Gå til innhold

Snyltere på besøk, hvordan kommer jeg meg ut av dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ts fra denne tråden 

Nå er kusinen hans med familie her, og de driver oss til vanvidd. De kom på torsdag, og vi har begge fått nok, mannen også. Helt siden de kom har de oppført seg som om de bor på 5 - stjerners hotell. De roter på badet, slenger rundt seg håndklær og roter. Jeg bestemte meg for å gjøre det litt koselig for dem, stelte istand til god middag, kvelden de kom, morgenen etter stelte vi istand gid frokost og dekket ett fint bord. Opplever at de bare forsyner seg, lar tallerken og oppvask stå på bordet. De rydder aldri etter seg. Vi står for all maten, og det er i grunnen greit. Men det som plager meg mest er at de ikke har med seg penger til å bruke her i Oslo. I går var mannen og gjengen i sentrum og viste dem rundt. Etter en stund ble alle ganske slitne og sultne, kusinen hans foreslo lunsj på restaurant. Dette var selvsagt greit for oss også. Kusinen og mannen hennes bare bestilte og lot oss sitte igjen med regningen. 

I dag tok mannen med dem på ett museum, de hadde igjen ikke penger til billetter, unnskyldte seg med at de trodde det var gratis. 

Det virker som de kun hadde penger til transport til og fra Oslo, og forventer at vi skal dekke opphold,  mat og vise dem rundt, samt ta utgifter til det som koster penger. 

Jeg kjenner at jeg ikke orker dette mer, de er irriterende og har frekkhetens nådegave. De er ikke beskjedne på noen måte, er det tomst for noe i kjøleskapet krever de mer. Mannen til kusina,  sa til meg at jeg må handle inn mer Pepsi max fordi han ikke liker smaken av vann. I morgen ville de på folkemuseum, jeg nevnte i forbifarten at det koster 180kr for inngangsbillett der. Mannen min sa at de kunne gå, han måtte fikse ting hjemme. Da ble kusinen sur, fordi mannen ikke vil vise henne rundt. 

De har ingen planer om å reise før neste torsdag :( Hvordan bli kvitt dem? 

Jeg anger veldig på at jeg sa ja til dette. 

Anonymkode: 44cba...2a2

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett frem bagene deres og be de pakke de, og rett og slett si at de har overskredet deres tålmodighet og si at dere ikke er deres foreldre/minibank.  
Sørg for å ikke handle noe.

Anonymkode: 26125...dd1

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sett frem bagene deres og be de pakke de, og rett og slett si at de har overskredet deres tålmodighet og si at dere ikke er deres foreldre/minibank.  
Sørg for å ikke handle noe.

Anonymkode: 26125...dd1

Dette !   Og hvis du/dere ikke har "baller" nok til å si fra, får du bare skylde deg selv for at du sa ja til dette. Så har du sikkert lært en lekse til en annen gang.

Anonymkode: 6d396...b96

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg ser har dere to alternativ:

1. mannen din må ta en prat med kusinen din om forventninger til oppholdet, både i form av å rydde etter seg og betale/underholde seg selv

2. lyv på dere en koronakarantene😉

i alle tilfeller bør manglene betaling kunne ordnes med å opprette vipps-oppgjør😉

Anonymkode: 1d1e8...326

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å si at dere har ikke økonomi til å dekke for alt av mat. Si at de kan dra å handle inn for det dem skal ha. de kan låne bilen når de er der og gi kart hvor du markerer bensinstasjon. De må kjøpe bensin for bruken.

Og så kan du printe ut info om tog og buss så de kan farte rundt. gi dem også telefon til taxi. 

Anonymkode: 07531...b21

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett snakke fra levera :) Si det som det er. 

Anonymkode: 96222...697

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp inn kun knekkebrød og tubeost. Drikke er vann.  Si dere har gått på en økonomisk smell og er blakke. Gråt gjerne en skvett også. Så får de smake sin egen medisin. 

Anonymkode: 08c4f...de7

Unnskyld meg, men, :hoho: Dette høres ut som en god ide om dere ikke tør å avvise dem ... 

Anonymkode: 1344b...875

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er disse folka?

Anonymkode: 27bff...a95

• Liker 2
Skrevet

Aldri inviter noen lenger enn 3 dager!! Hadde sagt helt fra starten at vi reiser bort 3 dager etter de kom😊 Slike folk hadde jeg ikke orket 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, dette må du diskutere og bestemme sammen med mannen din, ikke oss fremmede på nett. Hva skal vi liksom gjøre? Enten har de penger, eller ikke. Togbilletter hjem neste torsdag, eller ikke. Dere kan slutte å handle og rydde etter dem, eller ikke. Lage noen avtaler, eller ikke. Foreslå gratis-ting ute av huset uten dere. Eller ikke. Dere bestemmer. Du og mannen. Dere må gjøre noe.

Anonymkode: 50bd7...abb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare på sin plass å sette de på plass! Om mannen satt igjen med regningen på restauranten burde han sagt hva de skulle vippse tilbake til han etterpå. Spill dumme om de prøver seg og når det sies at dere skal fylle opp kjøleskapet er det bare å gi beskjed om at de kan kjøpe det de vil ha selv om det er noe annet enn det de finner i deres kjøleskap. Ærlig talt... Dere må våge å si ifra, og særlig mannen. Hans familie = hans ansvar. 

Anonymkode: 38668...a00

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

De er freidige, og da kan dere være freidige tilbake. Si at det er forandring i planene og at dere kommer til å reise et sted på tirsdag. 
Fortell dem om gratis severdigheter de kan dra å se på, legg til at dere har sett disse hundre ganger før og blir hjemme. 

Anonymkode: 27bff...a95

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga deg noen veldig konkrete tips i den forrige tråden om hvordan du kunne unngå dette. De fulgte du ikke. Da kan du takke deg selv, og jeg synes ikke synd på deg.

Anonymkode: b90c2...ac2

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å gå På ting som er gratis , ikke hå på noe som koster eller restsurant 

Anonymkode: 4ff6b...654

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg anger veldig på at jeg sa ja til dette. 

Anonymkode: 44cba...2a2

Jeg ville trekke meg unna og la mannen ta seg av det. Det var han som insisterte på at Kusine & Co. skulle bo hos dere en hel uke, så nå får de være hans problem. 

Anonymkode: 7c041...8a4

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Send et vipps krav hvor dere har samlet alt av dems utgifter, inkludert halvparten av maten dere har kjøpt inn. Det er ikke vanlig at gjestene ikke betaler noe for mat, vi bor ofte hos familie på ferie, og vi tar oss av handlingen hverfall 50% av tiden, jeg vasker klærne våres og deres, rydder kjøkkenet når jeg står opp og lager middag. Det samme når de kommer hit. 

Sier de noe på det så legger du an en uskyldig mine og sier at det er jo vanlig folkeskikk og gjøre opp for seg. Det burde ikke misforstås. 

Anonymkode: 5b129...e01

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...