AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Her kommer et rart spørsmål: Jeg er kjæreste med en mann som får "urolige fingre" når han drikker alkohol. Hvis han reiser seg for å hente noe i kjøleskapet f.eks. så beveger han veldig på fingrene, spes på ene hånden, og spriker med lillefingen. Har ikke sett sånn før og blir urolig for om han tar noe annet enn alkohol. Er det noen som vet om det er "vanlig" med urolige fingre med promille i blodet? Kan nevnes at han alltid har en veldig urolig fot. Han sitter og vipper opp og ned med den hele tiden når han er edru. Men ikke med fingrene. Anonymkode: 68896...7c5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Det er noe man mest forbinder med abstinenser av alkohol. Typ dagen derpå hos en som drikker mye jevnlig. Alkohol i seg selv er jo depressivt for nervesystemet. Går han på noen andre rusmidler? Anonymkode: a4a79...b7b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er noe man mest forbinder med abstinenser av alkohol. Typ dagen derpå hos en som drikker mye jevnlig. Alkohol i seg selv er jo depressivt for nervesystemet. Går han på noen andre rusmidler? Anonymkode: a4a79...b7b Ikke som jeg vet om. TS Anonymkode: 68896...7c5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Tenker du litt sånn gammelmannsholding? Antydning til parkison? Min svigerfar er (var) alkoholiker, men har ikke drukket på mange år. Han har fått parkison som ikke er så uvanlig å få når dem tidligere har hatt (eller har) ett alkoholproblem. Det har noe med dopamin nivået i hjernen å gjøre. Du har kanskje hørt om lykkepromillen (da øker dopaminen i hjernen)? Men når alkoholen går ut av kroppen så synker dopamin nivået, og det er derfor mange kjenner ekstra på angsten dagen derpå pga synkende dopamin Anonymkode: 94bf3...80e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Er vel ikke noe rart. Jeg har «urolige» føtter til vanlig. Vipper på de hele tiden. Det skjer helt ubevisst. Hendene må og være opptatt med noe. Har overhodet ikke noe med abstinenser eller inntak av noe som helst å gjøre. Når jeg drikker alkohol, selv etter et lite glass vin, blir fingrene numme. Det gjør at jeg beveger på de. Kan nok se ut som de er utolige. Dette for å få tilbake følelsen i de. Trenger ikke være verre enn som så. Anonymkode: 9c316...e72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå