Gå til innhold

Er det bare familien min som syns jeg er dum for å ha firma med ektefelle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Familien min syns jeg er dum som starter firma med mannen min.  "Den ultimate kvinnefella" 😕 Men skjønner ikke logikken deres.

Akkurat nå er det et enkeltmannsforetak, men vi jobber med å få finansiering til å bli AS. Men vi eier jo 50/50 av foretaket siden vi er gift, og vi legger begge mye energi, lidenskap og tid i dette.  Vi har begge jobb utenom dette, så er ikke sånn at det er noe risikerer å ikke ha inntekt.

Men flere i familien min syns jeg er dum og lar mannen min utnytte meg. Og de vil ikke høre eller forstå at dette ikke er tilfelle.

Er det slik at folk flest syns det er dumt å starte firma med kjæresten/ektefellen?  Han er jo den personen jeg stoler mest på, og samarbeider best med 😁

Anonymkode: 70c46...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg for at dere inngår skriftlige avtaler om eierskap, lønn og alle andre aspekter rundt firmaet. 

De fleste som skiller seg hadde også en periode de stolte på ektefellen. 

Sørg for at dere betaler til folketrygden, koster litt, men utrolig godt den dagen dere blir syke. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er dumt. Og ikke noen kvinnefelle. Så lenge dere beholder noe sikker inntekt mens dere er i oppstart, og før firmaet går rundt synes jeg det høres lurt ut. Største problemet er vel kanskje at dere kan gå litt lei av hverandre hvis/når det blir intenst. Og at dere får flere ting dete kan være uenig om slik at uenighet om firmaet kan påvirke samlivet.

Anonymkode: c5956...2c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...