Gå til innhold

ID-merking av katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du fant en katt som åpenbart hadde gått seg bort, ville du tatt den med til dyrlege eller politi?

Eller ville du bare sjekket i øret for å se om den hadde en eier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den åpenbart hadde gått seg bort (hvordan nå det ser ut) hadde jeg gått til dyrlegen med den.

Ikke alle politistasjoner har utstyr for å sjekke etter chips.

Skrevet

Ja, jeg ville tatt den til dyrlegen. Synes forøvrig det er bare tåpelig med de som bare lar katten være om de ikke finner øretatovering (ja, det er mange som faktisk mener dette), alle vet jo at chip er like vanlig.

Skrevet

Hvordan ser man at en katt åpenbart har gått seg bort?

Skrevet (endret)
Hvordan ser man at en katt åpenbart har gått seg bort?

Tja, de fleste er vel klar over hvilke dyr som "hører til" i nabolaget, ser man samme katt hele tiden og den ikke tilhører naboene (hadde kanskje forhørt meg litt) ville jeg nok gjort noe.

En katt som hadde vært veldig skitten, sliten, sjuskete og rett og slett ustelt hadde jeg tatt til dyrlegen med en gang. Ingen ordentlig eier ville latt katten sin ha det slik, så da ville jeg antatt at den var hjemløs/hadde gått seg bort eller hadde en eier som ikke bryr seg.

Endret av Arkana
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg ville skjekket først øret og så for chip hvis jeg ikke fant noe der. Men jeg regner ikke med at alle andre har fått med seg det samme, så jeg har valgt å øretatovere kattene mine.

Skrevet
Ja, jeg ville tatt den til dyrlegen. Synes forøvrig det er bare tåpelig med de som bare lar katten være om de ikke finner øretatovering (ja, det er mange som faktisk mener dette), alle vet jo at chip er like vanlig.

Ikke for å kverulere, men jeg bor i utkant-Norge (dvs en kommune tilgrensende en større by:roll: ), og her anbefaler dyrlegen å øremerke ettersom mikrochip på katt "ikke er vanlig" og folk ikke vet om det.

Selv ville jeg tatt med katten til dyrlege enten den var øremerket eller ei, samtidig ville jeg kanskje tatt bilde og hengt opp i nærområdet/sendt til lokalavisa.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Hvis den åpenbart hadde gått seg bort (hvordan nå det ser ut) hadde jeg gått til dyrlegen med den.

Ikke alle politistasjoner har utstyr for å sjekke etter chips.

Derfor ville jeg satset på popcooooooooooooorn :ironi:

:hoho:

Skrevet

Vi har valgt å øremerke - fordi det er så synlig, i motsetning til chippen. Og jo da - folk som er opptatt av katter vet nok at en katt kan være microchippa, men det er mange andre som det ikke ville ramle inn å tenke i de baner en gang. Og mer styr er det jo også, med øremerking så vil vel de aller fleste skjønne med en gang at den aktuelle katten tilhører noen.

Så - for både vår og kattebebbisen vår sin sjelefred - det ble øremerking! :)

Skrevet (endret)

Har bestemt meg for microchip i nakken på pus. Da trenger den ikke narkose. Selv om det er dyrere...

Setter heller et lite reflekshalsbånd på den i tillegg til chip`en. (Med "mekanisme" som gjør at pusen mister det dersom han setter seg fast)

Endret av Vinga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...