Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han var stygg med meg lenge. Han brøt meg ned psykisk. 

Nå er det slutt. Det gjør veldig vondt, men jeg vet det er for det beste. Det er ikke helt offisielt enda, men det er bare et spørsmål om tid.

Saken er at han utad liksom er drømmemannen. I starten av forholdet fikk jeg høre at jeg hadde skutt gullfuglen. At jeg måtte ta godt vare på ham, for han var så fantastisk. Vel, dét var han absolutt ikke. De har ikke sett sidene ved ham som jeg har. De forferdelige tingene han sa til meg, hvordan han straffet meg ved å ikke snakke til meg på uker, hvordan han dro fra meg da jeg hadde mistet en av mine nærmeste for han syntes det var irriterende at jeg gråt, hvordan han dreit helt fullstendig i mine følelser... 

Så nå når det blir offisielt, blir vel snakkisen at jeg må ha gjort noe feil.. at han var for god for meg.. jeg vet ikke. Hvordan takler jeg dette? Jeg har ikke lyst å snakke dritt om ham heller. Mulig han gjør det om meg, veldig godt mulig, men jeg er fremdeles glad i ham selv om han var stygg med meg. Orker bare ikke snakkingen og spekuleringen til folk. (Vi bor på et mindre sted hvor alle kjenner alle..)

Anonymkode: 41cd5...ddb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan da neppe være den eneste han har vært en dritt mot. Hvis noen sier noe, kan du svare at ikke alt er slik det ser ut til å være fra utsiden. Så kan de trekke egne slutninger fra det. 

Gode venner vil uansett støtte deg.

Anonymkode: 3fe03...82a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan da neppe være den eneste han har vært en dritt mot. Hvis noen sier noe, kan du svare at ikke alt er slik det ser ut til å være fra utsiden. Så kan de trekke egne slutninger fra det. 

Gode venner vil uansett støtte deg.

Anonymkode: 3fe03...82a

Tenker mer på hans venner.. og bekjente.

AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du har kommet deg bort fra ham! Gi beng i hva de andre måtte tro. Gå ut og smil og vis at du har bedre (alene) enn noen sinne! Vær superhappy. 

Anonymkode: 191ea...939

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nå er det slutt. Det gjør veldig vondt, men jeg vet det er for det beste. Det er ikke helt offisielt enda, men det er bare et spørsmål om tid.

Saken er at han utad liksom er drømmemannen. I starten av forholdet fikk jeg høre at jeg hadde skutt gullfuglen. At jeg måtte ta godt vare på ham, for han var så fantastisk. Vel, dét var han absolutt ikke. De har ikke sett sidene ved ham som jeg har. De forferdelige tingene han sa til meg, hvordan han straffet meg ved å ikke snakke til meg på uker, hvordan han dro fra meg da jeg hadde mistet en av mine nærmeste for han syntes det var irriterende at jeg gråt, hvordan han dreit helt fullstendig i mine følelser... 

Så nå når det blir offisielt, blir vel snakkisen at jeg må ha gjort noe feil.. at han var for god for meg.. jeg vet ikke. Hvordan takler jeg dette? Jeg har ikke lyst å snakke dritt om ham heller. Mulig han gjør det om meg, veldig godt mulig, men jeg er fremdeles glad i ham selv om han var stygg med meg. Orker bare ikke snakkingen og spekuleringen til folk. (Vi bor på et mindre sted hvor alle kjenner alle..)

Akkurat som å beskrive faren til barna mine dette her. En skjønn mann og verdens beste menneske som alltid sier de fine tingene. Har desverre ikke noen råd. Har ikke snakket mye om dette til noen, vil ikke skjemme ut barnas far. Så da tenker nok de fleste det er min skyld for jeg er vanskelig å ha med å gjøre. For bare la folk tenke sitt. Noen ting kommer som regel ut etterhvert. 

Anonymkode: ae3ca...4ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt vær å kommentere bruddet. Jeg ville heller ikke kommentert om andre snakket kom til meg med rykter (eks at  han har ny dame) Fremstå utad som du gir blaffen. Se mot Axel Hennie. Ikke hørt en lyd fra han om bruder med  Tone Damlie, heller ikke Gunhild Stordalens har snakket om bruddet offtentlig (som jeg har lest). Begge disse to kommer mye bedre ut av der enn deres tidligere partnere som stadig må ut i offentligheten. Nå kan dette ikke dette sidestilles med din situasjon, men tror likevel du kommer best utav det med hodet hevet. 

Anonymkode: 33c41...be1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Drit i andre, du vet sannheten. Gå med hodet hevet,ikke snakk drit om han til andre enn gode venner du kan støtte deg på og stole på. Du trenger ikke å forsvare deg eller forklare deg til noen.

