AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=223206364 Vi bor på Østlandet og ønsker oss hjem til Sørlandet hvor vi begge er fra. Synes dette så ut som en bolig med mye potensiale, men også med en del kommende vedlikehold som koster. Tak, kledning, alle vinduer, et bad, kjøkken osv.. Vi har fått finansieringsbevis på 4,7 mnok, så har litt å gå på hvis ikke det blir budkrig. men bekymrer meg at det er så mange kostbare ting som må gjøres. Lite hus til salgs i den bydelen nå, så det blir enten dette eller å vente til neste vår, vil ikke flytte sønnen vår midt i skoleåret. Har en årslønn på 1,1 uten muligheter for veldig mye lønnsøkning… Anonymkode: 38005...d87
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Ser helt grei ut. Stort potensiale og alt må ikke tas med det samme. Leste dog ikke annonsen nøye. Anonymkode: 07162...5a3
GammelKaktus Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Ser helt ok ut, er jo en del som må oppgraderes men det vet dere jo. Men bilder fra hybelen registrerte jeg ikke..? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Ser helt fin ut, spør du meg men kjøper dere et slikt i nordnorge går de under halve prisen...just saying! 🤣 Anonymkode: a9abb...5e4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Huset ser greit ut det. Men jeg lurer på hvor høyt renta kan gå før dere får det ukomfortabelt? 4,7 i lån (har dere noe egenandel?) på en årslønn på 1,1 er jo ganske høy belåning. Hva tenker dere om det økonomiske? I tillegg står det at det ligger en oljetank på tomta som mest sannsynlig må fjernes, det koster også en del. Anonymkode: 2775c...e14
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Ser ut som et godt kjøp, utleiedelen kan betjene oppussingen og deremå ikke gjøre alt på en gang:) men bestem hvor grensen går før bud, går det for høyt kommer det andre boliger. Anonymkode: 0cfb5...b00
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 Du kommer ikke til å angre på det kjøpet (tror jeg) kjenner til kjøperne, og de er (tror jeg) ordentlige folk som virker å ta vare på tingene sine. Anonymkode: 04418...edb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Huset ser greit ut det. Men jeg lurer på hvor høyt renta kan gå før dere får det ukomfortabelt? 4,7 i lån (har dere noe egenandel?) på en årslønn på 1,1 er jo ganske høy belåning. Hva tenker dere om det økonomiske? I tillegg står det at det ligger en oljetank på tomta som mest sannsynlig må fjernes, det koster også en del. Anonymkode: 2775c...e14 Hvis boligen går for 4,5 vil vi ha et lån rett under 3,8. Så det er ikke avskrekkende høyt. Men ser jo at det kjapt går en liten million ekstra på oppgraderinger de neste 5-10 årene. Det er den tanken som skremmer meg litt. Kan jo også dukke opp skjulte feil og mangler som ikke er nevnt. Huset er jo fra 1975… ts Anonymkode: 38005...d87
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 FrøkenMånestråle skrev (19 minutter siden): Ser helt ok ut, er jo en del som må oppgraderes men det vet dere jo. Men bilder fra hybelen registrerte jeg ikke..? kan gjøres om til hybel, var det før. Så er lagt opp rør etc til hybelkjøkken. ts Anonymkode: 38005...d87
GammelKaktus Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): kan gjøres om til hybel, var det før. Så er lagt opp rør etc til hybelkjøkken. ts Anonymkode: 38005...d87 Ah, fikk ikke med meg det.
Eneri Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 Ser bra ut! Syns ikke det virker akutt viktig å renovere kjøkken og bad. Tror nok dere fort tjener inn å legge tilrette for utleie i kjelleren. Skattefrie inntekter som vil bidra fint til låneavdrag. Med slike husprisene antar jeg det ikke byr på problemer å få leid ut i sokkelen. Når dere en gang skal renovere badet i hovedetasjen (som såvidt jeg oppfatter er det som IKKE er fikset i 2020), så kan dere bruke ekstratoalettet i underetasjen og sikkert få til en midlertidig dusjløsning på vaskerommet. Da kan dere unngå å måtte ha leiligheta tom for å ha tilgang til bad Syns huset virker innholdsrikt og praktisk 😊
Gjest Fnuggolina Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis boligen går for 4,5 vil vi ha et lån rett under 3,8. Så det er ikke avskrekkende høyt. Men ser jo at det kjapt går en liten million ekstra på oppgraderinger de neste 5-10 årene. Det er den tanken som skremmer meg litt. Kan jo også dukke opp skjulte feil og mangler som ikke er nevnt. Huset er jo fra 1975… ts Anonymkode: 38005...d87 Regner med du er kjent på Hånes siden du sier dere er fra Sørlandet? Jeg tenker fint hus og potensiale, men tenk mer enn 1 mill totalt. Mye må jo tas der, og med eventuell drenering osv er hus dyrt. Lauvåsen sokner til samme skoler, men har nybygg. Og dertil nybyggområde - men om budsjettet er uvisst og dere ikke ønsker renovering? 🤷♀️ Totalprisen er jo ikke nødvendigvis billigere. Hånes har jo og endel større rekkehus som ofte ligger ute til typ 3,5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå