AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Jeg og samboeren min skal på en ukes kjærestetur til Oslo om noen uker. Sist vi var der brukte vi EL-sparkesykkel som fremkomstmiddel og syns det var helt fantastisk. Vi kjørte forsiktig, brukte sykkelhjelm og kjørte aldri når vi hadde drukket alkohol. Denne gangen er jeg seks og en halv mnd på vei når vi er der, og jeg lurer på om jeg blir sett rart på om jeg bruker sparkesykkelen som fremkomstmiddel? Jeg plages med bekkenet så minst mulig gåing er det beste for meg. Vi vil jo gjerne farte litt imellom å se oss omkring, men jeg ser de er mye omdiskutert og til sinne for mange, så jeg er redd det ikke er «sosialt akseptert» når man er gravid. Hva tenker dere? Anonymkode: 31a65...c25
Pillarguri Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Det å kjøre El sparkesykkel når du er så langt på vei, det er risikosport. Uhell skjer selv om du er forsiktig. Ville absolutt ikke anbefalt deg å gjøre det. 13
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Pillarguri skrev (5 minutter siden): Det å kjøre El sparkesykkel når du er så langt på vei, det er risikosport. Uhell skjer selv om du er forsiktig. Ville absolutt ikke anbefalt deg å gjøre det. Enig, ta taxi! Anonymkode: 18ef8...349
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Elsparkesykler er farlige både for de som kjører og de rundt. Har til og med sett folk kjøre sammen med barna sine på dem. Dessverre er de ikke forbudt, men det er ikke lov å kjøre flere på en. Hvis dere absolutt vil ta sjansen, så kjør sakte, helst ikke blant fotgjengere, og husk at dere må ha hver deres. Anonymkode: 0250d...d4c 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Ville aldri gjort det som gravid. Ta heller ting i et rolig tempo og sett deg ned og hvil bekkenet ofte. Mange stygge ulykker, et fall av er alt som trengs. Anonymkode: 950db...a92 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Aldri innafor med el-sparkesykkel 🙃 Anonymkode: a94fc...7df 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg og samboeren min skal på en ukes kjærestetur til Oslo om noen uker. Sist vi var der brukte vi EL-sparkesykkel som fremkomstmiddel og syns det var helt fantastisk. Vi kjørte forsiktig, brukte sykkelhjelm og kjørte aldri når vi hadde drukket alkohol. Denne gangen er jeg seks og en halv mnd på vei når vi er der, og jeg lurer på om jeg blir sett rart på om jeg bruker sparkesykkelen som fremkomstmiddel? Jeg plages med bekkenet så minst mulig gåing er det beste for meg. Vi vil jo gjerne farte litt imellom å se oss omkring, men jeg ser de er mye omdiskutert og til sinne for mange, så jeg er redd det ikke er «sosialt akseptert» når man er gravid. Hva tenker dere? Anonymkode: 31a65...c25 Ville jeg aldri gjort.. Anonymkode: c9a4a...ae2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 Jeg kjører sparkesykkel, 7mnder på vei. Blir utslitt av bakken fra tbanen og hjem. Men jeg kjører veldig forsiktig Anonymkode: 195e3...b3b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 Det ville jeg aldri funnet på. Er i uke 37 selv, og tenker el-sparkesykkel og gravdmage er helt galskap. Selv om du kjører sakte, kan hjulet henge seg fast i noe og du kan bli kastet av. Babyen kan i verste fall dø hvis du lander uheldig. Den sjansen tar du ikke. Anonymkode: 984a8...5a7 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #10 Skrevet 28. juni 2021 Elsparkesykkel er ikke farligere enn du gjør det til selv. Kjør forsiktig så er det ikke noe farligere enn å gå. Anonymkode: 50a62...5a1 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #11 Skrevet 28. juni 2021 Hvis du er vant med de ser jeg ikke problemet. Man er like utsatt for ulykker om man går eller sykler rundt i byen, selv på t-bane og trikk uten belte. Jeg bruker de ofte, og har gjort det over mange år (utlandet før de kom til Norge), og har aldri opplevd de som annet enn trygge. Motstanden kommer gjerne fra dem som kun kjenner el-sparesykler fra media, eller har sett de som bruker disse feil. Anonymkode: 3f8c7...ac0 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. juni 2021 #12 Skrevet 28. juni 2021 Har sett en her og der gjøre det en sjelden gang, og synes det er fullstendig sinnsykt. Det skal lite til med en «mindre» ulykke, og for turister særlig er det omtrent garanti for å havne oppi et trikkespor. Da dør babyen. Ta trikk/buss/t-bane - det er avganger konstant.
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. juni 2021 #13 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kjører sparkesykkel, 7mnder på vei. Blir utslitt av bakken fra tbanen og hjem. Men jeg kjører veldig forsiktig Anonymkode: 195e3...b3b Men det er jo enorm forskjell på snilefart i en bakke i utkantsbydel - og midt i sentrum/sentrumsbydeler. Den bakken du kjører er vel neppe høyt trafikkert.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #14 Skrevet 28. juni 2021 Altså, ts, vi har kollektivtransport i Oslo, og tilbudet er ganske bra. Ville aldri i verden kjørt disse sparkesyklene som gravid! Anonymkode: 63a12...28f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå