. Hun har verken oppført seg fint mot han eller oss da hun har gått gravid. Hun ringte å nektet kontakt med barnebarnet for en måneds tid siden. Vi er dermed ikke sure på henne, men veldig usikker dersom en fin melding om at vi tenker på henne og barnebarnet blir mottatt. Burde jeg sende en melding, eller bør jeg heller la være til tross for at hun var vært ufin mot oss? Anonymkode: 5f0f2...42e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Jeg ville sendt melding Anonymkode: 57bc2...dd5 14
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Det er sønnen din sitt barn, så da blir jo dette barnet barnebarnet ditt, så ja send melding.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Ja, send melding. Så synd det har blitt slik, men får håpe det går seg til med din sønn og henne så dere får møtt barnebarnet. Anonymkode: 27132...81d 5
TheAliass Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Vis at dere bryr dere, så "har" hun iallefall ikke det på dere i ettertid, at dere ikke har vist interesse. Og så vet du iallefall at du/dere har gjort det dere kunne for å holde kontakt. 9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Send melding. Ikke for hennes del, men for barnet sin del. Anonymkode: 1d53a...b35 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 Hun gikk vel neppe fra sønnen din uten grunn tenker jeg, så det er nok mer med denne historien enn det du oppgi (eller vet). Men en mld en greit tenker jeg, så kan hun respondere som hun vil. Anonymkode: ff8af...d47 17
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 TheAliass skrev (Akkurat nå): Vis at dere bryr dere, så "har" hun iallefall ikke det på dere i ettertid, at dere ikke har vist interesse. Og så vet du iallefall at du/dere har gjort det dere kunne for å holde kontakt. Vi har tatt kontakt, og da har det vært veldig kvast fra hennes side. Vi synes det er veldig vanskelig og vondt så vi har holdt oss tilbake. Anonymkode: 5f0f2...42e 1
TheAliass Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har tatt kontakt, og da har det vært veldig kvast fra hennes side. Vi synes det er veldig vanskelig og vondt så vi har holdt oss tilbake. Anonymkode: 5f0f2...42e Er nok, som en annen sier, en annen side av saken som dere ikke vet om. Men prøv å holde hodet hevet, dere som besteforeldre har neppe gjort noe galt mot henne, så å sende ei melding nå før fødsel tenker jeg dere skal gjøre. Er jo tross alt barnebarnet ditt, og plutselig en dag så ordner det seg, og dere får ha kontakt på et eller annet vis. Da er det godt å vite at dere har vist interesse hele veien. 8
Sensi Skrevet 28. juni 2021 #10 Skrevet 28. juni 2021 At hun er kvass kan være for at hun har noe å skjule og eller hun er i en veldig stresset situasjon fordi hun er gravid og alene og det måtte bli brudd. Ville sendt henne melding. Prøvd å være den «voksne» og tenkt at uansett hva som har skjedd, så har hun det ikke så bra. Den konflikten som er mellom henne og din sønn er jo egentlig deres sak. Eneste du kan gjøre er å støtte og ha en voksen relasjon til eks svigerdatter. Håper det retter seg med tiden og at det etterhvert blir en god relasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #11 Skrevet 28. juni 2021 Jeg tenker at det neppe er en enkel situasjon for henne, midt i et brudd som gravid og nå med en nyfødt baby. Babyen er barnebarnet deres, så jeg synes det er fint med en melding uansett Uansett hvordan hun tar det, er det ikke noe galt å sende en hyggelig melding. Anonymkode: 71f6a...f76 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #12 Skrevet 28. juni 2021 Er nok en grunn til at hun følte at hun måtte gå fra han midt i graviditeten. Hev deg over intrigene å send en melding, det kan hjelpe dere med å få et godt forhold til barnebarnet ditt. Anonymkode: dd0b1...d92 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #13 Skrevet 28. juni 2021 Så lenge det har vært dramafritt mellom deg og svigerdatter synes jeg du kan sende melding. Hvis du har vært midt oppi drama og intriger så ville jeg latt vær og avventet litt. Du kan godt fortelle henne (hvis du mener det) at du gjerne vil være en støtte for henne og barnet selv om det er vanskelig mellom hun og sønnen din, og at du ikke vil legge deg opp i det som er mellom dem. Anonymkode: 67535...453 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #14 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hun gikk vel neppe fra sønnen din uten grunn tenker jeg, så det er nok mer med denne historien enn det du oppgi (eller vet). Men en mld en greit tenker jeg, så kan hun respondere som hun vil. Anonymkode: ff8af...d47 MÅ det