Kamelia83 Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Denne var helt nydelig i fjor, blomstret i ett fra juni til oktober. Men den frøs mest sannsynlig i vinter. Noen som vet hvilket slag det er? Skulle gjerne hatt en ny. Er klatrerose og var vel ca 1.5 meter høy tenker jeg.
Minya Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Google bildesøk foreslo Damask Rose Kan det være den?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 French eller China rose får jeg opp på Picture this-appen. Anonymkode: ad743...585
Rumle Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Blomstrer den kun en gang tidlig på sommeren, eller fortsetter den å blomstre til frosten kommer?
Kamelia83 Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2021 Den fikk nye blomster hele tiden gjennom sommeren og helt til frosten kom egentlig. Vanskelig å finne ut av utifra navnene jeg har fått foreslått men skal søke litt mer på dem
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 På lundeby gartneri sin nettside kan du søke under klatreroser + remonterende + farge. Kanskje du finner noen der som ligner. Anonymkode: 0d73f...28b 2
Kamelia83 Skrevet 29. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): På lundeby gartneri sin nettside kan du søke under klatreroser + remonterende + farge. Kanskje du finner noen der som ligner. Anonymkode: 0d73f...28b Tusen takk 😊 skal sjekke 👍 de ligner en del på en av de engelske rosene som kommer opp når jeg søkte på det men ikke fått tid til å sjekke det opp mer
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Sjekket her? http://www.roserein.no/Historiskeroser.htm Lukter den? Den ligner på en av austinrosene mine, men jeg husker dessverre ikke navnet. Anonymkode: 9aba3...73a
Kamelia83 Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #10 Skrevet 30. juni 2021 Nå har jeg funnet ut hva slags rose det er, og merkelig nok er det akkurat samme rose jeg selv har plantet i samme bed 🤣 Gravde opp den døde rota og nedi jorda der hadde tidligere eier bundet fast lappen med navnet på. Og det var noe så enkelt som 'Leonardo da vinci'. Men den andre jeg har er mindre og annerledes. Som en busk som legger seg utover. Så denne gamle må tidligere eiere bare ha bundet opp som en klatrerose så den har vokst seg høyere enn den egentlig skal bli da. Jeg trodde virkelig det var en klatrerose. Men takk for forslag alle sammen 👍😁 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå