Gå til innhold

Tyrilin tjærebeis.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som har brukt Tyrilin tjærebeis....om dere eventuelt er fornøyde...eller misfornøyde.

Så lenge vi ikke ønsker å ha muligheten til å endre produkt senere...så ble vi anbefalt å bruke Tyrilin tjærebeis fremfor Tjæralin tjærebeis....fordi Tyrilinen beskytter bedre - Noen som vet om dette stemmer?

Filler'n ikke lett. :klø:

(Hei Tispa). :ler:

Skrevet

jammen sixx..

det er jo du som er malings-guruen vår :sjarmor:

vi selger ikke noe tjære produkter på jobben min.. så jeg aner ikke...

men skulle gjerne ha hjulpet deg om jeg kunne

Skrevet

Hehe....jeg vet ganske mye teknisk om de produktene da, men har jo aldri brukt dem selv.

Er ute etter å finne ut om en som sa han har greie på det juger eller har peiling. :ler:

Skrevet

Nå har jeg fått den infoen jeg trenger for å bestemme meg,, men gir en kortversjon her hvis noen en eller annen gang skulle lure på det samme.

Fordel med Tjæralin fremfor Tyrilin:

Tjærelin kan overmales med andre produkter.

Med Tyrilin binder man seg til å fortsette med tjæreprodukter også i fremtiden...det heter seg at det kan ovrmales, men sannsynligheten for at det brune fra tjære smitter gjennom, er så stor at det frarådes.

Fordel Tyrilin fremfor Tjæralin:

Tyrilin gir et helt annen utseende enn Tjæralin...så nært opp til tjærelook det går an å komme uten å bruke ren tjære.

Tyrilin har også en langt bedre inntrengning i treverket enn hva Tjæralin har...dette har betydning for beskyttelse av treverket.

--------

Tanken på å blande tjærebeis selv har jeg droppet helt....(tjære, terpentin og linolje)...bl.a. fordi man vanskelig vil få lik konsistens for hver blanding + at det er et pes.

--------

Hos oss blir det derfor Tyrilin på kledningen og Drygolin på forkantbord, vannbord, vinduer, dører og gerikter.

Skrevet

Der kom du meg i forkjøpet Sixx! :ler:

Mine "kontakter" begrunnet sine (forskjellige) valg med de samme argumenta som du bruker her.

Så da er det nok rett. :ler:

Skrevet
Så da er det nok rett.

Klabert...tvilte du på det... :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...