Gå til innhold

Skjerp dere, ikke legg ut bilder i hytt og pine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En person som la ut et gammelt gruppebilde (minst fem år gammelt) der jeg står nærmest kamera og nesten ser hjerneskadet ut, at jeg har et syndrom eller lignende. Veldig kjipt for meg, og jeg kan jo ikke si noe heller. 

Er i et singelmiljø, til en viss grad, og da er dette ganske ødeleggende. Er mange fra dette miljøet som får opp dette bildet, skjønner at det er meg siden det ligner på meg osv.

Anonymkode: d0873...0f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt😂 er bare å be denne personen ta ned bilde, de hsr jo ikke lov å legge ut uten tillatelse uansett

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjerner taggingen av meg selv i alle innlegg jeg ikke vil skal komme opp på mitt navn. Er gjort med to klikk.

Anonymkode: cd4cf...252

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Måtte le litt. Forstår godt frustrasjonen altså, jeg tenker slik selv. Noen ganger mistenker jeg at folk legger ut sånne bilder vel vitende om at halvparten vil tenke at de ser helt grønnjævlige ut. 

Anonymkode: d6efa...5c5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke tag'et, men det er så lett å se at det er meg, i hvert fall for de som har litt kjennskap til meg. Er nok veldig mange som har sett dette bildet i dag allerede, så skaden er i stor grad skjedd, og jeg fremstår som en tosk om jeg ber vedkommende om å slette, folk vil merke at det ble slettet og lurer på hvorfor osv. 

Det er kanskje jeg som ser hjerneskadet ut, men det er denne personer som virker hjerneskadet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å gi beskjed til personen som la ut bildet at han eller hun skal ta det bort. Ikke verre enn det. Og vil ikke personen ta det bort, går det an å rapportere det. Kanskje det hjelper.

Hva er et singelmiljø?

Og ja, folk skjønner nok at det er deg når de ser at det er deg...

Anonymkode: 24502...aab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg fremstår som en tosk om jeg ber vedkommende om å slette, folk vil merke at det ble slettet og lurer på hvorfor osv. 

Eh, nei.

Anonymkode: 17700...b4b

• Liker 5
Skrevet

Jeg ser alltid rar ut på bilder uansett hvilket bilde😆

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
eveline skrev (1 minutt siden):

Jeg ser alltid rar ut på bilder uansett hvilket bilde😆

Samme her, men dette er et ekstremt tilfelle. 

Et singelmiljø? Et miljø med single mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Huff dette har jeg opplevd mye av. Alt fra bilder tatt nedenfra så jeg ser ut som en gigantisk dobbelthake med trynet så rødt at det ser ut som jeg har både diabetes og høyt blodtrykk. Bilder der det ser ut som jeg sjeler, gaper og ser ut som jeg er PU. På et bilde jeg prøvde å se blid ut så jeg bare sinnsyk og livsfarlig ut. Fjerner alltid bilder andre har tatt. 

Anonymkode: b8801...a47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Huff dette har jeg opplevd mye av. Alt fra bilder tatt nedenfra så jeg ser ut som en gigantisk dobbelthake med trynet så rødt at det ser ut som jeg har både diabetes og høyt blodtrykk. Bilder der det ser ut som jeg sjeler, gaper og ser ut som jeg er PU. På et bilde jeg prøvde å se blid ut så jeg bare sinnsyk og livsfarlig ut. Fjerner alltid bilder andre har tatt. 

Lenge siden jeg har relatert til noe som det jeg gjør her 🤪🙈

Bilder av meg som er tatt av andre:

Som regel: :sprettoy: :overrasket: 😐

Smil: 😬🤡🙂:nigo: :sjarmor:(klarer ikke å smile på kommando så jeg ser psyko ut)

Faktisk naturlig smil: 😆🥴🤪:hoho:tatt fra dårlig vinkel får jeg dobbelthake og

Prøver å se fin ut: 👁👄👁

🙄 Som regel trengs det et par forsøk før jeg blir fornøyd, men det er jo ikke alltid man har tid til det.. 

Anonymkode: e435a...be6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Haha, unnskyld at jeg ler😂😂

Anonymkode: 3d712...dd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke tag'et, men det er så lett å se at det er meg, i hvert fall for de som har litt kjennskap til meg. Er nok veldig mange som har sett dette bildet i dag allerede, så skaden er i stor grad skjedd, og jeg fremstår som en tosk om jeg ber vedkommende om å slette, folk vil merke at det ble slettet og lurer på hvorfor osv. 

Det er kanskje jeg som ser hjerneskadet ut, men det er denne personer som virker hjerneskadet. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

En person som la ut et gammelt gruppebilde (minst fem år gammelt) der jeg står nærmest kamera og nesten ser hjerneskadet ut, at jeg har et syndrom eller lignende. Veldig kjipt for meg, og jeg kan jo ikke si noe heller. 

Er i et singelmiljø, til en viss grad, og da er dette ganske ødeleggende. Er mange fra dette miljøet som får opp dette bildet, skjønner at det er meg siden det ligner på meg osv.

Min favoritthobby er å sitte på facebook og overvåke minst 5 år gamle bilder. Hvis noen bilder forsvinner sender jeg melding til alle jeg kjenner for dette er virkelig noe man må komme til bunns i. Vi må finne ut hvem det er som fikk bildet fjernet og hvorfor, og hvis det viser seg at det fordi noen ser "hjerneskadet ut" så sender vi melding til alle på facebook om at person x fjernet bildet fordi hun ikke så ut. 

Spoiler

Slutte å lev livet ditt på facebook

Anonymkode: 15504...86e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Haha, unnskyld at jeg ler😂😂

Anonymkode: 3d712...dd2

Det går bra det. Jeg ler av det selv når jeg ser det 😅

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent la ut et bilde av meg fra en fest, knipset i et øyeblikk der jeg står med munn åpen, øyne igjen/halvåpen, ansiktet så helt forvrengt ut - altså skikkelig stygt, men tatt i "rett" øyeblikk. Hun tagget meg og kommenterte et eller annet om at der var jeg full😱🙈 Jeg ble faktisk rasende på henne. Ikke var jeg i nærheten av å være full, hele bildet var forvrengt, og jeg følte meg bare latterliggjort. Jeg ba henne fjerne det, og jeg rapporterte det til fb, det ble fjernet i løpet av dagen. Hun mente at jeg måtte tåle såpass, det var jo bare på gøy.. Mulig jeg hadde sett annerledes på det i dag, og litt avhengig av hvem som la ut og evt tekst, men på den tiden var jeg i en dårlig periode og hadde det ikke bra. Samt at hun aldri har vært noe mer enn en bekjent jeg aldri helt har likt.

Jeg skjønner deg veldig godt!

Anonymkode: 57950...298

Skrevet (endret)

Hahaha. Så hårsåre mennesker er nå om dagen. Tåler jo ingenting😂Du kommer til å forbli i det singelmiljøet hvis du skal ta deg selv så høytidelig hele tiden😂Og hvis en person velger deg bort på grunn av et dårlig bilde, så er vel ikke det akkurat en person du vil tilbringe livet med. 

Endret av ShivaSol
  • Liker 1
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger og svar.

Vintermorgen, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 13.03):

Min favoritthobby er å sitte på facebook og overvåke minst 5 år gamle bilder. Hvis noen bilder forsvinner sender jeg melding til alle jeg kjenner for dette er virkelig noe man må komme til bunns i. Vi må finne ut hvem det er som fikk bildet fjernet og hvorfor, og hvis det viser seg at det fordi noen ser "hjerneskadet ut" så sender vi melding til alle på facebook om at person x fjernet bildet fordi hun ikke så ut. 

Vis skjult innhold

Slutte å lev livet ditt på facebook

Anonymkode: 15504...86e

Dette forstod du ikke, nei. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Bare å rapportere bilde så fjerner facebook det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det verste med sånne bilder er hvis noen påstår man er fin på det. 😨

Anonymkode: 32eec...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...