Gå til innhold

10 km om dagen på tredemølle nok?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Målet mitt med treningen er å få opp kondisjonen, generell helse og gradvis gå ned 8-9 kilo. Jeg er 160 høy.

Jeg tar intervaller på tredemølla og noen styrkeapparater etterpå 4-5 dager i uken.

Det skal sies at jeg er såpass utrent at jeg tyner meg ikke altfor mye med løpingen. Blir lett litt svimmel og får blodtrykksfall fordi jeg har vært passiv lenge (pga operasjon).

Er dette bra nok? Er det bra? Middels?? Bør jeg få råd av en Pt e.l? Jeg kan ikke så mye om dette.

Anonymkode: de9af...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

10 km utrent er altfor mye. Du kommer til å løpe på deg problemer

Anonymkode: 396a7...e17

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er utrent er 10km hver dag altfor mye. 

Anonymkode: 929ab...4c5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier det er for mye. Kan anbefale appen C25K som startpunkt. Det kan virke latterlig å starte så rolig, men den hensyntar at kroppen må bli vant til løping ved at du starter sakte og bygger deg sakte men sikkert opp til lengre distanser. Du kan fortsette med 10K appen for lengre distanser. Mindre sjanse for skade og slitasje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og om vektnedgang er målet, regner jeg med at du har fokus på sunt kosthold, og f.eks kaloriunderskudd😊 Ellers er vekttrening mer effektivt enn kondisjonstrening.

Anonymkode: 43450...b9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du 10 km løping hver eneste dag? Alså 70 km i uken? Det er mer enn løpevolumet jeg hadde da jeg trente meg opp til halvmaraton. Og da var jeg en erfaren løper.

Men klarer du virkelig å løpe en mil som utrent? Kanskje du mener å gå.

Anonymkode: 68e1a...f67

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener du 10 km løping hver eneste dag? Alså 70 km i uken? Det er mer enn løpevolumet jeg hadde da jeg trente meg opp til halvmaraton. Og da var jeg en erfaren løper.

Jeg skrev intervaller. Altså løpe og gå.

Takk for tips om ar set er for mye.

Jeg har en sterk kropp. Mye muskler og er frisk.  Så hverken veldig overvektig eller svak. Men jeg skjønner 10 er mye….. 

Kommer til å redusere til 7 fire dager pu og fokusere mer på vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og om vektnedgang er målet, regner jeg med at du har fokus på sunt kosthold, og f.eks kaloriunderskudd😊 Ellers er vekttrening mer effektivt enn kondisjonstrening.

Anonymkode: 43450...b9e

Jeg burde kanskje skrevet at jeg er 48 år gammmel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør være litt forsiktig, og ikke overdrive. Jeg gikk hardt ut og fikk benhinnebetennelse, og det var jævelig vondt for å si det rett ut. Selv den dag i dag flere år etter så er ikke beina mine glade i mølla.

Anonymkode: e6fb7...802

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør være litt forsiktig, og ikke overdrive. Jeg gikk hardt ut og fikk benhinnebetennelse, og det var jævelig vondt for å si det rett ut. Selv den dag i dag flere år etter så er ikke beina mine glade i mølla.

Anonymkode: e6fb7...802

Ka, har hørt at det er grusomt. Jeg gpr mest og med helling for naturlig motstand, men skal roe ned et par hakk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei. Jeg mente det jeg skrev i hi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg skrev intervaller. Altså løpe og gå.

Takk for tips om ar set er for mye.

Jeg har en sterk kropp. Mye muskler og er frisk.  Så hverken veldig overvektig eller svak. Men jeg skjønner 10 er mye….. 

Kommer til å redusere til 7 fire dager pu og fokusere mer på vekter.

Dersom du er utrent er det fortsatt alt for mye med 40 km i uken. Kan garantere deg at du blir skadet innen rimelig kort tid. 
Du må begynne rolig, og bygge sakte men sikkert opp en base. Jeg løper 40 km i uken, og jeg er i relativt bra løpeform. 

Anonymkode: f0f1b...ee0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...