Gå til innhold

Utleieren vil at han "flytte" tilbake men uten å gjøre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Utleieren min ønsker å selge bolig og jeg er interessert. Men han må betale skatt fordi har ikke bodd her aldri. Så han ønsker at jeg "flytter" i en annen adresse uten dokumenter så han bare får vise at har bodd her 12 måneder. Jeg skjønner ikke hvordan kan jeg dette.? Hvordan kan jeg sende bare endring av adresse til skatten uten å gjøre faktisk dette? Hvordan kan jeg få bevisst at jeg har betalt han månedsleie? Hvor stor risiko er dette faktisk? Å hva blir med kontrakten min? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå med på det

Anonymkode: 5eb27...4b1

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

At utleier må betale skatt av gevinsten ved salg er faktisk ikke ditt problem. Du skal ikke bidra til at han snyter på skatten. 

Anonymkode: 65faf...cdc

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Han lurer deg

Anonymkode: 93397...5bf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Utleier kan melde adresseendring uten å involvere deg i noe ulovlig. La ham/henne gjøre det. Ikke bli medskyldig.

Anonymkode: b70a0...488

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli medskyldig i skattesvindel, TS. Da er det bedre å heller finne seg et annet sted å bo. Jeg vet ikke om du kan få svi for det hvis han blir tatt, men jeg hadde ikke tatt sjansen i hvert fall.

Anonymkode: 7095e...ded

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er straffbart å medvirke til andres kriminelle handlinger. Og synes du det er greit at du og jeg og alle andre skattebetalere i praksis må betale mer for velferden vi deler, fordi enkelte snor seg unna sin del av regningen?

Anonymkode: 004de...1d3

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at du endrer adresse i 12 mnd uten å faktisk flytte, for at huseier skal kunne "bo" der.
Så brenner huset og dine ting blir brent opp.
Hvordan kan du få dekket dine ting gjennom forsikringen på en adresse du ikke bor på? 
Bare ett eksempel.

Huseier må kun betale skatt av overskuddet av å selge bolig, ikke av hele summen, så vet du det.

Anonymkode: 59b2e...d7a

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Og hva om utleier vil kaste deg ut når du allikevel ikke bor der på papiret?
Du har null rettigheter når du melder flytting..

Anonymkode: 59b2e...d7a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Svindel!

Anonymkode: 8af41...4d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke la deg lure av utleier! 

Anonymkode: 4ef42...1e5

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

Veldig mange rare svar du får.

Skrevet

Hvordan skal du løse det med forsikring. Innboforsikring gjelder på stedet du bor. Det bør samstemme med folkeregistrert adresse. Om du flytter uten å faktisk flytte kan det bli trøbbel. Hva om du får barn? Hvilken skolekrets tilhører du? Myndighetene liker å holde orden på korrekt adresse. 

Banken din sender stadig ut skjema for bekreftelse av bostedsadresse. Skal du lyve på den hele tiden? 

Enkleste er vel om du og huseier blir "samboere", og du får redusert husleie med 50% (siden dere er to). Fortsatt ikke lovlig da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meld han til skattefuten når han selger, fint med noen millioner ekstra i statskassa :)

Anonymkode: 456cb...979

Skrevet

Oj, dette ville jeg aldri gått med på. Som utleier så hadde jeg aldri ofret det en tanke å spørre andre om noe sånt. Dette er svindel! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 19.48):

At utleier må betale skatt av gevinsten ved salg er faktisk ikke ditt problem. Du skal ikke bidra til at han snyter på skatten. 

Anonymkode: 65faf...cdc

Hvis han ønsker å kjøpe bør han jo samarbeide.

Anonymkode: 15009...f2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kan jo bare melde flytting dit sammen med deg. Ingen kommer til å reagere på at dere har bodd på samme adresse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Meld han til skattefuten når han selger, fint med noen millioner ekstra i statskassa :)

Anonymkode: 456cb...979

Noen millioner ekstra?

Da er det vel i så fall ikke en vanlig enebolig han selger..  

Anonymkode: 38e56...856

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kata_rina skrev (På 27.6.2021 den 19.45):

Hei. Utleieren min ønsker å selge bolig og jeg er interessert. Men han må betale skatt fordi har ikke bodd her aldri. Så han ønsker at jeg "flytter" i en annen adresse uten dokumenter så han bare får vise at har bodd her 12 måneder. Jeg skjønner ikke hvordan kan jeg dette.? Hvordan kan jeg sende bare endring av adresse til skatten uten å gjøre faktisk dette? Hvordan kan jeg få bevisst at jeg har betalt han månedsleie? Hvor stor risiko er dette faktisk? Å hva blir med kontrakten min? 

Shady. Dette er en dårlig ide. 

Anonymkode: e3b4e...36a

AnonymBruker
Skrevet
On 6/30/2021 at 2:02 PM, AnonymBruker said:

Hvis han ønsker å kjøpe bør han jo samarbeide.

Samarbeide om å snyte på skatten? Javel...

Anonymkode: 38208...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...