sixx Skrevet 12. september 2005 #1 Skrevet 12. september 2005 Jeg lurer på om det er noen her som har brukt Tyrilin tjærebeis....om dere eventuelt er fornøyde...eller misfornøyde. Så lenge vi ikke ønsker å ha muligheten til å endre produkt senere...så ble vi anbefalt å bruke Tyrilin tjærebeis fremfor Tjæralin tjærebeis....fordi Tyrilinen beskytter bedre - Noen som vet om dette stemmer? Filler'n ikke lett. :klø: (Hei Tispa).
Pasha Skrevet 13. september 2005 #2 Skrevet 13. september 2005 jammen sixx.. det er jo du som er malings-guruen vår vi selger ikke noe tjære produkter på jobben min.. så jeg aner ikke... men skulle gjerne ha hjulpet deg om jeg kunne
sixx Skrevet 13. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2005 Hehe....jeg vet ganske mye teknisk om de produktene da, men har jo aldri brukt dem selv. Er ute etter å finne ut om en som sa han har greie på det juger eller har peiling.
sixx Skrevet 20. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2005 Nå har jeg fått den infoen jeg trenger for å bestemme meg,, men gir en kortversjon her hvis noen en eller annen gang skulle lure på det samme. Fordel med Tjæralin fremfor Tyrilin: Tjærelin kan overmales med andre produkter. Med Tyrilin binder man seg til å fortsette med tjæreprodukter også i fremtiden...det heter seg at det kan ovrmales, men sannsynligheten for at det brune fra tjære smitter gjennom, er så stor at det frarådes. Fordel Tyrilin fremfor Tjæralin: Tyrilin gir et helt annen utseende enn Tjæralin...så nært opp til tjærelook det går an å komme uten å bruke ren tjære. Tyrilin har også en langt bedre inntrengning i treverket enn hva Tjæralin har...dette har betydning for beskyttelse av treverket. -------- Tanken på å blande tjærebeis selv har jeg droppet helt....(tjære, terpentin og linolje)...bl.a. fordi man vanskelig vil få lik konsistens for hver blanding + at det er et pes. -------- Hos oss blir det derfor Tyrilin på kledningen og Drygolin på forkantbord, vannbord, vinduer, dører og gerikter.
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2005 #5 Skrevet 20. september 2005 Der kom du meg i forkjøpet Sixx! Mine "kontakter" begrunnet sine (forskjellige) valg med de samme argumenta som du bruker her. Så da er det nok rett.
sixx Skrevet 20. september 2005 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2005 Så da er det nok rett. ← Klabert...tvilte du på det...
sixx Skrevet 20. september 2005 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2005 Fint....*pakker vekk pistolen*
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2005 #9 Skrevet 20. september 2005 Ha deg inn på PM-forumet du sixx...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå