Gå til innhold

Barn på 9 år som vil sove på dagtid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn på 9 år som plutselig er så mye trøtt å vil helst sove på dagtid,noe som selvsagt ikke er vanlig. Jeg var en liten tur på butikken igår å når jeg kom hjem så sov han på sofaen. Han er ikke syk ellers. Når han gikk i bhg så skjedde det samme å da hadde en mangel på noe pga han ikke spiser kjøtt var konklusjonen,å han ble normal igjen etter medisin. Men når jeg ringte legen på fredag fikk jeg beskjed om at vi ikke kan få time før om 3 uker hvis det ikke er akutt,pga legen har ferie. Kan vi prøve å gå legevakten eller er ikke dette viktig nok? 

Anonymkode: 9b6da...881

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke legen vikar? 

Anonymkode: c271f...fb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke legen vikar? 

Anonymkode: c271f...fb5

Virker ikke sånn :S Fikk beskjed om at vi kun får time om det er akutt. Men det samme vil vel kanskje legevakten si. 

AnonymBruker
Skrevet

Er barnet i utgangspunktet helt frisk? Er det varmt hos dere? Kan barnet være dehydrert? Sovet lite?

Anonymkode: 0e9a1...aeb

• Liker 1
Skrevet

Kan det være at han har utviklet allergier?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er barnet i utgangspunktet helt frisk? Er det varmt hos dere? Kan barnet være dehydrert? Sovet lite?

Anonymkode: 0e9a1...aeb

Ja han er frisk ellers. Nei vi har en kald leilighet nå når vi ikke har varme på. Han får jo være lengre oppe nå pga ferie men han er alltid sovnet til senest tolv,å han sover alltid til 10-10.30 neste dag. Det skulle vært nok søvn vil jeg tro. Jeg legger han 22 nå i ferien men han får lese i sengen en stund.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt noe på, det kan være varmen.  , at barnet er sliten osv 

Anonymkode: 05c09...2da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Alvario skrev (Akkurat nå):

Kan det være at han har utviklet allergier?

Han har tatt pollenallergi test ifjor som slo ut negativt,noe jeg ikke kan skjønne. Ifjor så nyset han ekstremt mye,var tett i nesen og klør i øynene. Han har ikke vært så plaget i år da.

Skrevet

Han har tatt pollenallergi test ifjor som slo ut negativt,noe jeg ikke kan skjønne. Ifjor så nyset han ekstremt mye,var tett i nesen og klør i øynene. Han har ikke vært så plaget i år da.

Mine unger har nemlig sovet masse på dagen disse ukene grunnet allergi, men de har reagert lite med rennenede øyne og slik som de bruker å ha.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt noe på, det kan være varmen.  , at barnet er sliten osv 

Men det har vært når vi er inne. Har prøvd å få han med ut men han vil heller ligge på sofaen for han er så trøtt. Det er ikke likt han ettersom han er en som elsker å være ute. Har likevel tvinget han med ut for han blir jo enda mer trøtt av å ikke få frisk luft tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det har vært når vi er inne. Har prøvd å få han med ut men han vil heller ligge på sofaen for han er så trøtt. Det er ikke likt han ettersom han er en som elsker å være ute. Har likevel tvinget han med ut for han blir jo enda mer trøtt av å ikke få frisk luft tenker jeg.

Sjekk jernlager 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk jernlager 

Får jo ikke legetime før om 3 uker :S

AnonymBruker
Skrevet

Ville dratt på legevakten eller privatlege. Kan være jernmangel, allergier osv, men uansett greit å få sjekket..::

Anonymkode: 4cc3c...83d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ønsket å få det sjekket ut fort. Plutselig trøtthet kan skyldes så mangt. Fra det ufarlige, til veldig farlige tilstander 

Anonymkode: 5efd3...b2f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men kan jeg gi jerntabelletter i noen uker å se om det hjelper? Frem til jeg får legetime tenkte jeg på. Eller er det farlig å ta jerntabelletter når han kanskje ikke trenger det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Får jo ikke legetime før om 3 uker :S

Nei men det er jo ikkr bråhast 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ønsket å få det sjekket ut fort. Plutselig trøtthet kan skyldes så mangt. Fra det ufarlige, til veldig farlige tilstander 

Anonymkode: 5efd3...b2f

Ja det ønsker jeg også men fikk jo ikke hjelp hos fastlege pga han er på ferie i 3 uker. Kanskje det er bedre å ringe legevakten å ikke nevne at dette har skjedd før,da tar de det nok mer alvorlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Broren min sov mye på den alderen før det ble oppdaget at han hadde diabetes. 

Ellers som de andre; sjekk jernlager osv. 

Tisser han mye/ofte? Er veldig tørst? I så fall ville jeg dratt på legevakten da dette er tydelige tegn på diabetes. 

Anonymkode: 4c734...8f4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei men det er jo ikkr bråhast 

Neida men syns heller ikke det er greit å gå i 3 uker uten å få ett svar. Tenk om det er noe mer alvorlig enn jernmangel.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...