AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Dette er ikke ment som en «Er jeg gravid?»-tråd, som jeg vet er hatobjekt nr. 1 i dette forumet 😅 Jeg bare lurer på om noen har opplevd - og om det er fysisk mulig - med graviditetssymptomer ca. 1 uke etter antatt befruktning? Type aversjon mot matvarer man vanligvis eeeelsker (som sjokolade 😇). Fortell om hvor tidlig du merket noe, da! Anonymkode: ca77a...dd8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke ment som en «Er jeg gravid?»-tråd, som jeg vet er hatobjekt nr. 1 i dette forumet 😅 Jeg bare lurer på om noen har opplevd - og om det er fysisk mulig - med graviditetssymptomer ca. 1 uke etter antatt befruktning? Type aversjon mot matvarer man vanligvis eeeelsker (som sjokolade 😇). Fortell om hvor tidlig du merket noe, da! Anonymkode: ca77a...dd8 Det er totalt umulig, så det er ene og alene ønsketenkning. Anonymkode: 3ffc2...96e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke ment som en «Er jeg gravid?»-tråd, som jeg vet er hatobjekt nr. 1 i dette forumet 😅 Jeg bare lurer på om noen har opplevd - og om det er fysisk mulig - med graviditetssymptomer ca. 1 uke etter antatt befruktning? Type aversjon mot matvarer man vanligvis eeeelsker (som sjokolade 😇). Fortell om hvor tidlig du merket noe, da! Anonymkode: ca77a...dd8 Fysisk umulig. Anonymkode: 4c25a...55e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er totalt umulig, så det er ene og alene ønsketenkning. Anonymkode: 3ffc2...96e Ønsketenkning er det i hvert fall ikke! *stressa* Anonymkode: ca77a...dd8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 I teorien, men det ville vært veldig uvanlig. For å få graviditetssymptomer må egget ha festet seg i livmoren og begynt å produsere hcg-hormonet (som er hvordan kroppen vet at den har blitt gravid, så før dette skjer er det fysisk umulig å vite eller påvise). Dette skjer vanligvis en gang rundt dag 6-10 etter eggløsning. Hcg er også hormonet som påvises på graviditetstester, så en grei tommelregel er at om du har nok hcg i omløp til å gi (ekte) symptomer, så har du også sannsynligvis nok til å slå ut på en test . På den andre siden vil ikke en negativ test nå være til å stole på, så om du er stressa ville jeg uansett venta til tidspunkt for forventet mens. Akkurat nå er det mest sannsynlig overtenking/innbilning. Anonymkode: b727a...63d
Niny Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Fra 7 dager etter eggløsning merket jeg veldig økt mengde utflod og ømme bryst som jeg aldri pleier å ha rundt mensen. Tok ingen test før noen dager etter, da jeg hadde lovt samboer å ikke teste noe den mnd. 🤷🏻♀️🙄 10 dager etter eggløsning kjente jeg et par lukter var heeeelt intense og brakk meg nesten av de.. Ble nødt til å ta en test da hverken spotting eller mensen dukket opp som den pleier. Positiv test 11 dager etter eggløsning da altså 😅
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 Jeg har kjent symptomer så tidlig i alle mine fire svangerskap, så det er ikke umulig. Det har vært øm livmor, stikking i eggstokkene og mye raping (luft i magen), av alle ting😅 Anonymkode: 8fbfe...329
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 Det er mulig, men det kan også være stress/angst. Anonymkode: b396c...452
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er ikke ment som en «Er jeg gravid?»-tråd, som jeg vet er hatobjekt nr. 1 i dette forumet 😅 Jeg bare lurer på om noen har opplevd - og om det er fysisk mulig - med graviditetssymptomer ca. 1 uke etter antatt befruktning? Type aversjon mot matvarer man vanligvis eeeelsker (som sjokolade 😇). Fortell om hvor tidlig du merket noe, da! Anonymkode: ca77a...dd8 Egentlig merkelig for et kvinneforum å hate dette tema. Men er vel fordi gjennomsnittet som vanker her enten ikke har begynt å tenke på barn eller er ferdig med barn for lengst😅 Jeg kjente jeg var gravid knapt en uke etter samleie. Det skal riktignok knapt være mulig. Men jeg fikk altså press og murringer i eggstokkene. Og ble kvalm/uggen bare etter 1-2 uker. Jeg ble også forstoppet og fikk halsbrann etter 2 uker. Jeg tenkte egentlig ikke tanken om å være gravid fordi jeg kun hadde hatt samleie en gang den måneden og det var utenom forventet eggløsning. Symptomene kjentes likevel helt like som forrige svangerskap. 2 uker senere fikk jeg positiv test. Så jeg kan altså bekfrefte at det ER mulig å kjenne symptomer første uken. Til tross for lite skriverier om det, så vet jeg om flere eksempler på kvinner som sier det samme. Det er tross alt ganske mye som skjer hormonelt i kroppen i det spermien lukker seg inne i eggcellen og egget fester seg. Anonymkode: 486f4...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå