Gå til innhold

Venninnen min ble sur, hadde hun grunn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en venninne på besøk og barnet hennes på 5 måtte på do. Jeg sa at hun måtte følge barnet fordi jeg har medisiner og flasker på badet som kan virke spennende om barnet finner det. Det var i skuffer og skap, men dette barnet har lett i ting før så jeg stoler ikke på at det går bra. Siste jeg vil er at barnet skal få i seg noe. Så jeg sa til venninnen min at hun må følge barnet og da ble hun sur og sa at barnet er stort nok til å klare seg selv og om jeg trodde barnet hennes var tilbakestående.. ting ble litt kleint etterpå nen hun fulgte barnet på do, ble en stund og dro hjem. Hun sendte melding og sa hun følte seg tråkket på som mor. Jeg skrev Unnskyld og beklager, og grunnen, men hun har ikke svart på et par dager nå. Har jeg helt tråkka i salaten?

Anonymkode: e70b9...658

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes hun blir fornærmet uten grunn. Du mente det ikke frekt, jeg hadde sagt til henne at det overhodet ikke var noe annet i det enn at du var redd ungen skulle gå i medisinene. Du hadde sagt det samme om det var et annet barn. Det står jo ofte på boksen at det skal holdes borte fra barn=ditt ansvar.

Anonymkode: c85e4...b4d

• Liker 35
Skrevet

Dersom du forklarte årsaka syns eg ikkje ho har grunn til å vere fornærma.

• Liker 18
Skrevet

Nei. Tipper hun ville blitt mer fornærmet hvis barnet fant medisiner hen trodde var godteri og måtte sendes på legevakta.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hun overreagerer. Jeg følger min 9 åring på badet når vi er på besøk hos folk som oppbevarer medisiner og slikt der. Ja hun er stor, men barn er også nysgjerrig og litt impulsive.

Anonymkode: 12799...f23

• Liker 5
Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Du har jo to ganger forklart moren at årsaken til at du ikke ville at barnet skulle gå alene på do, var at du har medisiner og slik der. Og hun føler seg "tråkket på som mor"? Det var da voldsomt til overreaksjon. Hvis hun skulle tenkt noe som helst, burde det vel være "oj, venninnen min var jammen litt hysterisk/overbeskyttende/forsiktig når det gjelder dette". Hvordan hun får dette til å handle om seg og hennes rolle som mor, er litt urovekkende synes jeg. Du ville jo bare ikke at han skulle få i seg noe farlig. Det burde jo hun som mor være glad for, selv om hun kanskje ikke var helt enig i vurderingen. 

Synes uansett det er greit å følge femåringen på do i et fremmed hus jeg. Det er vel ikke alltid så lett for en femåring å finne ny dorull eller vite hvilket håndkle man skal bruke heller... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 20a83...bde

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hun har ingen grunn til å bli sur og fornærmet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 20a83...bde

Les hi en gang til 

Anonymkode: 9e48a...b66

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du sa jo hvorfor. Spør henne om det hadde vært bedre om barnet fant medisiner og tatt noe av det. 

Anonymkode: 9e48a...b66

• Liker 4
Skrevet

Hun følte seg tråkket på som mor fordi du ba henne følget barnet på do fordi det var lett tilgjengelige og i verste fall, farlige medisiner på badet?

Nei, du tråkket ikke i salaten. Hun overreagerer.

• Liker 8
Skrevet

Har ikke svart på flere dager? Hun virker ekstremt passiv aggressiv. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hadde en venninne på besøk og barnet hennes på 5 måtte på do. Jeg sa at hun måtte følge barnet fordi jeg har medisiner og flasker på badet som kan virke spennende om barnet finner det. Det var i skuffer og skap, men dette barnet har lett i ting før så jeg stoler ikke på at det går bra. Siste jeg vil er at barnet skal få i seg noe. Så jeg sa til venninnen min at hun må følge barnet og da ble hun sur og sa at barnet er stort nok til å klare seg selv og om jeg trodde barnet hennes var tilbakestående.. ting ble litt kleint etterpå nen hun fulgte barnet på do, ble en stund og dro hjem. Hun sendte melding og sa hun følte seg tråkket på som mor. Jeg skrev Unnskyld og beklager, og grunnen, men hun har ikke svart på et par dager nå. Har jeg helt tråkka i salaten?

du har ikke tråkka i salaten. Du var jo bare redd for at barnet skulle få i seg noe hun ikke skulle, men kan jo være at hun tenkte du trodde ungen hennes var som en 1 åring som driver og putter ting i munnen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun overreagerer. 
Jeg hadde satt pris på en «heads up» om det var mitt barn som skulle på do, og hadde nok uansett fulgt det på do. 

Anonymkode: 6e75b...7c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, jeg har hele tiden sagt hvorfor, barn er barn, plutselig skjer det noe eller noe blir tatt på eller spist osv, bedre å være føre var tenker jeg. Nei hun har ikke svart meg siden før helgen og jeg lurer på om der virkelig var så feil av meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde ikke grunn til å bli sur syns jeg.

Jeg og mannen min har ikke barn, og når vi har venner med barn på besøk så vet de at vi ikke har et barnesikret hjem. Vi har ikke trappegrind, eller alt mulig annet. Så om noen skal gå til et rom vi vet det f.eks er medisiner så gir vi også beskjed.

Anonymkode: d098d...872

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Typisk oversensitiv mamma - finnes altfor mange av de.

Du gjorde ingenting galt, overreaksjon fra hennes side

Anonymkode: c1ec9...882

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hun overreagerer. 
Jeg hadde satt pris på en «heads up» om det var mitt barn som skulle på do, og hadde nok uansett fulgt det på do. 

Anonymkode: 6e75b...7c2

Enig. Tenker det samme.

Anonymkode: 19f7f...510

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...