Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

løst nå, trenger ikke mer hjelp:)

Endret av lotuschae
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke betale egenandel når du har frikort, men du må fortsatt betale for forbruksmateriell som bla bandasjer og sårutstyr. 

Anonymkode: 98340...f10

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skal ikke betale egenandel når du har frikort, men du må fortsatt betale for forbruksmateriell som bla bandasjer og sårutstyr. 

Anonymkode: 98340...f10

Ja, det stod på kvitteringen min. Det stod "Egenandel, pris" og deretter en egen greie for bandasjen og annet utstyr de brukte da jeg var der. Så jeg vet at jeg betalte egenandelen selv om jeg ikke skulle gjort det. Var på sånn betalingsautomat.

AnonymBruker
Skrevet

Man må opplyse om frikort på forhånd. Din jobb. 

Anonymkode: ae635...f19

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du får tilbakebetalt etter hvert som det er registrert hos Helfo, men det kan ta noen uker. Du finner informasjon om det på helenorge under frikort. 

Anonymkode: 3c948...92e

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man må opplyse om frikort på forhånd. Din jobb. 

Anonymkode: ae635...f19

Har det digitalt og har aldri måtte gjort det hos noen leger eller legevakter siden jeg fikk det, inkludert nå på fredag. Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å gjøre det siden jeg har det digitalt. Syns det er litt merkelig om jeg må inn for å opplyse om det der jeg har fastlege, når jeg ikke måtte det i en helt annen kommune som aldri har behandlet meg

Endret av lotuschae
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du får tilbakebetalt etter hvert som det er registrert hos Helfo, men det kan ta noen uker. Du finner informasjon om det på helenorge under frikort. 

Anonymkode: 3c948...92e

Ahh ok. For jeg betalte en egenandel ekstra rett etter jeg fikk frikort også som jeg fremdeles ikke har fått tilbake, og det er to måneder siden... men får håpe det går litt raskere

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo opplyse at du har frikort.

Anonymkode: 8e4d1...0f2

Skrevet
lotuschae skrev (1 time siden):

Har det digitalt og har aldri måtte gjort det hos noen leger eller legevakter siden jeg fikk det, inkludert nå på fredag. Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å gjøre det siden jeg har det digitalt. Syns det er litt merkelig om jeg må inn for å opplyse om det der jeg har fastlege, når jeg ikke måtte det i en helt annen kommune som aldri har behandlet meg

Som du sier, du var i en helt annen kommune. Ikke sikkert den kommunens legevakt har muligheten til å få frikortet ditt inn automatisk, mulig det er noe du må si fra og som de evt kan søke opp, og finne da. 
Betal regningen. Du får pengene tilbake fra Helfo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...