Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger her og er frustrert og irritert og ja det meste.

3 damer blir enige om å reise på tur i Femundsmarka, vi er alle godt turvante og ikke redd for en utfordring, vi skulle alle ta med oss mat og nok av det. Sånn var det bare. 
vi legger i vei og koser oss, ser mange fine plasser og campe og slik blir det. På dag 2 viser det seg at maten min er det eneste som er nok av, trodde jeg. Jeg oppdager at når vi lager supper så får jeg ca 1-3 øser mens de andre 2 har store skåler med og de får plass til mer i de enn jeg får i min og jeg er nå sulten. Vi har vært ute i ca 6 dager og nå er jeg vel forsynt. Jeg har valgt å ha med meg knekkebrød og tubost mens de valgte rett i koppen, men de blir jo mer sulten og forsyner seg av min mat. Resultat er jo at jeg går i manko. Så jeg sa at nok var nok og ville vende nesa hjem enda det er 1 uke igjen av turen. Nå er de så grinete og sure her vi ligger å venter på at båten skal gå fra Jonasvollen i morgen tidligt. 
Aldri mer sier jeg bare

Anonymkode: 84d8e...09b

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når Monsen blir Mensen x 3 :Knegg:

Hold ut, snart er du hjemme :plystre:

Anonymkode: b93a6...ca9

• Liker 39
Skrevet
MapleSirup skrev (6 minutter siden):

Hører det med til historien at du ikke er i stand til å snakke?

Holder det ikke med at de "hinter" da?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

😂

Anonymkode: 18a70...c23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud da kjerring. Du klarer vel å si NEI?! Eller er du så tafatt?

Anonymkode: 60fe5...1fa

• Liker 25
Skrevet

Haha 😂 Nå lo jeg litt her. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke enklere å lære av feilen, fylle opp matlageret på nærmeste butikk (siden dere likevel skal tilbake til sivilisasjonen) og deretter fortsette turen?

Anonymkode: 0e023...652

• Liker 36
Skrevet

Men i ville helsikes. Er du sulten så sier du at du skal ha mere mat, og så fordeler dere det jevnt, og når det begynne å bli tomt så finner dere veien til sivilisasjon og skaffer mere. Det er helt vanlig at man feilberegner. Drar man som gruppe så løser man problemene som en gruppe sånn at alle får en fin tur. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud da kjerring. Du klarer vel å si NEI?! Eller er du så tafatt?

Anonymkode: 60fe5...1fa

Kan du ikke lese? Hun sa jo at nok var nok, de ble sure! Da er det på tide å komme seg hemmat.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen DNT hytter i området der dere kan kjøpe mer mat? Hadde bare sagt at det var uaktuelt å dele maten og lagt turen innom en selvbetjent hytte og kjøpt mer proviant der. Eller en butikk, dersom det går å gå frem og tilbake i løpet av en dag. 

Anonymkode: 90124...ef6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke første gang på kort tid nå at noen har postet her på forumet at 3 jenter på samme tur er en dårlig idé. Nå må folk som leser dette begynne å lære. Gå i partall.

Anonymkode: 84f5a...2f3

• Liker 4
Gjest Kaffefilter
Skrevet

Be kjerringene ta med seg mer mat neste gang dem drar på tur.  

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Nei jeg prøvde å si i fra men da mente de at jeg ville sulte de. Nå er jeg hjemme i egen stue og koser meg her. Og nei det var ikke et alternativ å hente mat og opp igjen da det er en del timer å gå

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ingen av oss har det problemet

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For noen amatører på tur! Håper dere lærte av dette....man bruker mye mat når man er aktiv og går i naturen. Da er ikke suppe noe næring, ta heller med potetmos for eks. Fisk fet fisk.

Anonymkode: 3fd15...3f2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud hvofor ike fokusere på turen dere hadde sammen, også kunne de betalt deg litt i ettertid. Oki de har feilberegna hvor mye mat de trengte, men det har de sikkert ikke gjort med vilje. 

Det var vel ikke snakk om at du hadde lagt ut tusenvis på denne maten. Planlegg bedre neste gang, sitt ikke på hver sin tue, men snakk sammen!!!! 

Anonymkode: 5c76d...61e

• Liker 6
Skrevet

Ut på tur med Mensen, Mensen og PMSiss?🤣

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Nei jeg prøvde å si i fra men da mente de at jeg ville sulte de. Nå er jeg hjemme i egen stue og koser meg her. Og nei det var ikke et alternativ å hente mat og opp igjen da det er en del timer å gå

Enkelte har visst lite innsikt i hvor mye de faktisk spiser i.l.a. noen dager, og blir overrasket når de går tomme for mat. Her har de to venninnene dine feilberegnet og planlagt for dårlig, noe som endte opp med å gå ut over deg også. Skjønner godt du blir irritert.

Anonymkode: 93448...3a8

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud hvofor ike fokusere på turen dere hadde sammen, også kunne de betalt deg litt i ettertid. Oki de har feilberegna hvor mye mat de trengte, men det har de sikkert ikke gjort med vilje. 

Det var vel ikke snakk om at du hadde lagt ut tusenvis på denne maten. Planlegg bedre neste gang, sitt ikke på hver sin tue, men snakk sammen!!!! 

Anonymkode: 5c76d...61e

TS har ikke lagd over penger. Du synes det er greit at hun skulle gå sulten fordi at de korttenkte venninnene skulle spise seg mette på hennes mat?

Anonymkode: 93448...3a8

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...