AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Som overskriften sier; naboen har fått badestamp som de har satt kloss inntil vår terrasse. Vi bor i tomannsbolig. Er dette innafor, og noe vi bare må tåle? Den durer konstant, også når den ikke er i bruk. Anonymkode: 1d326...217
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Da er det vel ikke stamp, men jacuzzi? Om den durer, altså? Anonymkode: 12357...552 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det vel ikke stamp, men jacuzzi? Om den durer, altså? Anonymkode: 12357...552 Ja, jacuzzi! Ts Anonymkode: 1d326...217 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Be dem om å flytte den? Og, den skal ikke bråke. Har selv hatt både mspa og nå ordentlig jacuzzi, ca 30 cm fra husveggen, men den høres ikke inn. Hører svak during ute, men kun om vi er nær den. Anonymkode: 0bbd0...fe5 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Dersom det kun er lyden som plager dere, kan dere jo spørre pent om de kan flytte den neste gang de bytter vannet. Dette bør vel gjøre relativt ofte på sommeren. Om de ikke er villige, ta en prat med styreleder så vedkommende kan komme å lytte. Om de er vanskelige å forholde seg til, gjør ting ubehagelig for de. Feks spill irriterende musikk når de sitter der, sett ut noe som lukter ++. Anonymkode: 1a4bc...861 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Vi har også en fra mspa, og den durer veldig lavt. Det får man ikke skrudd av, det er en del av å holde varmen. Kan ikke si jeg syns det er plagsomt. Hva står den på, vet du det? Rett på terrassen? Vår står på noen matter, tror det tar litt av lyd og vibrasjoner. Billige fra biltema, typen treningsunderlag til hjemmebruk. Men, du kan spørre om de kan flytte den til andre del av terrassen når de bytter vann, og om den kan tas litt lengre ut fra veggen. Anonymkode: e522e...ff1 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Som overskriften sier; naboen har fått badestamp som de har satt kloss inntil vår terrasse. Vi bor i tomannsbolig. Er dette innafor, og noe vi bare må tåle? Den durer konstant, også når den ikke er i bruk. Anonymkode: 1d326...217 Synes ikke det er innenfor. Se naboloven. Jeg ville spurt fint om de kan flytte, forklart at det lager lyd som dere hører godt. Anonymkode: 8083a...3e0 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 Ville spart på fisen til de legger seg i badet. Har du et rør kan du legge oppe i kanten på terrassen. Fis i røret. Anonymkode: 92e77...85c 2 1 1
Jeffe Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 Støtter det med å fise i røret som flere er inne på allerede. Gjør det selv noen ganger når naboen kakler på terrassen. Eller når jeg kjeder meg 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 Eventuelt kan du bare benytte anledningen når de setter seg i stampen til å stikke hodet over eller forbi skilleveggen og si «hører dere har fått dere badestamp! Så koselig da. Hvordan liker dere den? Lurer på å skaffe meg en selv, jeg. Ser koselig ut å sitte her med vin og sånt!» og så være utsøøøøøkt hyggelig og lang i praten når de sitter der til de synes du er sånn til bry at de flytter stampen. Anonymkode: 827b7...069 24 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dersom det kun er lyden som plager dere, kan dere jo spørre pent om de kan flytte den neste gang de bytter vannet. Dette bør vel gjøre relativt ofte på sommeren. Om de ikke er villige, ta en prat med styreleder så vedkommende kan komme å lytte. Om de er vanskelige å forholde seg til, gjør ting ubehagelig for de. Feks spill irriterende musikk når de sitter der, sett ut noe som lukter ++. Anonymkode: 1a4bc...861 Man bytter ikke vann flere ganger om sommeren om man har en skikkelig jacuzzi med godt renseanlegg nei. Man bruker vannkjemi... Anonymkode: 23427...2c0 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 Det har naboen her også og der var de oppi til klokken fem i natt, med musikk og snakk og latter Ble ikke mye søvn. Neste gang kommer jeg til å si fra. Greit man skal tåle litt, men nattero må en ha. Deres står ikke helt inntil vårt hus, så hører ikke pumpa. Til trådstarter snakk med de så kanske de vil flytte den, man må ta hensyn til hverandre. Anonymkode: fe989...632 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man bytter ikke vann flere ganger om sommeren om man har en skikkelig jacuzzi med godt renseanlegg nei. Man bruker vannkjemi... Anonymkode: 23427...2c0 Man bruker vannkjemi ja, men ca annenhver måned bør man bytte vannet likevel. Så en gang eller to i løpet av sommeren er naturlig tidspunkt å gjøre det på. Anonymkode: e522e...ff1 2
A-hunter Skrevet 27. juni 2021 #14 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ta en prat med styreleder Det er nok ikke en styreleder i en tomannsbolig. I så fall er det jo naboen... 14
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #15 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Man bytter ikke vann flere ganger om sommeren om man har en skikkelig jacuzzi med godt renseanlegg nei. Man bruker vannkjemi... Anonymkode: 23427...2c0 Man MÅ ikke. Men de fleste gjør det på sommeren siden det brukes oftere og blir litt guffent siden det er det samme vannet, selv med kjemikalier. På hytta bytter vi minst hver fjerde uke fra mai til tidlig september. Når det er 25 grader i lufta er det raskt å varme opp igjen. A-hunter skrev (1 minutt siden): Det er nok ikke en styreleder i en tomannsbolig. I så fall er det jo naboen... Tenkte det var borettslag. Men da er det naboen i så fall ja 🙂 Anonymkode: 1a4bc...861
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #16 Skrevet 27. juni 2021 Hvis det er et skikkelig boblebad, så er det ikke bare å flytte det. Det må ha et skikkelig fundament. Så naboen burde jo ha snakket med dere før de bestemte hvor boblebadet skulle stå. De er også så tunge at man trenger heisekran for å flytte dem. Anonymkode: b6583...da8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #17 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis det er et skikkelig boblebad, så er det ikke bare å flytte det. Det må ha et skikkelig fundament. Så naboen burde jo ha snakket med dere før de bestemte hvor boblebadet skulle stå. De er også så tunge at man trenger heisekran for å flytte dem. Anonymkode: b6583...da8 Det er jacuzzi. Ts Anonymkode: 1d326...217
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #18 Skrevet 28. juni 2021 Flytt ut på landet t sted uten naboer. Plages av lite, men en ting jeg plages av er folk som tror at det skal være musestille i tettbebygde nabolag. Anonymkode: 14428...59c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Flytt ut på landet t sted uten naboer. Plages av lite, men en ting jeg plages av er folk som tror at det skal være musestille i tettbebygde nabolag. Anonymkode: 14428...59c Ja, vi får jo alle flytte ut på landet, også kan vi glede oss over å ikke rekke å hente barna i barnehagen før stengetid siden vi må kjøre bil i milevis for å komme oss på jobb, i en by hvor det ikke er mulig å parkere. 🤦♀️ Anonymkode: 68560...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli Drar opp denne. Naboen har jacuzzi nå og hver gang de bruker den stanker det klor på hele min terasse og inni huset mitt. Hva gjør man? De er typen som gjør hva de vil. Foreløpig spiller jeg kjempegøy musikk i hjørnet mot dem. De er forøvrig nesten 80 år 🤣 Anonymkode: ab2d5...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå