AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Jeg forstår godt at de fleste ikke liker røyk. Og jeg respekterer det. Men om jeg plager noen, så setter jeg pris på at man spør meg pent om å slutte, så kommer jeg til å fjerne meg eller stumper røyken. Men det skjedde ikke nå nettopp. Når jeg går på tur med hunden, så må jeg gå over en parkeringsplass som tilhører noen blokker. Det er eneste veien til skogen og tur stiene. Når jeg har passert blokkene og er ved garasjene (på vei ut av parkeringsplassen), så tenner jeg røyken min. Denne gangen, med en gang jeg tok en røyk ut av røyk pakka og ikke hadde fått tent den en gang, så roper det en dame fra 2 etasje i blokka «DU FÅR IKKE LOV TIL Å RØYKE HER, KOM DEG VEKk, SLUTT Å RØYK HER!!». Jeg står typ 20 meter unna damen. Meg: «Jeg har fullt lov til å gå her nede på parkeringsplassen å røyke, jeg har fullt lov til å gå her!» Samtalen går litt frekt frem og tilbake hvor hun beordrer meg til å fjerne meg og jeg står på mine rettigheter. Til slutt sier jeg «ha en fin dag» og bare går. Jeg merket at jeg var full av adrenalin, ikke fordi jeg så bestemt står på mine rettigheter, men fordi det var så ubehagelig å bli skreket til så hele nabolaget hørte det. Jeg går naturlig rett i forsvarsmodus når noen kommer så hardt og brått ut mot meg. Tenkte på det videre på turen, og hadde hun spurt meg pent, typ «Kunne du vær så snill å vente med røyken til du er utenfor parkeringsplassen?» så hadde jeg sagt «Åja, ja selvfølgelig, beklager!» Jeg er egentlig ingen kranglefant, jeg er typisk en sånn person som sier unnskyld når andre går på meg 🙄 Men jeg ble så provosert av fremgangsmåten hennes.... På pur faen nå, så skal jeg begynne å tenne røyken rett utenfor verandaen hennes (10 meter), til jeg får oppmerksomheten hennes igjen. Og når hun da kommer med neste kommentar, så skal jeg si «Jeg respekterer deg med en gang jeg, om du faktisk spør pent!» Så jeg skal respektere henne, så fort hun klarer si ifra som et voksent menneske... Vet at ikke min oppførsel ikke akkurat er voksent med å provosere mer, men jeg HAR SÅ LYST til å få frem at man spør pent, og ikke skriker etter folk og beordrer dem foran hele nabolaget. Og av en eller annen grunn så forventer jeg at hun oppfører seg voksent da hun er typ 20 år eldre enn meg Anonymkode: 051b5...b78 34
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 mordi skrev (Akkurat nå): Røyk stinker. Det gjør du og! Men skriker man etter folk selv om? Om man ikke liker noe, er det ikke mer vanlig å spørre pent personen om å slutte? Hun fikk fiendtlig svar fordi hun gikk fiendtlig ut mot meg. Hadde hun spurt pent, så hadde jeg svart pent og respektert ønsket hennes ts Anonymkode: 051b5...b78 41
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 27. juni 2021 mordi skrev (2 minutter siden): Røyk stinker. Det gjør du og! Det gjør makrell i tomat og folk som spiser makrell i tomat også. Men man skriker da ikke til de om de tar seg ei skive ti meter unna. Anonymkode: cc4a3...522 67
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men skriker man etter folk selv om? Om man ikke liker noe, er det ikke mer vanlig å spørre pent personen om å slutte? Hun fikk fiendtlig svar fordi hun gikk fiendtlig ut mot meg. Hadde hun spurt pent, så hadde jeg svart pent og respektert ønsket hennes ts Anonymkode: 051b5...b78 Smokers respekteter ikke en dritt. Anonymkode: 93487...593 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør makrell i tomat og folk som spiser makrell i tomat også. Men man skriker da ikke til de om de tar seg ei skive ti meter unna. Anonymkode: cc4a3...522 Hahah takk 🤣 ts Anonymkode: 051b5...b78 10
Fru Uperfekt Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Smokers respekteter ikke en dritt. Anonymkode: 93487...593 Dette vet du er feil. Er X røyker men forstår TS sin side i denne saken om fremstillingen av saken er korrekt. 23
Fru Uperfekt Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 mordi skrev (6 minutter siden): Røyk stinker. Det gjør du og! Fersk tobakk lukter faktisk godt, men gammel røyk stinker 9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Smokers respekteter ikke en dritt. Anonymkode: 93487...593 Jeg respekterer folk jeg. Røyker aldri på steder hvor jeg tenker at røyken kan treffe folk. Tenner aldri røyken om jeg står like ved folk. Jeg ante ikke at om jeg tente røyken på parkeringsplassen provoserte denne damen. Igjen, jeg er typen som sier unnskyld om andre går på meg. Men om jeg plager noen uten å vite det, så setter jeg pris på at de sier ifra på en ordentlig måte, og da vil jeg alltid respektere det. Men å rope/skrike etter meg gjorde meg ganske skremt og provosert ts Anonymkode: 051b5...b78 21