Anonymkode: 3bcea...0b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uff. Jeg har ingen gode råd, men jeg håper å dele min erfaring kan være et lille bidrag. Jeg var sammen med en i tre år som utad var den perfekte mannen. Han åpnet bildør for meg alltid, spesielt med innsats for at andre skulle legge merke til at han gjør det for meg. Han utga seg alltid som den ultimate gentleman. Jeg elsket at han ønsket å fremme meg, men med det samme vi var for oss selv, da var han så ekkel. Han snakket ned på meg, ignorerte meg og behandlet meg som ekstremt enkel erstattelig. Noe han ved flere anledninger poengterte også. Ikke lenge etterpå, falt han tilbake på å prøve å være gentleman igjen. Slik var det frem og tilbake. Jeg var så forvirret. Jeg tenkte det må være noe galt jeg gjør som får han til å klikke og bli sur på småting og behandle meg slik, for han ønsker jo så gjerne å være en perfekt kjæreste. Det tok sin tid før jeg innså hvem han egentlig er, og hva som egentlig var skuespill. Jeg føler meg veldig dum for å ikke ha sett det tidligere. Men nå har jeg heldigvis gått videre, gift med en genuint snill mann som faktisk er den gentleman som min eks så hardt prøvde å utgi seg for. Det blir bedre. Ikke bry deg om noen som helst andre. Du skylder ingen noe forklaring. 

Anonymkode: abfe6...30e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra at du har kommet deg bort fra ham! Gi beng i hva de andre måtte tro. Gå ut og smil og vis at du har bedre (alene) enn noen sinne! Vær superhappy. 

Anonymkode: 191ea...939

Jeg er ikke enig i at man skal være superhappy. Det er alt for falskt.

Jeg synes ts skal være nøytral og ikke si noe som helst og ikke bli fristet til å forklare situasjonen for å forsvare seg selv, for det vil aldri komme noe godt ut av å gjøre det. Noen ganger må man bare svelge en kamel og holde kjeften sin. 

Anonymkode: abfe6...30e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sannheten kommer alltid frem. Slik dine sår og hold de som bryr seg om deg nær. Karma kommer alltid tilbake og tar sånne som han. Du trenger ikke foreta deg noe som helst enn å pleie deg selv og bruke tiden til å komme deg til hektene igjen. Ikke bry deg om hva andre måtte tro. Folk sladrer.. det får man ikke stoppet.. men de kjenner ikke sannheten så de bare driter seg ut. 

Anonymkode: d0feb...298

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker mer på hans venner.. og bekjente.

Ikke bry dem om hva andre vil mene og tenke. Du vet hva som er sannheten, og det er nok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prøv å tenke at det er lov å gjøre det slutt fordi man ikke passer sammen. Hvis du sier det, er det ikke løgn heller, og du er en ok person som ikke utleverer eksen din. Så får du heller si sannheten til de nærmeste. Som andre skriver: sannheten vil komme for en dag.. 

Hvis han sier mye dritt, så avkrefter du bare til de som spør. Han som vil virke bitter og slem..

Jeg var i et sånt forhold som ung, og da jeg gjorde det slutt sa han at jeg kom til å miste alle vennene mine (fordi det skulle han ordne) og mistet mange.. De som var gode, snille og oppegående, ble igjen, så han ryddet vel egentlig bare for meg. Jeg sa aldri noe om han, spurte ikke om ham, osv. Han ga seg ikke på mange år, og flere som ble lei. Jeg gikk videre med livet (med han blokkert). Vet han var singel i mange år etterpå, og med god grunn.. Han var utro, slem, stor egoist, og verdens mest sjarmerende type.. 

Prøv å bare gå videre. Legg ham bak deg, og ikke bry deg om sladder. Alle med litt vett vil ikke tro på ham, og heller ikke ta alt en bitter eks sier så seriøst.. Men si hvordan det egentlig var til noen nære, så kommer de til å forsvare deg "på bygda"

Anonymkode: 71aab...ded

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du ikke kan gjøre noe med baksnakkingen, så det må du ikke prøve å bruke energi på engang. Du vil bare slite deg ut til ingen nytte, og alle vil se på deg som den gale eksen. Om han skulle starte en svertekampanje, har du mulighet til å flytte bort? Har du din familie et annet sted? Har du noe skriftlig på stygge ting han har gjort og sagt mot deg?

Husk at nå har han forlatt deg. Det er faktisk veldig bra! Det er slike folk som blir forlatt som har mest behov for å lage svertekampanjer! Slike personer slutter ikke å være slemme. Men først er det et nytt offer, og de skal "love bombes" en stund. Og så begynner det stygge.

Og har du som jeg dekket over mye av dritten til eksen, så vil jo mye av det komme til syne når de nå må ta ansvar selv. Vi har barn sammen. Og når han nå glemmer foreldresamtaler og ting på skolen, så er det lærerne han må svare for nå, ikke meg. Jeg kommer ikke med unnskyldninger for han lenger. Nå ser de hvem han er. Og de "har notater på han".

Denne "Kjærligheten" du kjenner for han er ikke ekte. Det er en slags avhengighet. Om du klarer å holde avstand, også mentalt, så vil det gå over. Det er mulig du vil trenge terapi om han har vært skikkelig stygg med deg. Husk at det ikke er deg det er noe galt med. Det er bare det at du har opplevd noe virkelig vondt over lang tid. Du må ta avstand fra denne mannen for å bli "frisk". Det er ikke din feil at dette har skjedd. Men det er du som må gjøre den tunge jobben med å få deg bra igjen. Du må gi slipp på han. Du må drite i hva han sier om deg. Hvis han har funnet en ny, så gir han (forhåpentligvis) fullstendig blaffen i deg. Det er vondt å tenke på, men det er faktisk det beste alternativet, for da slipper du svertekampanjer og stalking!

Dette kommer til å bli vanskelig og vondt. Men når det er ferdig, så kommer det til å bli 1000 ganger bedre enn når du var sammen med han! Hadde du fortsatt med han, hadde du blitt ødelagt! Vurder om du trenger terapi. Mange trenger det. Det er ikke noe galt med deg, men det er noe galt med måten han har behandlet på deg. Og du trenger kanskje å repareres etter skadene han har påført deg!

Anonymkode: 4a788...b66

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. Jeg var sammen med en i flere år som alle så på som «ikke voldelig». Jeg levde i et voldelig forhold. Jeg klarte endelig gå fra han og jeg anmeldte han. Han ble dømt til fengsel for mishandling i nære relasjoner, men tross bevis og dom, så er han anmeldt på falsk grunnlag i følge han og hele hans side hater meg og tror på han (hans familie og venner som jeg var veldig nær). 

Det viktigste å gjøre for deg selv er å ikke bry deg om hva andre tenker og mener. Du vet sannheten og det vet de som kjenner deg og; det er det viktigste. I den prosessen jeg var i, så lærte jeg veldig mye og det har vært ekstremt vondt.

Anonymkode: 954a1...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke forklare grunnen til noen! Om du vil ha en grunn, så si at dere har vokst ifra hverandre. Til andre nære så kan det være godt å dele den egentlige grunnen. Jeg tipper at de har nok merket at det er noe galt. Her var og mannen perfekt i andres øyne, trodde jeg. Våre nærmeste venner syns han kunne behandle meg dårlig til tider, og merket nok mer at ikke alt er perfekt. Stygge blikk, kommentarer skinner jo igjennom. 

Anonymkode: 3f32d...b77

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og jeg driter i det. Noen ganger fungerer det og andre ikke, svarer jeg når folk spør om oss. Jeg driter i ham og jeg hilser ikke en gang på ham, jeg bryr meg ikke hva han sier til folk, men han er et offer og liker offerollen så jeg regner med at jeg var så fæl og krevende og gud vet. Jeg gir faen i ham og hva han og andee tenker. 

Jeg er endelig fri. 

Anonymkode: a157a...bac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange fikk sjokk når det ble slutt med eksmannen. Han var jo så snill og sjarmerende med alle. Men meg? Han mishandlet meg psykisk i åresvis før jeg kom meg vekk.

I starten svarte jeg ærlig når venner spurte. "Hva skjedde?" spurte de, jeg svarte "han var ikke snill med meg", og så utdypet jeg i varierende grad.

Jeg bryr meg ikke om hva han sa til sine venner eller familie. Jeg går ikke rundt og tenker på hva folk tenker om meg generelt da, det skal sies, men det vil alltid være to sider i en skilsmisse eller et brudd. 

Anonymkode: aa053...90e

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, gi blaffen i hva andre tror eller tenker om det. Alt for mange damer blir værende med menn som er perfekte utad fordi mannens sosiale status gir "gratispoeng" og for mange er attraktivt i seg selv uavhengig av hvordan de behandler partneren. Vær tøff og drit i hva folk måtte mene. Spør de svarer du helt ærlig. 

Anonymkode: 12ce4...e55

Skrevet

Jeg var i samme situasjon for endel år siden. Drømmemannen. Alle elsket han. Men han var ikke snill hjemme. Jeg fersket han. Han lå i senga, og junket. oppetter ryggen til min datter. Hun sov. Jeg fikk sjokk. Dagen etterpå gikk jeg. Og fikk pepper hadde jo gått ifra en god og snill mann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...