være mannen sin skyld???? Anonymkode: d40b7...835 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #15 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er nok en grunn til at hun følte at hun måtte gå fra han midt i graviditeten. Hev deg over intrigene å send en melding, det kan hjelpe dere med å få et godt forhold til barnebarnet ditt. Anonymkode: dd0b1...d92 Ja, og grunnen kan fint være henne selv ;) Anonymkode: d40b7...835 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #16 Skrevet 28. juni 2021 TheAliass skrev (12 timer siden): Er nok, som en annen sier, en annen side av saken som dere ikke vet om. Men prøv å holde hodet hevet, dere som besteforeldre har neppe gjort noe galt mot henne, så å sende ei melding nå før fødsel tenker jeg dere skal gjøre. Er jo tross alt barnebarnet ditt, og plutselig en dag så ordner det seg, og dere får ha kontakt på et eller annet vis. Da er det godt å vite at dere har vist interesse hele veien. Det er slettes ikke sikkert. Hvorfor MÅ det være sønnen til TS som er problemet og grunnen til at hun har gått? Kan det ikke være henne selv? Jeg har en venninne som gikk fra mannen under svangerskapet fordi hun var forelsket i en annen.... Hun er en dramatiker, og lagde mye styr med eksmann og far til barnet under svangerskapet og i alle år etter... ------------ Er så rart at det alltid må være 2-3 stykker som bare MÅ si til TS at hun nok ikke forteller sannheten... Hvorfor er det slik at folk alltid skal mistenke TS for å lyge?? Hvorfor kan ikke folk bare svare på sak, uten å lage mye spekulasjoner rundt ting? Anonymkode: d40b7...835
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #17 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er slettes ikke sikkert. Hvorfor MÅ det være sønnen til TS som er problemet og grunnen til at hun har gått? Kan det ikke være henne selv? Jeg har en venninne som gikk fra mannen under svangerskapet fordi hun var forelsket i en annen.... Hun er en dramatiker, og lagde mye styr med eksmann og far til barnet under svangerskapet og i alle år etter... ------------ Er så rart at det alltid må være 2-3 stykker som bare MÅ si til TS at hun nok ikke forteller sannheten... Hvorfor er det slik at folk alltid skal mistenke TS for å lyge?? Hvorfor kan ikke folk bare svare på sak, uten å lage mye spekulasjoner rundt ting? Anonymkode: d40b7...835 Det spiller vel ingen rolle hvem sin skyld det er at de har gått fra hverandre? Antageligvis er det begges skyld, og ts har neppe innsikt i alle aspekter av bruddet. Anonymkode: 71f6a...f76 3
Hippogriff Skrevet 28. juni 2021 #18 Skrevet 28. juni 2021 Ingen grunn for andre å legge seg borti brudd. Har sett flere eksempler på vanskelige brudd der familien rundt har hatt videre kontakt med eksen og barna helt som normalt, og det har gått helt fint. Ta kontakt med henne, vær den voksne og invester med det i forholdet ditt til barnebarnet. 1
Nuith Skrevet 28. juni 2021 #19 Skrevet 28. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan godt fortelle henne (hvis du mener det) at du gjerne vil være en støtte for henne og barnet selv om det er vanskelig mellom hun og sønnen din, og at du ikke vil legge deg opp i det som er mellom dem. Anonymkode: 67535...453 Dette vil jeg anbefale også - men at du HOLDER DET LØFTET er da veldig viktig. Hvis hun "slipper deg inn i varmen igjen" så ikke snakk om bruddet, ikke ta sider, ikke viderefortell hva sønnen din sier til deg og absolutt ikke viderefortell det hun sier til deg, til sønnen din. Snakk om barnet, fødselen, ta med små gaver, tilby avlastning men la det være helt opp til henne hva avlastningen skal være. 4
TheAliass Skrevet 28. juni 2021 #20 Skrevet 28. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er så rart at det alltid må være 2-3 stykker som bare MÅ si til TS at hun nok ikke forteller sannheten... Hvorfor er det slik at folk alltid skal mistenke TS for å lyge?? Hvorfor kan ikke folk bare svare på sak, uten å lage mye spekulasjoner rundt ting? Anonymkode: d40b7...835 Jeg sier ikke til TS at hun ikke forteller sannheten. Jeg sier at det er en annen side av saken. Det betyr ikke at den andre siden er den riktige, men det er likefullt x-svigerdatters side av saken som får henne til å oppføre seg som hun gjør. Helt uavhengig om det er at hun har forelsket seg i noen andre, har fått mentalt breakdown, eller hva det enn skulle være. Hva grunnen er, endrer ikke faktum at hun har sin side som hun responderer ut etter, eller det faktum at TS må prøve heve seg over slik måte å prøve ødelegge på. Endret 28. juni 2021 av TheAliass 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå