AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Sønnen min har fått ny dame. Han er tidlig ute å ta de med hjem. Den forrige var her mye, før det ble slutt i februar. Nå har den nye vært her hele helgen. Men så er det litt vanskelig. Jeg gir dem mye rom, men føler kanskje jeg burde engasjere meg mer? De er stort sett i kjellerstuen eller på rommet. Til nå har hun ikke villet spise de middagene vi har hatt. Dette kan jeg selvsagt planlegge bedre. Men så forteller han ikke at hun skal komme. En helg er han borte hele helgen, en annen helg er de her. Har dere noen triks? Jeg er ikke intervju mamma, men ganske avslappet. Men synes det blir litt rart å ha en ekstra person her som vi ikke har noen connection med. De er rett over 20. Om noen uker blir de med i feriehus en uke, pga feiring av bursdag. Kanskje løsner det litt da? Anonymkode: 7499c...fcf
Hill83 Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sønnen min har fått ny dame. Han er tidlig ute å ta de med hjem. Den forrige var her mye, før det ble slutt i februar. Nå har den nye vært her hele helgen. Men så er det litt vanskelig. Jeg gir dem mye rom, men føler kanskje jeg burde engasjere meg mer? De er stort sett i kjellerstuen eller på rommet. Til nå har hun ikke villet spise de middagene vi har hatt. Dette kan jeg selvsagt planlegge bedre. Men så forteller han ikke at hun skal komme. En helg er han borte hele helgen, en annen helg er de her. Har dere noen triks? Jeg er ikke intervju mamma, men ganske avslappet. Men synes det blir litt rart å ha en ekstra person her som vi ikke har noen connection med. De er rett over 20. Om noen uker blir de med i feriehus en uke, pga feiring av bursdag. Kanskje løsner det litt da? Anonymkode: 7499c...fcf Til nå har hun ikke villet spise de middagene vi har hatt ?????? Er hun 16 ? 5
Trolltunge Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Grei svigerdatter slår ubehagelig svigersønn hver gang. Grei svigersønn slår ubehagelig svigerdatter hver gang. Umulig å svare på altså. Jeg krysser fingrene for at mine barn får greie partnere å forholde seg til, og at det helst ikke blir veldig mange å forholde seg til, og stadig nye. 😅 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Greit nok at hun ikke liker middagen. Men er noe med måten hun sier fra, på. "Næh! Rister på hodet". Sikkert fordi hun er usikker. De er rett over 20. Forstår jo at de vil ha fred, men så tenker jeg litt tilbake. Da jeg var med noen hjem, så var jeg jo litt interessert i familien også. Og så lurer jeg jo på om det er jeg som kan gjøre noe mer... Men jeg kan jo ikke mase dem til å være med resten av familien? Anonymkode: 7499c...fcf
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Vi har opplevd 2-3 kjærester på de to eldste. Er ikke alle en har like god Connection med. Men det kommer seg gjerne med tiden. Vi prøver å være oss selv uansett, så det gjør ingen forskjell fra dag 1 - 100. Når de er så unge så er det lov å stille krav om å vite når de kommer til middag, og be de bidra litt feks. Fint å bli kjent uten å føle man har fremmed i hus. Anonymkode: b5d67...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 Kan du ikke si at du må bort en tur i morgen og be dem lage middag til det og det tidspunktet? Si de kan lage hva de vil. Kanskje foreslå en felles aktivitet? Ikke noe langvarig, men slik at dere får litt tid sammen. Litt sært å ikke ville spise middagen du lager. Kanskje du kan spørre sønnen din litt forsiktig? Kan jo være at det er noe hun ikke tåler, eller at hun av etiske årsaker ikke spiser den type mat. Eller at hun han spiseforstyrrelser, eller rett og slett er veldig kresen.... Pass på å være undrende, ikke dømmende. Anonymkode: f5fab...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 Her hadde jeg faktisk bare holdt meg unna og latt de få være i fred. Måltider kan de også styre med selv. De er i 20-årene så de burde jo bodd for seg selv begge to, og hvis de hadde gjort det så hadde de jo ikke måttet treffe på svigers hver gang de overnattet hos kjæresten. Når barna begynner å flytte kjærestene sine inn i huset slik at man må dele boligen sin med en fremmed så er det faktisk på tide å finne et sted for seg selv. Anonymkode: 4476d...87e 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 Da har jeg fått lista. Og det var en del på ikke spiser. Hyggelig jente, må nok bare innfinne oss med at det tar litt tid. Neste helg ville de bli med ut på tur. Regner med hun tør opp da. Anonymkode: 7499c...fcf
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da har jeg fått lista. Og det var en del på ikke spiser. Hyggelig jente, må nok bare innfinne oss med at det tar litt tid. Neste helg ville de bli med ut på tur. Regner med hun tør opp da. Anonymkode: 7499c...fcf Jeg syntes egentlig du bør innse at sønnen din ikke er 16 år lenger, han er en voksen mann og han behøver absolutt ikke at du lager tilpasset meny til den nye kjæresten sin, tar henne med ut på tur og forsøker å «bonde». Det unge voksne i nye forhold behøver er tid og rom til å bli ordentlig kjent og være i fred. Dersom de hadde bodd for seg selv så hadde du nok ikke truffet henne enda en gang. Anonymkode: 4476d...87e 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 Få han til å flytte ut. Mye lettere å omgås da... Anonymkode: 4bac3...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå