AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Etisk dilemma, når vår datter har en venninne (ungdomskole) som er dårlig innflytelse. Datteren vår har stått med store øyne, venninnen er opptatt av selvskading, spiseforstyrrrlser, sending av nudes, eget sexliv. Veldig langt fremme i sin fremtoning etc. Jenten vår ble helt fascinert. Det viste seg nylig at venninnen har blitt misbrukt. Alt det er trist og fælt for henne, og hun trenger hjelp til å bearbeide. Vi jobber instendig på for at vår jente ikke trenger å være oppi dette. Nå er det ferie, og vi håper forholdet blir endelig over. At det ikke er barn som skal støtte her. Vi kommer til å søke klasse bytte om dette ikke tar slutt. Det påvirker hele klassen negativt, det bygges opp drama, baksnakking, i det uendelige. Har hørt nå fra andre voksne at vår datter og andre bør støtte og hjelpe. Jeg mener det blir feil, at det ødrlegger ungdomstiden deres. Er det virkelig egoistisk? Anonymkode: 157fb...4b3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etisk dilemma, når vår datter har en venninne (ungdomskole) som er dårlig innflytelse. Datteren vår har stått med store øyne, venninnen er opptatt av selvskading, spiseforstyrrrlser, sending av nudes, eget sexliv. Veldig langt fremme i sin fremtoning etc. Jenten vår ble helt fascinert. Det viste seg nylig at venninnen har blitt misbrukt. Alt det er trist og fælt for henne, og hun trenger hjelp til å bearbeide. Vi jobber instendig på for at vår jente ikke trenger å være oppi dette. Nå er det ferie, og vi håper forholdet blir endelig over. At det ikke er barn som skal støtte her. Vi kommer til å søke klasse bytte om dette ikke tar slutt. Det påvirker hele klassen negativt, det bygges opp drama, baksnakking, i det uendelige. Har hørt nå fra andre voksne at vår datter og andre bør støtte og hjelpe. Jeg mener det blir feil, at det ødrlegger ungdomstiden deres. Er det virkelig egoistisk? Anonymkode: 157fb...4b3 Fy f... Her er venninnen til barnet ditt blitt misbrukt og da utagerer hun på den måten og du kommer med avsky og skal bytte klasse???? Hva med å være støttende og hjelpe?? Det er no venninnen trenger hun. Ditt barn skal selvfølgelig ikke ta ansvaret og sitte med alt dette. Det må hun få profesjonell hjelp til. Snakk med barnet ditt om hvorfor hun har gjort det hun har gjort og at det ikke er greit og at det kommer av ting som har skjedd med hun. Om din datter går på ungdomskolen så skjønner hun mer enn du tror! Du og andre voksne baksnakker og legger alt for mye oppi dette. Dette er for f... ett barn som trenger all den hjelp og støtte hun kan få.Ikke at alle dere foreldre slenger med leppa og drar vekk barna deres! At det hun har gjort ikke er greit er en ting,men at dere gjør dette er helt bak mål! Fortsetter det så ja da er det ikke greit. Men snakk med datteren din og evt det andre barnet. Anonymkode: 6d903...81e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Jeg tror det er bedre at du tar en prat med din datter om disse tingene, og holder et godt øye med henne. Du får ikke bytte klasse bare fordi det er en eleven som sliter i den klassen. Anonymkode: 1562e...d41
GammelKaktus Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Barnet ditt kommer vel fra et trygt, godt og stabilt hjem? Da skulle jeg tror at hun vil klare å komme seg gjennom skoleåret uten alt for stor negativ påvirkning. Det kan og være godt for henne å hjelpe venninnen innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Det vil alltid være noen som sliter mer enn andre i enhver klasse og skole så man kan ikke "shoppe" seg til en "problemfri" hverdag. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Takk for svar. Jeg likte dem ikke, men hører hva dere sier. Anonymkode: 157fb...4b3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Skjønner du er redd for at ditt barn skal bli påvirket av selvskading og de holdningene den jenten har. Men når de er så stor som de er kan du snakke med din datter og fortelle at når barn opplever overgrep eller står i veldig vanskelige situasjoner kan det bli så mye at de velger å skade seg og får problemer med tankene og følelsene sine. De er i en lett påvirkelig alder nå, og jeg har ingen problemer med å forstå bekymringen din. sønnen min gikk i klasse med ei jente på ungdsomsskolen, litt slik du beskriver.. hun hadde også blitt misbrukt og var gjennom en rettsak. Min sønn hang ikke så mye med jentene, men jeg vet at denne jenta hadde mange venninner rundt seg som støttet henne og var sammen med henne i det daglige ungdomslivet. Hjelpen tok de profesjonelle seg av. I dag går jenta på videregående og har det veldig fint. Tror det også har med at hun hadde gode venninner rundt seg. selv om din verden nå er «perfekt» og problem fri, kan dette raskt snu over natta. Ting skjer, og hva hvis din datter blir utsatt for noe fælt? Hadde du satt pris på at foreldre ville bytte klasse for å slippe å gå i klassen med din datter fordi hun sliter? ikke enig med deg. Anonymkode: 6f5b1...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå