Gå til innhold

Naboen har fått seg badestamp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 12.56):

Be dem om å flytte den? Og, den skal ikke bråke. Har selv hatt både mspa og nå ordentlig jacuzzi, ca 30 cm fra husveggen, men den høres ikke inn. Hører svak during ute, men kun om vi er nær den. 

Anonymkode: 0bbd0...fe5

det kommer vel ann på hva slags type man har 

Anonymkode: 5e1ba...87f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Drar opp denne.

Naboen har jacuzzi nå og hver gang de bruker den stanker det klor på hele min terasse og inni huset mitt.

Hva gjør man?

De er typen som gjør hva de vil.

Foreløpig spiller jeg kjempegøy musikk i hjørnet mot dem.

De er forøvrig nesten 80 år 🤣

Anonymkode: ab2d5...117

Ikke plag 80 åringer fordi de koser seg i jacuzzi. Kanskje er dette den siste sommeren deres. Du er jo værre med høy musikk.

Når du sier at de "er typen til å gjøre det de vil" da stusser jeg. Er de så vanskelige eller har du et problem med at de eksisterer?

Anonymkode: 12c87...6c9

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke plag 80 åringer fordi de koser seg i jacuzzi. Kanskje er dette den siste sommeren deres. Du er jo værre med høy musikk.

Når du sier at de "er typen til å gjøre det de vil" da stusser jeg. Er de så vanskelige eller har du et problem med at de eksisterer?

For å si det sånn: Jeg håper dette er siste sommeren deres.😅

De har flyttet 18 ganger visstnok fordi de alltid har problemer med naboer og andre.

De har gjort så mye at jeg vurderer å saksøke dem.

I tillegg har jeg måttet blokkere dem på 4 stk fb profiler. De stalker meg både hjemme og på fb. Ikke sånn veldig normale 80 åringer med andre ord 😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drar opp denne.

Naboen har jacuzzi nå og hver gang de bruker den stanker det klor på hele min terasse og inni huset mitt.

Hva gjør man?

Stanker?? Det stinker kanskje? 

Høres ut som dere er en perfekt match som naboer, de i jacuzzien og du med musikken din.

Anonymkode: 895bb...3bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Boblebåd/jacuzzi må stå 4 meterfra nabogrense for ikke å være søknadspliktig. Hvordan står den?

Anonymkode: 3201d...7e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Boblebåd/jacuzzi må stå 4 meterfra nabogrense for ikke å være søknadspliktig. Hvordan står den?

Anonymkode: 3201d...7e3

Takk dette er oppblåsbart har det noe å si?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Drar opp denne.

Hva gjør man?

Perfekt naboskap. Vel verdt å dra opp en «oldis» tråd for? 

Anonymkode: ca31e...36a

AnonymBruker
Skrevet

Dette begynner å bli morsomt. 😅

80 åringene konkurrerer nå om å spille høyest musikk.

Jeg gnur bare på jeg og når jeg drar ut lar jeg anlegget stå på 😅

Jeg har faktisk ut/innsuget til ventilasjonsanlegget mitt rett over jacuzzien deres - på den veggen de har sperret for meg (har ikke tilgang til egen husvegg etter de gjorde om carportensin til en ulovlig garasje og bygde overbygg hektet på min husvegg i bakparten.)- ikke rart klorlukta tar over hele huset mitt.

Dette blir advokatmat må bare vente til advokaten er tilbake fra ferie 😎

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart det blir krig.

Anonymkode: 7db2a...fff

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Drar opp denne.

Hva gjør man?

Når du er så sensitiv at du plages av klorlukt fra stamp, da er det på tide å bli eremitt.

Anonymkode: 853a3...ef4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når du er så sensitiv at du plages av klorlukt fra stamp, da er det på tide å bli eremitt.

Anonymkode: 853a3...ef4

Jeg tror vel de færreste vil synes det er greit med klorlukt som sprer seg til hele huset via ventilasjonsanlegget.

