rosemarin Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 urbana skrev (4 timer siden): Har man mulighet til å få tilbake ferien? Hvis man velger å reise utenlands og må ha karantene pga det håper jeg virkelig ikke det belønnes med ekstra ferie🙄 7
AnonymBrukern Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Få tilbake ferie? Er da ikke arbeidsplassen sin feil at du velger å reise et sted med karantenekrav og må bruke deler av ferien på det 😂😂😂 6
charactouy Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Å få tilbake ferie krever at man ikke er i stand til å ha ferie. F.eks være sengeliggende syk eller innlagt på sykehus pga uforutsette omstendigheter. Er man i karantene må man være hjemme - og mange er hjemme i ferien. Det bør dermed ikke kvalifisere til å få igjen ferie. 4
Capt. Obvious Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Nei, man har selv ansvar for å legge inn evt. karantenetid i ferien dersom man selv er skyld i at man får karantene. 3
charactouy Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 rosemarin skrev (4 minutter siden): Hvis man velger å reise utenlands og må ha karantene pga det håper jeg virkelig ikke det belønnes med ekstra ferie🙄 AnonymBrukern skrev (3 minutter siden): Få tilbake ferie? Er da ikke arbeidsplassen sin feil at du velger å reise et sted med karantenekrav og må bruke deler av ferien på det 😂😂😂 Dere vet at man kan havne i karantene pga kontakt med smittet uten å forlate sitt eget hjem, ikke sant? 5
AnonymBrukern Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 charactouy skrev (2 minutter siden): Dere vet at man kan havne i karantene pga kontakt med smittet uten å forlate sitt eget hjem, ikke sant? Halo. Nærkontakt er noe annet enn reising. da får man sykemelding av fastlegen og sykepenger. Men det får man ikke av frivillige utenlandsreiser med karantenekrav
Gjest Pianobar Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBrukern skrev (3 minutter siden): Halo. Nærkontakt er noe annet enn reising. da får man sykemelding av fastlegen og sykepenger. Men det får man ikke av frivillige utenlandsreiser med karantenekrav Karantene er karantene, og det ble ikke spesifisert i HI om det gjaldt reisekarantene, smittekarantene eller ventekarantene.
charactouy Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBrukern skrev (2 minutter siden): Halo. Nærkontakt er noe annet enn reising. da får man sykemelding av fastlegen og sykepenger. Men det får man ikke av frivillige utenlandsreiser med karantenekrav Nei, ikke når man avvikler ferie. Jeg kan ikke be om sykemelding mens jeg avvikler ferie for at jeg forstuer en fot f.eks, da jeg fortsatt er frisk nok til å ha ferie selv om jeg ikke ville vært i stand til å utføre arbeidet mitt. 1
AnonymBrukern Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 Pianobar skrev (Akkurat nå): Karantene er karantene, og det ble ikke spesifisert i HI om det gjaldt reisekarantene, smittekarantene eller ventekarantene. Ah ok misforstod isåfall. Trodde ts mente om man kunne få igjen ekstra ferie fordi man måtte være i karantene etter ferien 1
rosemarin Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 Vet ikke om det er noe regelverk ift om man havner i en pålagt karantene pga nærkontakt. Sikkert ikke, samtidig som jeg ser for meg at folk bryter en slik karantene over en lav sko hvis det innebærer at «mister» ferien.
Alt_er_opptatt Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 charactouy skrev (32 minutter siden): Nei, ikke når man avvikler ferie. Jeg kan ikke be om sykemelding mens jeg avvikler ferie for at jeg forstuer en fot f.eks, da jeg fortsatt er frisk nok til å ha ferie selv om jeg ikke ville vært i stand til å utføre arbeidet mitt. Jeg ble tilbudt sykemelding da jeg brakk armen i ferien. Takket nei da, og reiste på ferie som planlagt. 2
charactouy Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 Alt_er_opptatt skrev (7 minutter siden): Jeg ble tilbudt sykemelding da jeg brakk armen i ferien. Takket nei da, og reiste på ferie som planlagt. Fornuftig av deg. Enkelte arbeidsgivere er strengere enn andre, på min forrige arbeidsplass ville nok en tilsvarende sykemelding blitt bestredet. 2
Rosa Sitron Skrevet 28. juni 2021 #14 Skrevet 28. juni 2021 On 6/27/2021 at 12:00 PM, charactouy said: Nei, ikke når man avvikler ferie. Jeg kan ikke be om sykemelding mens jeg avvikler ferie for at jeg forstuer en fot f.eks, da jeg fortsatt er frisk nok til å ha ferie selv om jeg ikke ville vært i stand til å utføre arbeidet mitt. Jo det kan du. Jeg fikk sykemelding av den grunn. Jeg kunne faktisk vært på jobb, men jeg måtte avlyse planlagt tur til Gaustatoppen.
charactouy Skrevet 28. juni 2021 #15 Skrevet 28. juni 2021 Rosa Sitron skrev (25 minutter siden): Jo det kan du. Jeg fikk sykemelding av den grunn. Jeg kunne faktisk vært på jobb, men jeg måtte avlyse planlagt tur til Gaustatoppen. Det hadde ikke min tidligere arbeidsgiver akseptert. 1
Rosa Sitron Skrevet 28. juni 2021 #16 Skrevet 28. juni 2021 16 minutter siden, charactouy said: Det hadde ikke min tidligere arbeidsgiver akseptert. Det måtte de bare ha gjort. Kravet er at sykdom/skade må ødelegge ferien for å få utsettelse. Så siden ferien vår var planlagt fjelltur ville du hatt krav på det, halsbetennelse jeg hadde i fjor kunne de nok bestridet. Jeg dro ikke til legen en gang i fjor. Det med foten måtte jeg for å få tatt røntgen og for å få igjen på forsikring.
Anbefalte innlegg