AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Hei. Lurer på om noen har erfaring ovitrelle ? Er på 5 sprøyta nå men fortsatt ingen resultater blir litt fortvilet. Har normal syklus, mellom 25-30 dager. Vi har samme rutine hver måned, Jeg går til gynekolog 12 dag etter mens, Da tar vi ultralyd, og jeg blir fortalt at "åpningen" er godt over normalt, får utdelt sprøyta og da prøver vi igjen. Noen som noe positiv historie, føler jeg trenger å høre noe nå. Nå har jeg fått mens igjen og jeg føler ovitrelle behandlingen er bortkasta tid og penger 😕 muligens jeg tar feil. derfor ønsker jeg å høre om noen har vært borti flere runder med ovitrelle ? håper på svar! Anonymkode: 1122e...212
Gjest Fnuggolina Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Du prøver kun Ovitrelle? Hvorfor det? (Spør fordi Ovitrelle vel ikke gjør så mye annet alene enn å time EL). Jeg tror det er mer vanlig å kombinere dette med for eksempel Letrozol utenom IVF. Har du blitt utredet? Og mannen?
Amatariel Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Jeg ble gravid på første syklus da jeg forsøkte ovitrelle for noen år siden. Følte dette var en vidundermedisin, så håpet var stort da jeg i høst igjen forsøkte dette på prøving av søsken. Men syklus etter syklus gikk uten klaff denne gangen. Gikk på letrozol også, og sjekk hos gynekolog hver måned viste modne egg og jeg fikk ovitrelle for å være sikret på at det slapp + den ekstra boosten gynekologen mente skulle være positiv. Jeg ble gravid nå i starten av mai, så endelig gikk det. Men måtte en del runder til ja. Jeg følte også som deg mot slutten her nå, at dette bare var bortkastet tid og penger! Men til syvende og sist trenger man bare litt flaks også, så ikke gi opp
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Fnuggolina skrev (19 minutter siden): Du prøver kun Ovitrelle? Hvorfor det? (Spør fordi Ovitrelle vel ikke gjør så mye annet alene enn å time EL). Jeg tror det er mer vanlig å kombinere dette med for eksempel Letrozol utenom IVF. Har du blitt utredet? Og mannen? Ja dette er kombinert med Letrozol. Mannen har sjekket seg og der så alt greit ut 😄 Jeg lurer egentlig også på hvorfor jeg bruker ovitrelle når både "åpningen" og syklus er normal. Har også vist positiv utslag med eggløsningstest. Anonymkode: 1122e...212
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Ovitrelle er jo egentlig kun ei eggløsningssprøyte. For å forsikre at du får eggløsning. Selve egget kan være dårlig kvalitet på. Jeg har selv brukt ovitrelle på 12 forsøk i det offentlige, insemineringsforsøk og ivf. Den har funket hver gang på meg med at den får egget til å slippe, men eggkvaliteten kan ikke sprøyten gjøre noe med Anonymkode: 0a872...209
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ovitrelle er jo egentlig kun ei eggløsningssprøyte. For å forsikre at du får eggløsning. Selve egget kan være dårlig kvalitet på. Jeg har selv brukt ovitrelle på 12 forsøk i det offentlige, insemineringsforsøk og ivf. Den har funket hver gang på meg med at den får egget til å slippe, men eggkvaliteten kan ikke sprøyten gjøre noe med Anonymkode: 0a872...209 OK. takk for info. Da bør jeg kanskje høre om hvordan eggkvaliteten er? jeg blir fortalt etter ultralyd at alt ser bra ut. så derfor spør jeg ikke så mye 😕 Anonymkode: 1122e...212
Gjest Fnuggolina Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja dette er kombinert med Letrozol. Mannen har sjekket seg og der så alt greit ut 😄 Jeg lurer egentlig også på hvorfor jeg bruker ovitrelle når både "åpningen" og syklus er normal. Har også vist positiv utslag med eggløsningstest. Anonymkode: 1122e...212 Ja, nettopp. Mja, Letrozol kan funke boostende på noen - men det er nok mest effekt på de som sliter med eksempelvis god egg/spermkvalitet, ingen endometriose men bare litt uregelmessig syklus. Eggkvaliteten finner man ikke noe ut om før man har hatt noen runder IVF. De kan se da hvilken grad eggene er i kvalitet, hvordan de deler seg, om hinnen er tykk osv. Og ikke minst hvor mye egg som egentlig kommet ut av posene - det er jo egentlig bare antall poser og størrelse man ser på UL. Man sier at mer enn 4-6 mnd på Øetrozol er bortkastet. Så jeg ville søkt nå om IVF, om dere har prøvd mer enn 1 år+ de månedene med stimulering. Men ja, prøvd alt - det hele så veldig bra ut inntil jeg fikk akutt endometriosecyste som sprakk rett før det første planlagte IVFforsøket. Da tok de lapraskopi - og det viste seg at det var nest mest alvorlige grad av endometriose uten at jeg hadde merket noe som helst før. Vevet klistret sammen organer, ødela eggleder etc etc. Fant i det minste ut av årsaken 🤷♀️🙈 Andre igjen kan finne lav spermkvalitet hos mannen, eller annet man ser ila IVF. Eller bare uforklarlige grunnet. Endret 27. juni 2021 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 Jeg brukte Ovitrelle i kombinasjon med Clomifren og progesteronstøtte (Crinone) fire sykluser til sammen. Etter det sa legen at han anbefalte å gå videre med IVF. Vi var uforklarlig infertile, jeg hadde eggløsning og regelmessig syklus. Vi fikk forklart at vi kunne prøve dette først fordi jeg modnet 2-3 egg med Clomifren, og dermed økte sjansen for å bli gravid de syklusene (lav sjanse for flerlinger i og med at vi hadde prøvd lenge og altså tydelig ikke var særlig fertile). Det kan jo være andre årsaker hos dere, men jeg tror jeg ville bedt om en nærmere forklaring og evt. hørt hvor lenge gynekologen tenker det er hensiktsmessig å prøve på den måten. Anonymkode: 2b395...338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå