AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Min graviditet nr 2 til nå er veldig overraskende. Jeg er ikke i nærheten like kvalm og trøtt som den første. Jeg er nok mer nedstemt da desverre.. Jeg har hodepine. Merker ikke så mye til at livmoren strekker seg som i første. Er i første trimester Anonymkode: a55e2...66a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Jeg var heller ikke i nærheten av så kvalm som første gang. Jeg var en del kvalm og kastet opp i første trimester, men det var til å leve med. Første gang kastet jeg opp så mye at jeg var flere runder på sykehus for væskebehandling. Jeg kjente også mindre til at livmoren strakk seg, mindre murringer og menssmertelignende smerter (det gjaldt gjennom hele svangerskapet). Jeg hadde mindre vondt i ryggen, kanskje fordi jeg klarte å være mer i normal bevegelse og gikk turer i motsetning til første gang hvor jeg satt og lå mye pga. kvalmen. Jeg fikk større mage, var mer plaget av kynnere og syntes det var tyngre i tredje trimester. Jeg hadde maserier de siste ukene. Fra uke 36 til fødsel i uke 40 husker jeg som en fin tid i første svangerskap og som ordentlig tungt i andre svangerskap. Anonymkode: 19c2f...b2b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Med første merket jeg såvidt at jeg var gravid. Var kvalm én gang på bussen bare, hadde menssmerter i begynnelsen bare. Var i storform hele tiden. Barseltiden brukte jeg litt lengre tid på å komme meg, hadde litt vondt i høna. Med nr to var jeg kjempekvalm, kastet opp ifm migrene, drit sliten, trøtt, tung.. Brukte veldig kort tid på å komme meg. Anonymkode: 5fb5a...48d
Trolltunge Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Tvillinger i andre svangerskap, og jeg hadde absolutt ingen svangerskapsplager, utover at magen selvfølgelig var tung helt på slutten. Frem til det var det som at jeg ikke var gravid, bare med mage og sparking. I første svangerskap hadde jeg full pakke med absolutt alt man kan få plager med under svangerskap, bortsett fra hemoroider. Det var bare en, men myyye verre svangerskap. La på meg dobbelt så mye også, selv om jeg spydde stadig de første månedene. Merkelig egentlig.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Jeg var mer kvalm og sliten i andre graviditet og jeg fikk mer problemer med bekken og rygg. Magen ble større og det var generelt tyngre for kroppen å gå gravid gang nummer to. Men jeg slet derimot mindre med halsbrann og leggkramper enn jeg gjorde med førstemann. Anonymkode: 175c0...965
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Kastet opp litt mindre med nr 2. men mer bekkenplager og ikke minst mye raskere stor mage (gravidbukser i uke 20 med første, uke 8 med andre…). Like mye halsbrann, mer sliten med andre (siden jeg hadde en liten fra før). Viste seg at jeg hadde altfor mye fostervann, og mulig derfor magen ble raskere stor. Trengte heldigvis ikke å tappes. Mer kynnere med nr 2. Anonymkode: 7f062...e57
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Jeg har vært ekstremt mye mer kvalm i andre svangerskap enn med første. Har måttet ty til regelmessig kvalmestillende. Har mye "hat-mat" i svangerskap nr 2, det hadde jeg ikke i første i det heletatt. Halsbrannen har også meldt seg tidligere enn med første og jeg gruer meg så vannvittig om det øker på, for det var forjævlig. Hadde blødninger store deler av første trimester i nr 2, ingen blødninger i første. Hadde skyhøy hcg da med stigning (100k i uke 6) Har lagt på meg 7-8kg innen uke 9 med nr 2, det er like mye jeg la på meg til slutten av andre trimester med nr 1..🙈 Er spent på om jeg får jernmangel, lav HB, svangerskapsforgiftning og bekkenløsning med nr 2. Håper jeg slipper unna med et lettere svangerskap nå. Og veldig spent på OUL, forrige var en gutt, denne føles så anberledes😅 Anonymkode: df010...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå