Catriona Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Hvorfor må man på karantenehotell? Hvorfor kan man ikke ta karantenen hjemme når man bor alene? Det er ikke så vanskelig å være alene hjemme i kun 10 dager. Jeg skjønner bare ikke poenget med å bo på hotell når man kan ha karantenen hjemme alene. Hva er poenget? 1
Justlooking Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Catriona skrev (1 time siden): Hvorfor må man på karantenehotell? Hvorfor kan man ikke ta karantenen hjemme når man bor alene? Det er ikke så vanskelig å være alene hjemme i kun 10 dager. Jeg skjønner bare ikke poenget med å bo på hotell når man kan ha karantenen hjemme alene. Hva er poenget? Poenget er vel å straffe de som reiser? Ikke de vaksinerte da, for de slipper karantene. Men nå åpner de opp mer 5. juli, tror det er hjemmekarantene noen få dager hvis man har reist i Schengen. 1
skrue Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 9 hours ago, Catriona said: Hvorfor må man på karantenehotell? Hvorfor kan man ikke ta karantenen hjemme når man bor alene? Det er ikke så vanskelig å være alene hjemme i kun 10 dager. Jeg skjønner bare ikke poenget med å bo på hotell når man kan ha karantenen hjemme alene. Hva er poenget? Det har vært og er et middel for å begrense unødvendig reising. Samt å gjøre karantenen litt mer oversiktlig og sikre at den gjennomføres godt nok.
AnonymBrukern Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 skrue skrev (Akkurat nå): Det har vært og er et middel for å begrense unødvendig reising. Samt å gjøre karantenen litt mer oversiktlig og sikre at den gjennomføres godt nok. Da har de feilet. Er kaos på karantenehotell 2
skrue Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 3 minutter siden, AnonymBrukern said: Da har de feilet. Er kaos på karantenehotell Det kan være. Er det dokumentert mange smittetilfeller som har sin årsak i opphold der som har spredd seg videre? Jeg husker ett der personale ble smittet. Spørsmålet er om det hadde blitt flere eller færre ved å ikke ha det slik. Som sagt, ordningen er der også for å dempe reising i utgangspunktet.
AnonymBrukern Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 skrue skrev (Akkurat nå): Det kan være. Er det dokumentert mange smittetilfeller som har sin årsak i opphold der som har spredd seg videre? Jeg husker ett der personale ble smittet. Spørsmålet er om det hadde blitt flere eller færre ved å ikke ha det slik. Som sagt, ordningen er der også for å dempe reising i utgangspunktet. Altså poenget er vel at hvis man er smittet så skal man ikke reise inn til byen. Men det gir jo ingen mening. Er bedre å være smittet hjemme hos seg selv, enn å være smittet på hotellet der man kan bevege seg fritt og smitte alle andre. I tillegg er alle de som tester positivt på grensen der også. Så hvis man har reist og kommet hjem uten corona er det større sannsynelighet for å få corona på hotellet enn om man hadde reist hjem. Hele greia er uansett ganske ulovlig, regjeringen vil sikkert få konsekvenser for dette. Er jo uansett bare å nekte å gå på karantenehotell, alle saker blir henlagt 1
Gjest Linny111 Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 Fordi statistisk sett er det alltid en god del som gir f når de får såpass mye frihet og eget ansvar.
Anbefalte innlegg