AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Tradisjon tro så har en sommerbursdag bestått av grilling av pølser med tilbehør, kaffe og kaker etterpå. Så kommer dilemmaet da det er gjester som spiser vegansk mat, ikke tåler lompe/pølsebrød, eller ikke tåler sukker i ketchup og sennep feks. Samme dilemmaet når det kommer til kaker og evnt is. Så derfor spør jeg. Hva ville du helst få servert om du kunne fått velge. Og om du selv skulle holde selskap ute med 30 gjester, uten å legge for mye penger i det, hva hadde du servert? Anonymkode: 33961...3cc
Summeer Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 At alle tar med en rett hver istedetfor presang.... men sånn plukkebuffet er vel ikke helt innafor koronamessig 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Koldtbord. Altså brødmat og pålegg😊 Langpannekake og bokseis, om du har tilgang til fryser. Anonymkode: 1808b...c98
pia mater Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Salat! Elsker en lett salat når det skal være kaker etterpå, spesielt på sommeren.
AnonymBrukern Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Jeg tilrettelegger ikke for alle som har spesielle ønsker hvertfall😂😂 hvis jeg har invitert til grillmat så er det grillmat med tilbehør og salat osv. da kan de som ikke spiser kjøtt, spise salat. Ønsker de veganske kjøttvarianter får de bringe det selv. Hadde vært helt ekstremt å tilpasse middagen til alles behov 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 Noe lett. Fruktspyd og salater og slikt. Grilla pølser er ikke godt. Anonymkode: c22b9...502
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Koldtbord, varme og kalde retter. Der finnes det salat for de som er så sære å ikke spiser kjøtt. Anonymkode: f0444...488
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 Jeg spiser det jeg får servert. Anonymkode: 818e5...af9 5
Djungelvrål Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tradisjon tro så har en sommerbursdag bestått av grilling av pølser med tilbehør, kaffe og kaker etterpå. Så kommer dilemmaet da det er gjester som spiser vegansk mat, ikke tåler lompe/pølsebrød, eller ikke tåler sukker i ketchup og sennep feks. Samme dilemmaet når det kommer til kaker og evnt is. Så derfor spør jeg. Hva ville du helst få servert om du kunne fått velge. Og om du selv skulle holde selskap ute med 30 gjester, uten å legge for mye penger i det, hva hadde du servert? Anonymkode: 33961...3cc Alle tåler sukker. 2
Kittyfox Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 Lett mat er et must om sommeren uansett om det er bursdag eller ikke. Jeg setter pris på en god og planlagt salat, da snakker vi ikke isberg med tomat og agurk, men ulike typer salater med både ananas, jordbær, vårløk og annet digg (gjerne sånn at man kan plukke det man ønsker). Kylling og laks som tilbehør, evt grillspyd med forskjellig typer kjøtt på. En hjemmelaget aioli, speltfocaccia, div oppdelt frukt.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 Grilling av pølser, med kaffe og kaker er jo helt innafor. Hvis ikke er det også godt med pai og salat. Eller en pastasalat og brød. mtp det du nevner så kan du kjøpe veganpølser, glutenfri pølsebrød. Idun ketchup uten sukker. men jeg hadde rett og slett sagt vi serverer som vanlig pølser og kaffe og kaker. Så kan de som vil ha noe annet ta det med selv. Eller spise pølse uten brød. Og uten ketchup: Anonymkode: b7e78...007
Cata Skrevet 27. juni 2021 #14 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva ville du helst få servert om du kunne fått velge. Jeg ville helst hatt noe enkelt så vertksapet hadde hatt tid til å ha det hyggelig de også, så for meg hadde grillede pølser vært helt innafor selv om jeg ikke er superglad i pølser generelt. Men det hjelper jo ikke deg noe. Kan du ikke spørre en av dine veganske venner om tips. Kanskje de har en oppskrift på et eller annet som smaker såpass at ikke-veganere kunne likt det også - og som er noenlunde greit å lage til? 2
Daria Skrevet 27. juni 2021 #15 Skrevet 27. juni 2021 Det er jo en meny som er ganske enkel å tilpasse - suppler med noen veganpølser, glutenfrie pølsebrød, veganis og glutenfrie boller, og det er i boks. Mvh har både veganer og allergiker i familien. Selv er jeg en enkel sjel som spiser det meste og setter pris på all mat jeg slipper å lage selv...
Zooey Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Noe enkelt hvor man kan forsyne seg selv. Er i en omgangskrets hvor det er en del ulike allergier og mathensyn å ta. Grillet i fjor og hadde veganske pølser (sjekk at noen av de er glutenfrie for det er ofte hvete i vegetarpølser), vanlig pølser, et par ulike salater, glutenfri lompe, grillet potet, grillspyd med grønnsaker og med kjøtt. Is er en enkelt dessert som de fleste kan spise (sorbet for de som ikke spiser melkeprodukter).
Alvario Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 (endret) Pastasalat som jeg gjør laktose og glutenfri. Noen av ingrediensene jeg vet mange kan reagere allergisk på legger jeg i egen skål (som kjøtt, paprika og pinjekjerner). Lager ikke sukkerfri kake, men om jeg har en lages den også gluten og laktosefri. Ved flere kaker kan det være at ikke alle er tilpasset. Har alltid noe frukt eller bær på siden. Endret 29. juni 2021 av Alvario 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 Det beste jeg får i bursdag er pølse med brød, og der det er mye forskjellige tilbehør, både lompe og brød osv. Vi pleier å ha det i familieselskap i familien min, ettersom det er så lettvint. Vi blir ofte ganske mange, uten sitteplass til alle rundt et bord, så det letteste er at alle går og henter seg ei pølse eller tre. Og så en enkel sjokoladekake i langpanne, muffins, kjeks, osv. etterpå. Anonymkode: bf833...470
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #20 Skrevet 3. juli 2021 Grilling høres supert ut. Godt og lettvint. Til dine veganske venner kan du grille ulike grønnsaker og servere med en deilig oljebasert dressing. Det finnes masse gode og lettvinte oppskrifter på grillet grønnsaker. Jeg spiser det gjerne til middag, selv om jeg også liker kjøtt. Det kan vel de som ikke tåler sukker også spise? Man trenger heller ikke å tåle brødmat for å spise grønnsaker heller. Også kan de få fruktsalat istedenfor kake. Med vegansk kokosyoghurt ved siden av. Så kan resten spise bursdagskake (som er min favoritt på bursdager). Anonymkode: a9893...354 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå