Gå til innhold

Opera- hvordan få opp søk i nytt vindu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå gått over til Opera i steden for IE og er igrunnen fornøyd. Bortsett fra en ting: når jeg f.eks. tar et søk her på KG så åpner det seg ikke et nytt vindu slik jeg var vant til fra IE. Er det noe jeg kan stille inn eller må jeg ha det slik som nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker at det ikke åpnes i nytt vindu! Men dersom du vil, er det enkleste å bruke mouse gestures, pek på linken og dra musen rett ned. Du åpner da søkesiden i et nytt vindu.

Skrevet

Tools - preferences - General. Huk bort "open pages in new tabs".

Men, jeg vil anbefale å vende deg til tabs. Du skjønner garantert ikke hvordan du orket å åpne i flere vinduer når du vender deg til det. Det brukes også en del mindre minne når du åpner i flere tabs i stedet for vinduer.

Skrevet (endret)

Sikkert dumt spørsmål. Hvordan åpner du i tabs? (Jeg lastet ned Opera i går og har ikke fått satt meg inn i så mye enda)

Endret av Hannen
Skrevet

Hm, nå har jeg stilt inn åpne i nytt vindu, men det var ikke helt slik jeg er vant til. F.eks når jeg får mail fra KG om nye svar i en tråd. Når jeg trykte på den første mailen så kom det opp en side med den aktuelle tråden. Trykte jeg på neste mail så åpnet den seg i den siden som forrige ble vist. Dette syntes jeg var greit. Når jeg stillte inn som gjest over her så åpner hver mail en ny side slik at jeg må lukke den forrige (tungvint forklart dette her). Det er bare når jeg trykker på linker eller foretar søk på en side at jeg ønsker at det skal åpnes et nytt vindu. Hvis dette ikke er mulig eller det finnes bedre løsninger, blir jeg veldig glad for en innføring i hvordan dere bruker Opera.

Skrevet

Nå gikk det opp et lys for meg her. Fant plutselig ut at det var en veldig enkel måte å løse dette på. Jeg dropper herved hele tanken på å åpne i et nytt vindu. Takk for hjelpen.

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg antar du kommer til å bli like gal etter opera som det jeg er, den er superhurtig!

Skrevet

Håper det. Jeg holdt på å bli sprø av all den dritten som poppet opp i tide og utide med IE (selv om jeg hadde pop up blokker og kjørte div programmer for å fjerne dritten). Med Opera har jeg ikke sett noen ting til slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...