Gå til innhold

Innafor med EL-sparkesykkel i Oslo som gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min skal på en ukes kjærestetur til Oslo om noen uker. Sist vi var der brukte vi EL-sparkesykkel som fremkomstmiddel og syns det var helt fantastisk. Vi kjørte forsiktig, brukte sykkelhjelm og kjørte aldri når vi hadde drukket alkohol. Denne gangen er jeg seks og en halv mnd på vei når vi er der, og jeg lurer på om jeg blir sett rart på om jeg bruker sparkesykkelen som fremkomstmiddel? Jeg plages med bekkenet så minst mulig gåing er det beste for meg. Vi vil jo gjerne farte litt imellom å se oss omkring, men jeg ser de er mye omdiskutert og til sinne for mange, så jeg er redd det ikke er «sosialt akseptert» når man er gravid. Hva tenker dere?

Anonymkode: 31a65...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å kjøre El sparkesykkel når du er så langt på vei, det er risikosport.  Uhell skjer selv om du er forsiktig. Ville absolutt ikke anbefalt deg å gjøre det.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Pillarguri skrev (5 minutter siden):

Det å kjøre El sparkesykkel når du er så langt på vei, det er risikosport.  Uhell skjer selv om du er forsiktig. Ville absolutt ikke anbefalt deg å gjøre det.

Enig, ta taxi!

Anonymkode: 18ef8...349

AnonymBruker
Skrevet

Elsparkesykler er farlige både for de som kjører og de rundt. Har til og med sett folk kjøre sammen med barna sine på dem. Dessverre er de ikke forbudt, men det er ikke lov å kjøre flere på en. Hvis dere absolutt vil ta sjansen, så kjør sakte, helst ikke blant fotgjengere, og husk at dere må ha hver deres.

Anonymkode: 0250d...d4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri gjort det som gravid. Ta heller ting i et rolig tempo og sett deg ned og hvil bekkenet ofte. Mange stygge ulykker, et fall av er alt som trengs. 

Anonymkode: 950db...a92

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Aldri innafor med el-sparkesykkel 🙃

Anonymkode: a94fc...7df

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg og samboeren min skal på en ukes kjærestetur til Oslo om noen uker. Sist vi var der brukte vi EL-sparkesykkel som fremkomstmiddel og syns det var helt fantastisk. Vi kjørte forsiktig, brukte sykkelhjelm og kjørte aldri når vi hadde drukket alkohol. Denne gangen er jeg seks og en halv mnd på vei når vi er der, og jeg lurer på om jeg blir sett rart på om jeg bruker sparkesykkelen som fremkomstmiddel? Jeg plages med bekkenet så minst mulig gåing er det beste for meg. Vi vil jo gjerne farte litt imellom å se oss omkring, men jeg ser de er mye omdiskutert og til sinne for mange, så jeg er redd det ikke er «sosialt akseptert» når man er gravid. Hva tenker dere?

Anonymkode: 31a65...c25

Ville jeg aldri gjort..

Anonymkode: c9a4a...ae2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører sparkesykkel, 7mnder på vei. Blir utslitt av bakken fra tbanen og hjem. Men jeg kjører veldig forsiktig

Anonymkode: 195e3...b3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri funnet på. Er i uke 37 selv, og tenker el-sparkesykkel og gravdmage er helt galskap. Selv om du kjører sakte, kan hjulet henge seg fast i noe og du kan bli kastet av. Babyen kan i verste fall dø hvis du lander uheldig. Den sjansen tar du ikke. 

Anonymkode: 984a8...5a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsparkesykkel er ikke farligere enn du gjør det til selv. Kjør forsiktig så er det ikke noe farligere enn å gå.

Anonymkode: 50a62...5a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er vant med de ser jeg ikke problemet. Man er like utsatt for ulykker om man går eller sykler rundt i byen, selv på t-bane og trikk uten belte. 

Jeg bruker de ofte, og har gjort det over mange år (utlandet før de kom til Norge), og har aldri opplevd de som annet enn trygge. Motstanden kommer gjerne fra dem som kun kjenner el-sparesykler fra media, eller har sett de som bruker disse feil. 

Anonymkode: 3f8c7...ac0

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Har sett en her og der gjøre det en sjelden gang, og synes det er fullstendig sinnsykt.

Det skal lite til med en «mindre» ulykke, og for turister særlig er det omtrent garanti for å havne oppi et trikkespor.

Da dør babyen. 

Ta trikk/buss/t-bane - det er avganger konstant. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kjører sparkesykkel, 7mnder på vei. Blir utslitt av bakken fra tbanen og hjem. Men jeg kjører veldig forsiktig

Anonymkode: 195e3...b3b

Men det er jo enorm forskjell på snilefart i en bakke i utkantsbydel - og midt i sentrum/sentrumsbydeler. 

Den bakken du kjører er vel neppe høyt trafikkert. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså, ts, vi har kollektivtransport i Oslo, og tilbudet er ganske bra. Ville aldri i verden kjørt disse sparkesyklene som gravid!

Anonymkode: 63a12...28f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...