Anonymkode: 34818...d25

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det rart det blir krig.

Anonymkode: 7db2a...fff

Det fine er at 80 åringene statistisk sett dæver før meg 😉

Men ikke rart de har flyttet 18 ganger sier jeg 😅

Skrevet (endret)

Hehe, er en i nabolaget et stykke unna (heldigvis) som har noe slikt. Alle hører når den er i gang. Har selv basseng der pumpe og alt annet er plassert i et nedgravet avlukke. Den er omtrent lydløs. Er rimelig mye jallaløsninger omkring for slike stamper. Produsentene bryr seg lite om lyddemping tror jeg. 
Om det lukter «klor»  (ala det man kjenner i en svømmehall) så betyr det at klor har reagert med nitrogenforbindelser i vannet (ting man ikke ønsker å vite om egentlig) og dannet kloraminer med den karakteristiske lukten. Det betyr at vannet var skittent.

Endret av skrue
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette begynner å bli morsomt. 😅

80 åringene konkurrerer nå om å spille høyest musikk.

Jeg gnur bare på jeg og når jeg drar ut lar jeg anlegget stå på 😅

Jeg har faktisk ut/innsuget til ventilasjonsanlegget mitt rett over jacuzzien deres - på den veggen de har sperret for meg (har ikke tilgang til egen husvegg etter de gjorde om carportensin til en ulovlig garasje og bygde overbygg hektet på min husvegg i bakparten.)- ikke rart klorlukta tar over hele huset mitt.

Dette blir advokatmat må bare vente til advokaten er tilbake fra ferie 😎

Håper du får nye naboer med penger nok til gode advokater og tid og resurser til å gi deg så mye bråk som du fortjener, uansett hvor du bor. 

Skrevet

Har du et rør eller lignende? I så fall kan du tre røret ned på deres veranda og fise ned i røret 

Gjest jegerrinne
Skrevet

Vi har vårt på platting ute ca 2 m fra soverommet.  Vårt bråker ikke som enkelte her sier, varme pumpa durer mer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 12.45):

Flytt ut på landet t sted uten naboer. Plages av lite, men en ting jeg plages av er folk som tror at det skal være musestille i tettbebygde nabolag.

Anonymkode: 14428...59c

Ja la oss for all del ikke ta hensyn til de rundt oss 

Anonymkode: b4b69...aba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg driter i den barnslige musikk/jacuzzi-krangelen deres, men det med garasjen er bekymringsverdig.

Dersom naboen har koblet sitt hus til ditt hus uten at dette er byggesøkt eller -meldt ville jeg umiddelbart kontaktet brannvesen og planavdelingen i kommunen, i den rekkefølgen.

Å fysisk koble sammen boliger uten at det er gjort branntekniske tiltak kan drastisk øke faren for spredning ved brann.

Sjekk ut dette snarest.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 15.26):

Ville spart på fisen til de legger seg i badet. Har du et rør kan du legge oppe i kanten på terrassen. Fis i røret. 

Anonymkode: 92e77...85c

Vi gjorde liknende. Bestilte en sprayflaske med liquid ass fra nettet. Dette gjaldt ikke jacuzzi da. Men en nabo som røyket tobakk på balkongen. Hver gang han satte seg ut på balkongen for å ta seg en blås sendte vi ut en spray liquid ass fra baderomsvindu som lå nærmest balkongen hans. 😄

Anonymkode: 74b3d...0e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi gjorde liknende. Bestilte en sprayflaske med liquid ass fra nettet. Dette gjaldt ikke jacuzzi da. Men en nabo som røyket tobakk på balkongen. Hver gang han satte seg ut på balkongen for å ta seg en blås sendte vi ut en spray liquid ass fra baderomsvindu som lå nærmest balkongen hans. 😄

Anonymkode: 74b3d...0e6

Jeg trodde jeg var barnslig og selvrettferdig…….

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...