Gå til innhold

Hvor lang tid tar bleieslutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra dere begynte å slutte med bleier til dere følte dere trygge på at barnet stort sett ikke tisset på seg? Vi er på uke 2 nå med en nesten 4 åring, og vi har masse uhell enda😬

Anonymkode: da0b4...667

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh, for oss tok det nesten 3 år 😅 Men sønnen min har noen spesielle behov. Han sluttet på både dagen og natt da han var 4,5 år. Han hadde alvorlig do-vegring og var lenge redd for å sitte på do. Potte nektet han også. Belønning funket aldri dessverre. 

Anonymkode: 5f0a9...84d

AnonymBruker
Skrevet

1 dag, hadde aldri uhell 

Anonymkode: b922b...d02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt fra en dag til flere år

Anonymkode: 12184...45d

AnonymBruker
Skrevet

Barnet bestemt selv at han skulle slutte da han fylte 2 år. Aldri hatt et uhell. 

Anonymkode: 65afd...85e

AnonymBruker
Skrevet

Det tok i hvert fall over et år fra vi kjøpte inn doring og begynte å øve på å sitte på do. Så hadde vi en periode hvor vi prøvde litt uten bleier nå og da hjemme etter barnets ønske, uten særlig hell. Da vi kuttet bleien helt, tok det ca to uker innen det var få uhell, og ca en måned til det nesten ikke var noen uhell (kanskje et i måneden). 

Anonymkode: e45b7...dd1

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Fra dere begynte å slutte med bleier til dere følte dere trygge på at barnet stort sett ikke tisset på seg? Vi er på uke 2 nå med en nesten 4 åring, og vi har masse uhell enda😬

Anonymkode: da0b4...667

Jeg ville beregnet iallfall 4 uker.

Anonymkode: 7b321...49f

AnonymBruker
Skrevet

Snart 3-åring her. Har kjørt bleieslutt light i 3 uker nå, dvs bleie på i barnehage og på tur, truse på hjemme på ettermiddagene og i helgene. Vi merker stor fremgang og hun sier stort sett i fra når hun må på do, selv med bleie på. Men det er absolutt ikke 100% ennå. Vi kommer til å fortsette denne strategien frem til vi får ferie om 2 uker, da blir det bleiefri hele dagene og om hun er klar for det blir det truse i barnehagen i august.

I mellomtiden går det i klesvask og vask av do og gulv 😅

Vil tro at alt mellom 1 dag og ett år er «normalt» i denne sammenhengen selv om det på diverse nettforum kan virke som at alle er tørr på et par dager i god tid før 2-årsdagen.

lykke til! Mye faller nok på plass i løpet av sommeren.

Anonymkode: 5ac8f...164

Skrevet

Her sluttet vi tvert med bleier litt før han var 3.5. Da hadde han nok vært klar en stund men det passet best da når vi reiste avgårde på ferie. Jeg sa bare at nå slutter vi med bleier og han "ok" og det var det. Han hadde aldri noen uhell verken på dag eller natt. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn sluttet jeg da jeg fylte 4, altfor tidlig, uhell til jeg var 6.

Anonymkode: cf8ee...d99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg satt ho på potta heilt frå ho kunne sitta sjølv. Slutta med bleie 2.5 år gammal, lite uhell. Sover framleis med bleie. Prosessen mot bleieslutt har jo vart lenge, men når bleia først var av tok det berre ein dag. Tenkte prøva på bleie slutt om natta når bleia blir tørr om morgonen, den er som regel full av tiss.

Anonymkode: 1a12a...33f

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår sluttet da han var tre år og to måneder. Hadde aldri uhell, ikke ett eneste ett. Tror vi bare var heldige.

Anonymkode: 7d676...6f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sønnen vår sluttet da han var tre år og to måneder. Hadde aldri uhell, ikke ett eneste ett. Tror vi bare var heldige.

Anonymkode: 7d676...6f2

Hvordan er dette mulig? Hvordan gikk dere frem/gjorde dere det?

Anonymkode: ffe9b...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, i og med at jentungen var vant med å gå på do og vi skiftet tørre bleier morgen og kveld noen dager før hun stolte på at hun hadde kontroll, så var hun tørr med én gang og hadde få om noen uhell.

Anonymkode: 2f994...b5d

AnonymBruker
Skrevet

Ungen sa i fra selv da hun ville slutte med bleia litt etter 3 år. Slutta med både dag- og nattbleie helt plutselig. Kun en håndfull uhell. 

Anonymkode: b3800...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig. Har 5 barn, 3 jenter, 2 gutter. Min erfaring er at gutter har langt færre uhell enn jenter. Siste som har sluttet med bleier (jente) sluttet når hun var 2 år og 7 mnd, nå er hun drøyt 4  år og er fortsatt en løs kanon på dekk. 

Anonymkode: 17f30...749

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente på 3år og 2 mnd, hun slutten på dagen hun var 3år. Bare bestemte seg for at hun var stor jente når. Ingen uhell.
Vi prøvde litt da hun var ca 2,5år, men det ble bare stress for henne. Prøvde 3dagers metoden. Så etter 3 dager sluttet vi.

Anonymkode: 98232...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Helsesøster fortalte meg at barnet mitt var modent for bleieslutt når nattbleien var tørr. I forkant trente vi på å gå på do ved normale tider og seff før natta. Når nattbleien var tørr, gikk det fint. Noen småuhell på veien var der, spes fordi hun ble storesøster, og litt sjalusi

Anonymkode: 953ae...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jentungen min ble delvis tørr selv da hun var 1år og 8mnd helt selv, sluttet helt med dagbleie rett før hun var to og natt bleie noen måneder senere. Alt var på hennes eget ønske. Hun har sittet på do og potte siden hun kunne sitte selv. Hatt noen uhell siden hun kan glemme seg i lek. Guttungen sluttet med dagbleien rett før han var 3 av seg selv. Han nektet å slutte med nattbleien selv om den var tørr. Begge fikk gå med bleie når barnehagen følte de trengte det som på lengre turer og i vinterdressen. 

Anonymkode: 943d8...f02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...