Gå til innhold

Fortsette kontakt med barnevern ungdom etter avsluttet arbeidsforhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med dette. 

Jobber på en barnevernsinstitusjon, og har fulgt et par ungdommer over veldig lang tid. Jeg kjenner ungdommene like godt som familien kjenner dem. Det er kjekke ungdom som jeg ikke har lyst å mistet kontakten med. 

Har det skjedd at du har fortsatt å ha kontakt med visse ungdom og truffet de f eks for en kaffe etter tiden din som ansatt? 

Anonymkode: 89a3e...a7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som psykolog og har et par pasienter som har har kontakt med voksne fra institusjonen sin for sikkert 15 år siden. Som psykolog ville jeg ikke hatt lov til å ha kontakt med mine grunnet plikt til journalføring og lover, men som ikke behandlende personell vil jeg tro det stiller seg noe anderledes?

Jeg vet at de som har kontakt er viktige voksne for de nå voksne menneskene som er som ekstra familie. Hvis du har overskudd til det og passe gode grenser kan det være fint😊 

Anonymkode: ba426...280

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg jobber som psykolog og har et par pasienter som har har kontakt med voksne fra institusjonen sin for sikkert 15 år siden. Som psykolog ville jeg ikke hatt lov til å ha kontakt med mine grunnet plikt til journalføring og lover, men som ikke behandlende personell vil jeg tro det stiller seg noe anderledes?

Jeg vet at de som har kontakt er viktige voksne for de nå voksne menneskene som er som ekstra familie. Hvis du har overskudd til det og passe gode grenser kan det være fint😊 

Anonymkode: ba426...280

Det jeg Også tenker. Vi i nettverk kan jo være veldig viktige. 

Anonymkode: 89a3e...a7d

Skrevet

Det er ikke noe problem å holdet kontakten. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri jobbet på en barnevernsinstitusjon, men jeg har bodd på ulike barnevernsinstitusjoner i flere år når jeg var ungdom. Det var flere av de ansatte som jeg ble gode venner med og som jeg fortsatte å ha kontakt med etter at jeg hadde flyttet ut. Jeg fikk ofte nummeret deres så jeg kunne fortsette å ha kontakt med dem hvis jeg ønsket det. De aller fleste av dem fortsatte jeg å ha kontakt med. 

Anonymkode: b8b62...992

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...