jukkapalme Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 Jeg reagerer mer på at du røyker mens du går tur med hunden enn at du røyker. At du røyker er ditt valg, men å utsette hunden for røyk er ikke akseptabelt. Du kan gå ut å røyke når hunden er inne i leiligheten. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Dette vet du er feil. Er X røyker men forstår TS sin side i denne saken om fremstillingen av saken er korrekt. Lover jeg har lagt frem historien som det var! Ser ikke noe vits om å lyve for da får jeg jo ikke korrekte svar om hva andre syntes om situasjonen 🙈 Takk for at du forstår meg! ts Anonymkode: 051b5...b78 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 jukkapalme skrev (2 minutter siden): Jeg reagerer mer på at du røyker mens du går tur med hunden enn at du røyker. At du røyker er ditt valg, men å utsette hunden for røyk er ikke akseptabelt. Du kan gå ut å røyke når hunden er inne i leiligheten. Jeg passer da godt på at det ikke kommer røyk på hunden.... hundens hode er typ 15-20 cm over bakken, men snuten er som oftest helt nede i bakken. Jeg blåser alltid motsatt retning enn mot hunden. Ser jeg at vinden er slik at røyken går mot hunden, så tar jeg ikke noe trekk før omgivelsene er annerledes ts Anonymkode: 051b5...b78 12
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 Spiller ingen rolle om røyk lukter vondt eller ikke. Det er ikke særlig praktisk å skrike og bære seg. Hadde hun sagt "hei, unnskyld, kan du unngå å røyke utenfor her? Lukten siger inn vinduet", så kunne du sagt "Ja selvfølgelig, beklager", også kunne dere begge hatt en fin dag videre. Men fordi hun hang seg ut vinduet og skrek, så ble det utrivelig og ubehagelig for både hun og deg. Det er ikke en særlig fornuftig fremgangsmåte. Opplevde noe lignende engang. Hadde tatt opp noe fra veska da jeg gikk forbi en plen og så ikke at det datt ut noe rask som havnet på kanten av plenen. Sa unnskyld og plukket det opp når en dame hang seg ut vinduet og skrek om det, men så fortsatte hun bare å skrike, og da ble jeg jo bare sint tilbake. Måtte bare gå videre. Følte på ubehag og frustrasjon i flere dager etterpå. Fikk lyst til å gå dit og kaste søppel over hele plenen hennes, men jeg er konfliktsky så det skjer ikke 😅 Anonymkode: 2cc3a...c67 17
mordi Skrevet 27. juni 2021 #14 Skrevet 27. juni 2021 Fru Uperfekt skrev (14 minutter siden): Fersk tobakk lukter faktisk godt, men gammel røyk stinker Feil! 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #15 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiller ingen rolle om røyk lukter vondt eller ikke. Det er ikke særlig praktisk å skrike og bære seg. Hadde hun sagt "hei, unnskyld, kan du unngå å røyke utenfor her? Lukten siger inn vinduet", så kunne du sagt "Ja selvfølgelig, beklager", også kunne dere begge hatt en fin dag videre. Men fordi hun hang seg ut vinduet og skrek, så ble det utrivelig og ubehagelig for både hun og deg. Det er ikke en særlig fornuftig fremgangsmåte. Opplevde noe lignende engang. Hadde tatt opp noe fra veska da jeg gikk forbi en plen og så ikke at det datt ut noe rask som havnet på kanten av plenen. Sa unnskyld og plukket det opp når en dame hang seg ut vinduet og skrek om det, men så fortsatte hun bare å skrike, og da ble jeg jo bare sint tilbake. Måtte bare gå videre. Følte på ubehag og frustrasjon i flere dager etterpå. Fikk lyst til å gå dit og kaste søppel over hele plenen hennes, men jeg er konfliktsky så det skjer ikke 😅 Anonymkode: 2cc3a...c67 Takk for forståelse!! Føler også situasjonen kunne blitt løst uten skriking utover hele nabolaget 🙈 Jeg er også konfliktsky, så jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvordan folk oppsøker andre på den fiendtlige måten... er det ikke bedre å prøve spørre pent først?? Skjønner ikke folk at utfallet er ofte positivt om man spør pent?? Er jo veldig vanlig å møte motstand om man går sånn negativt ut mot fremmede personer Damen som skrek til deg høres ut som samme dame som skrek til meg 🤣 ts Anonymkode: 051b5...b78 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #16 Skrevet 27. juni 2021 mordi skrev (3 minutter siden): Feil! Du skal få lov til å mene det, men er det ikke fint at jeg ville respektert deg om du spurte meg pent om å stumpe røyken? 🙈 Eller hvordan hadde du sagt ifra, om en som røyket ved deg og røykeren var uvitende om at du ble plaget? ts Anonymkode: 051b5...b78 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #17 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det gjør makrell i tomat og folk som spiser makrell i tomat også. Men man skriker da ikke til de om de tar seg ei skive ti meter unna. Anonymkode: cc4a3...522 Man får ikke kreft og lungesykdommer av makrell i tomat. Anonymkode: 4db4e...491 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #18 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for forståelse!! Føler også situasjonen kunne blitt løst uten skriking utover hele nabolaget 🙈 Jeg er også konfliktsky, så jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvordan folk oppsøker andre på den fiendtlige måten... er det ikke bedre å prøve spørre pent først?? Skjønner ikke folk at utfallet er ofte positivt om man spør pent?? Er jo veldig vanlig å møte motstand om man går sånn negativt ut mot fremmede personer Damen som skrek til deg høres ut som samme dame som skrek til meg 🤣 ts Anonymkode: 051b5...b78 Ja. Man kommer langt med å bare være hyggelig. Da får man som oftest det samme tilbake. Det er ikke alltid man vet at man er til sjeanse for andre. Er jeg på butikken og noen står og tar opp en hel gang, så begynner man ikke å skrike-for så å fortsette å skrike når de har sagt beklager og flyttet seg. Man sier 'unnskyld?', de sier 'oi, beklager' og flytter seg, også kan alle gå videre med dagen sin. Å skrike og bære seg er så unødvendig og skaper bare mistrivsel Anonymkode: 2cc3a...c67 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #19 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg forstår godt at de fleste ikke liker røyk. Og jeg respekterer det. Men om jeg plager noen, så setter jeg pris på at man spør meg pent om å slutte, så kommer jeg til å fjerne meg eller stumper røyken. Men det skjedde ikke nå nettopp. Når jeg går på tur med hunden, så må jeg gå over en parkeringsplass som tilhører noen blokker. Det er eneste veien til skogen og tur stiene. Når jeg har passert blokkene og er ved garasjene (på vei ut av parkeringsplassen), så tenner jeg røyken min. Denne gangen, med en gang jeg tok en røyk ut av røyk pakka og ikke hadde fått tent den en gang, så roper det en dame fra 2 etasje i blokka «DU FÅR IKKE LOV TIL Å RØYKE HER, KOM DEG VEKk, SLUTT Å RØYK HER!!». Jeg står typ 20 meter unna damen. Meg: «Jeg har fullt lov til å gå her nede på parkeringsplassen å røyke, jeg har fullt lov til å gå her!» Samtalen går litt frekt frem og tilbake hvor hun beordrer meg til å fjerne meg og jeg står på mine rettigheter. Til slutt sier jeg «ha en fin dag» og bare går. Jeg merket at jeg var full av adrenalin, ikke fordi jeg så bestemt står på mine rettigheter, men fordi det var så ubehagelig å bli skreket til så hele nabolaget hørte det. Jeg går naturlig rett i forsvarsmodus når noen kommer så hardt og brått ut mot meg. Tenkte på det videre på turen, og hadde hun spurt meg pent, typ «Kunne du vær så snill å vente med røyken til du er utenfor parkeringsplassen?» så hadde jeg sagt «Åja, ja selvfølgelig, beklager!» Jeg er egentlig ingen kranglefant, jeg er typisk en sånn person som sier unnskyld når andre går på meg 🙄 Men jeg ble så provosert av fremgangsmåten hennes.... På pur faen nå, så skal jeg begynne å tenne røyken rett utenfor verandaen hennes (10 meter), til jeg får oppmerksomheten hennes igjen. Og når hun da kommer med neste kommentar, så skal jeg si «Jeg respekterer deg med en gang jeg, om du faktisk spør pent!» Så jeg skal respektere henne, så fort hun klarer si ifra som et voksent menneske... Vet at ikke min oppførsel ikke akkurat er voksent med å provosere mer, men jeg HAR SÅ LYST til å få frem at man spør pent, og ikke skriker etter folk og beordrer dem foran hele nabolaget. Og av en eller annen grunn så forventer jeg at hun oppfører seg voksent da hun er typ 20 år eldre enn meg Anonymkode: 051b5...b78 Jeg misliker sterkt folk som røyker. Dere er egoistiske folk, som ikke respekterer andre folk. Røyking dreper. Skam deg. Anonymkode: 6f876...dbc 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #20 Skrevet 27. juni 2021 jukkapalme skrev (21 minutter siden): Jeg reagerer mer på at du røyker mens du går tur med hunden enn at du røyker. At du røyker er ditt valg, men å utsette hunden for røyk er ikke akseptabelt. Du kan gå ut å røyke når hunden er inne i leiligheten. Røyk pleier da ikke å gå nedover? Anonymkode: d7b34...770 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå