AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Jeg er ikke den samme som har lignende tråd, men jeg ble inspirert da dette var noe jeg kranglet MYE med eksen om. Til slutt ødela det forholdet vårt. Han: Var mye lei seg fordi han syntes jeg var avvisende. Følte vi sklei fra hverandre. Dårlig til å snakke om følelser, sier gjentatte ganger at han viser og tar imot kjærlighet gjennom sex. Turte til slutt ikke prøve seg lenger og ble innesluttet, stoppet oppsøke kontakt med meg. Med det ønsket han å avslutte forholdet. Meg: Følte mye på sexpress. Jeg følte også at vi sklei fra hverandre. Ønsket mer nærhet. Klarte ikke å ha sex, da jeg følte noe grunnleggende manglet i forholdet (nærhet). Savnet perioden tidligere i forholdet da vi faktisk klarte å prate sammen og kose masse. Vi hadde da også mye sex. Jeg følte han lukket seg mer og mer, men samtidig krevde like mye sex som før. Kroppen min stengte helt ned, og jeg klarte ikke. Følte han tok på meg kun når han ville ha sex, dermed følte jeg at den nærheten jeg fikk ikke var «ekte». Etter mange sårende krangler klarte jeg ikke lenger se på han som noe seksuelt i det hele tatt, ble kvalm av tanken. Derfor ønsket jeg å avslutte forholdet. Vi kranglet mye om hvem av oss som måtte gi inn først. Han mente jeg skulle legge meg på rygg, slik at han fikk dekket sitt behov for da var han i mer stand til å dekke mine (nærhet). Han sa han ikke klarte dekke mine behov for hans var dekket. Jeg mente motsatt, at vi måtte ha noen grunnsteinen i bunnen før det ledet til sex. Jeg trengte nærhet og føle en tilhørighet til hverandre, føle på kjærlighet for i det hele tatt å bli klar for sex. Så jeg mente han måtte dekke mine behov før jeg klarte dekke hans. Jeg spurte han en gang om han ønsket at jeg bare skulle ligge der, dra frem glidemiddelet og se i taket til han var ferdig. Men han ønsket ikke det heller, han ønsket at jeg «skulle være med». Prøvde forklare han at det var umulig, men det forsto han ikke. Jeg tror mye av problemene som oppsto, var fordi etter en konisering så fikk jeg beskjed av kirurgen at jeg ikke kunne ha sex på 2 uker. Jeg som tidligere har opplevd flere voldtekter, var ganske forstyrret etter alle gynekolog timene og måtte faktisk ha konisering i narkose, for det ble for mye for meg. Så jeg var ganske preget etter alt dette, og tanken på sex fikk meg til å få grøssninger. Ønsket ha kroppen min litt i fred, og tenkte jeg ville få det de 2 ukene. Men eksen min forsto ikke dette. Han holdt meg fast og jokket på meg selv om jeg ropte nei gjentatte ganger. Endte med at han satt å gråt og sa «alle i forhold fortjener jo sex?😭» Alt dette fikk meg til å få litt avsmak, som også kan ha påvirket sexlivet vårt etter det... det ble aldri det samme igjen. Gjorde han feil og ødela? Eller var jeg meg som var traumatisert og pga mine traumer så ødela det forholdet? Anonymkode: 7ec04...265 5
Tone83 Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Han ødela. Bra det er en eks.. Gi kjærlighet ved sex…han hadde vist kjærlighet om han synes din psyke var viktigere enn å få seg et knull. 24
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Mannen min sa tidligere at han følte seg ikke elsket når jeg ikke ville ha sex. spurte om han hadde elsket alle de damene han hadde knullet.. da var det lettere å forstå at de to ikke nødvendigvis henger sammen. Tror han har forstått at det var hormoner, stressnivå OL. som styrte det. nå blir han aldri sur eller masete lenger, og det har gjort han så mye mer attraktiv 😉 Anonymkode: 35b42...c3d 9
Gjest theTitanic Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg er ikke den samme som har lignende tråd, men jeg ble inspirert da dette var noe jeg kranglet MYE med eksen om. Til slutt ødela det forholdet vårt. Han: Var mye lei seg fordi han syntes jeg var avvisende. Følte vi sklei fra hverandre. Dårlig til å snakke om følelser, sier gjentatte ganger at han viser og tar imot kjærlighet gjennom sex. Turte til slutt ikke prøve seg lenger og ble innesluttet, stoppet oppsøke kontakt med meg. Med det ønsket han å avslutte forholdet. Meg: Følte mye på sexpress. Jeg følte også at vi sklei fra hverandre. Ønsket mer nærhet. Klarte ikke å ha sex, da jeg følte noe grunnleggende manglet i forholdet (nærhet). Savnet perioden tidligere i forholdet da vi faktisk klarte å prate sammen og kose masse. Vi hadde da også mye sex. Jeg følte han lukket seg mer og mer, men samtidig krevde like mye sex som før. Kroppen min stengte helt ned, og jeg klarte ikke. Følte han tok på meg kun når han ville ha sex, dermed følte jeg at den nærheten jeg fikk ikke var «ekte». Etter mange sårende krangler klarte jeg ikke lenger se på han som noe seksuelt i det hele tatt, ble kvalm av tanken. Derfor ønsket jeg å avslutte forholdet. Vi kranglet mye om hvem av oss som måtte gi inn først. Han mente jeg skulle legge meg på rygg, slik at han fikk dekket sitt behov for da var han i mer stand til å dekke mine (nærhet). Han sa han ikke klarte dekke mine behov for hans var dekket. Jeg mente motsatt, at vi måtte ha noen grunnsteinen i bunnen før det ledet til sex. Jeg trengte nærhet og føle en tilhørighet til hverandre, føle på kjærlighet for i det hele tatt å bli klar for sex. Så jeg mente han måtte dekke mine behov før jeg klarte dekke hans. Jeg spurte han en gang om han ønsket at jeg bare skulle ligge der, dra frem glidemiddelet og se i taket til han var ferdig. Men han ønsket ikke det heller, han ønsket at jeg «skulle være med». Prøvde forklare han at det var umulig, men det forsto han ikke. Jeg tror mye av problemene som oppsto, var fordi etter en konisering så fikk jeg beskjed av kirurgen at jeg ikke kunne ha sex på 2 uker. Jeg som tidligere har opplevd flere voldtekter, var ganske forstyrret etter alle gynekolog timene og måtte faktisk ha konisering i narkose, for det ble for mye for meg. Så jeg var ganske preget etter alt dette, og tanken på sex fikk meg til å få grøssninger. Ønsket ha kroppen min litt i fred, og tenkte jeg ville få det de 2 ukene. Men eksen min forsto ikke dette. Han holdt meg fast og jokket på meg selv om jeg ropte nei gjentatte ganger. Endte med at han satt å gråt og sa «alle i forhold fortjener jo sex?😭» Alt dette fikk meg til å få litt avsmak, som også kan ha påvirket sexlivet vårt etter det... det ble aldri det samme igjen. Gjorde han feil og ødela? Eller var jeg meg som var traumatisert og pga mine traumer så ødela det forholdet? Anonymkode: 7ec04...265 Han har 100% feil. Alle fortjener ikke sex bare fordi de er i et forhold. Ordet fortjene er også helt feil. Man fortjener en medalje eller en lønnsøkning, man fortjener ikke å innta en annens kropp når denne ikke vil. Sexpress og mas er virkelig noe som virkelig ødelegger et forhold. Begge må ha lyst, hvis ikke er det meningsløst. Denne mannen respekterer deg ikke, han forstår deg ikke, han lytter ikke og han tenker bare på seg selv. Det er ikke akkurat noe som leder til lyst. Egentlig er han ikke det spor bedre enn en voldtektsmann bortsett fra at han manipulerer istedenfor å bruke vold.
Ananas. Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 (endret) Det høres jo generelt ut som dere ikke klarte å møte hverandres behov. At han trenger sex for nærhet og du trenger nærhet for sex kan jo være helt reelt og ikke et spørsmål noen «får rett» i. Det forteller vel egentlig bare at dere ikke ville fått det til å fungere, fordi dere ikke klarte å «møtes». Det betyr ikke at det er noe feil med noen av dere, men at dere seksuelt ikke var rett for hverandre og ikke klarte å dekke hverandres behov. Du skal ikke krysse dine grenser for å tekkes ham, samtidig som han er i sin fulle rett til å ønske mer sex i forholdet. At han ikke var en person som ønsket i gi deg nærheten du trengte for å få det til, tyder vel også på at det ikke bare var seksuelt dere ikke var en god match. Når det gjelder tiden etter inngrepet ditt og holdningen om at «i et forhold så fortjener man sex», så mener jeg at han gikk langt over streken. Det er fullstendig uakseptabelt og uttrykker holdninger ovenfor deg og din kropp som jeg aldri ville tolerert i et forhold. Så - du har «rett» i den forstand at du er kvitt en drittsekk som du uansett ikke passet så godt sammen med i utgangspunktet. Endret 26. juni 2021 av Ananas. 23
Isambard Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 Ananas. skrev (2 minutter siden): Det høres jo generelt ut som dere ikke klarte å møte hverandres behov. At han trenger sex for nærhet og du trenger nærhet for sex kan jo være helt reelt og ikke et spørsmål noen «får rett» i. Det forteller vel egentlig bare at dere ikke ville fått det til å fungere, fordi dere ikke klarte å «møtes». Det betyr ikke at det er noe feil med noen av dere, men at dere seksuelt ikke var rett for hverandre og ikke klarte å dekke hverandres behov. Du skal ikke krysse dine grenser for å tekkes ham, samtidig som han er i sin fulle rett til å ønske mer sex i forholdet. At han ikke var en person som ønsket i gi deg nærheten du trengte for å få det til, tyder vel også på at det ikke bare var seksuelt dere ikke var en god match. Når det gjelder tiden etter inngrepet ditt og holdningen om at «i et forhold så fortjener man sex», så mener jeg at han gikk langt over streken. Det er fullstendig uakseptabelt og uttrykker holdninger ovenfor deg og din kropp som jeg aldri ville tolerert i et forhold. Så - du har «rett» i den forstand at du er kvitt en drittsekk som du uansett ikke passet så godt sammen med i utgangspunktet. Amen. 1
Englejenta Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Når du lukker øynene dine , pust dypt inn og ut, still deg selv dette spørsmålet du lurer på her, Den første svaret som kommer til deg, er svaret du skal høre på. Det er veldig viktig å kjenne på magefølelsen fordi du har svaret inni deg. Du må ikke begynne å lure deg selv, med å tenke på alle mulige utfall og senario. Bare kjenn på magefølelsen din, den er der av en grunn ❤️ Jeg er lei meg for at du har opplevd voldtekt og overgrep, det har jeg også. Ingen burde oppleve noe sånt, det er bare for jæ.... Det er derfor svaret mitt blir sånn som dette, jeg mener svaret ligger hos deg selv i hjertet ditt. Ingenting er viktigere enn at du stoler på magefølelsen din. Livet blir lettere, jeg lover. Jeg sender deg en klem og ønsker deg lykke til 🥰 Ta vare på deg. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 Tone83 skrev (27 minutter siden): Han ødela. Bra det er en eks.. Gi kjærlighet ved sex…han hadde vist kjærlighet om han synes din psyke var viktigere enn å få seg et knull. Takk ❤️ Jeg er også glad det er en eks! Og ja, jeg følte at hans sexliv var viktigere enn min psyke... theTitanic skrev (15 minutter siden): Han har 100% feil. Alle fortjener ikke sex bare fordi de er i et forhold. Ordet fortjene er også helt feil. Man fortjener en medalje eller en lønnsøkning, man fortjener ikke å innta en annens kropp når denne ikke vil. Sexpress og mas er virkelig noe som virkelig ødelegger et forhold. Begge må ha lyst, hvis ikke er det meningsløst. Denne mannen respekterer deg ikke, han forstår deg ikke, han lytter ikke og han tenker bare på seg selv. Det er ikke akkurat noe som leder til lyst. Egentlig er han ikke det spor bedre enn en voldtektsmann bortsett fra at han manipulerer istedenfor å bruke vold. Tusen takk ❤️ Er slik jeg føler det også! Jeg følte meg virkelig presset.. og jeg følte han ikke en gang gadd å prøvde forstå 🙄 Var som han var helt blind av kåthet... Og ja, jeg følte han prøvde manipulere for å få seg noe.. Ananas. skrev (13 minutter siden): Det høres jo generelt ut som dere ikke klarte å møte hverandres behov. At han trenger sex for nærhet og du trenger nærhet for sex kan jo være helt reelt og ikke et spørsmål noen «får rett» i. Det forteller vel egentlig bare at dere ikke ville fått det til å fungere, fordi dere ikke klarte å «møtes». Det betyr ikke at det er noe feil med noen av dere, men at dere seksuelt ikke var rett for hverandre og ikke klarte å dekke hverandres behov. Du skal ikke krysse dine grenser for å tekkes ham, samtidig som han er i sin fulle rett til å ønske mer sex i forholdet. At han ikke var en person som ønsket i gi deg nærheten du trengte for å få det til, tyder vel også på at det ikke bare var seksuelt dere ikke var en god match. Når det gjelder tiden etter inngrepet ditt og holdningen om at «i et forhold så fortjener man sex», så mener jeg at han gikk langt over streken. Det er fullstendig uakseptabelt og uttrykker holdninger ovenfor deg og din kropp som jeg aldri ville tolerert i et forhold. Så - du har «rett» i den forstand at du er kvitt en drittsekk som du uansett ikke passet så godt sammen med i utgangspunktet. Du har helt rett i at vi ikke klarte dekke hverandres behov og at vi ikke var noe god match 🙈 takk for at du mener han gikk over streken! Jeg har tenkt så mye frem og tilbake på om det er min feil, men veldig typisk meg også å tenke at tidligere overfall også var min skyld 😕 ts Anonymkode: 7ec04...265 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 Englejenta skrev (3 minutter siden): Når du lukker øynene dine , pust dypt inn og ut, still deg selv dette spørsmålet du lurer på her, Den første svaret som kommer til deg, er svaret du skal høre på. Det er veldig viktig å kjenne på magefølelsen fordi du har svaret inni deg. Du må ikke begynne å lure deg selv, med å tenke på alle mulige utfall og senario. Bare kjenn på magefølelsen din, den er der av en grunn ❤️ Jeg er lei meg for at du har opplevd voldtekt og overgrep, det har jeg også. Ingen burde oppleve noe sånt, det er bare for jæ.... Det er derfor svaret mitt blir sånn som dette, jeg mener svaret ligger hos deg selv i hjertet ditt. Ingenting er viktigere enn at du stoler på magefølelsen din. Livet blir lettere, jeg lover. Jeg sender deg en klem og ønsker deg lykke til 🥰 Ta vare på deg. Det første jeg tenker er at han var en egosentrert drittsekk og at jeg hater han 😳🙈 Jeg har en tendens til å overtenke ja 😅 Tusen takk ❤️ Du kommer med gode råd! Skal lukke øynene og trekke pusten neste gang tankene fly vilt 🙈 Og faktisk, når du sier det, så har magefølelsen min tidigere alltid hatt rett 100% enn de gangene jeg prøver løse ting i hodet 😅 ts Anonymkode: 7ec04...265 6
Englejenta Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det første jeg tenker er at han var en egosentrert drittsekk og at jeg hater han 😳🙈 Jeg har en tendens til å overtenke ja 😅 Tusen takk ❤️ Du kommer med gode råd! Skal lukke øynene og trekke pusten neste gang tankene fly vilt 🙈 Og faktisk, når du sier det, så har magefølelsen min tidigere alltid hatt rett 100% enn de gangene jeg prøver løse ting i hodet 😅 ts Anonymkode: 7ec04...265 Så godt å lese det du skriver her. ❤️ Det er så altfor fort gjort å tenke seg i hjel. Ønsker deg alt godt i fremtiden og husk å pust med magen 😉 Klem til deg 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 Englejenta skrev (5 minutter siden): Så godt å lese det du skriver her. ❤️ Det er så altfor fort gjort å tenke seg i hjel. Ønsker deg alt godt i fremtiden og husk å pust med magen 😉 Klem til deg Tusen takk ❤️❤️ Anonymkode: 7ec04...265 3
CorvusCorax Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen min sa tidligere at han følte seg ikke elsket når jeg ikke ville ha sex. spurte om han hadde elsket alle de damene han hadde knullet.. da var det lettere å forstå at de to ikke nødvendigvis henger sammen. Tror han har forstått at det var hormoner, stressnivå OL. som styrte det. nå blir han aldri sur eller masete lenger, og det har gjort han så mye mer attraktiv 😉 Anonymkode: 35b42...c3d Man kan ha sex uten kjærlighet, men ikke kjærlighet uten sex. (Romantisk kjærlighet, så klart) Nærhet er viktig i et forhold. Kanskje han bare har sluttet å "mase" fordi han har skjønt at det ikke er noe vits. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men eksen min forsto ikke dette. Han holdt meg fast og jokket på meg selv om jeg ropte nei gjentatte ganger. Dette er voldtekt, hva tror du skyldes at du gang på gang havner borti overgripere? Anonymkode: fda97...c6f 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #14 Skrevet 27. juni 2021 Begge gjorde feil. Var feile for hverandre. Bra han er en eks. Du bør bearbeide dine traumer før du går inn i nytt forhold. Anonymkode: 3c361...25f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #15 Skrevet 27. juni 2021 Ananas. skrev (6 timer siden): Det høres jo generelt ut som dere ikke klarte å møte hverandres behov. At han trenger sex for nærhet og du trenger nærhet for sex kan jo være helt reelt og ikke et spørsmål noen «får rett» i. Det forteller vel egentlig bare at dere ikke ville fått det til å fungere, fordi dere ikke klarte å «møtes». Det betyr ikke at det er noe feil med noen av dere, men at dere seksuelt ikke var rett for hverandre og ikke klarte å dekke hverandres behov. Du skal ikke krysse dine grenser for å tekkes ham, samtidig som han er i sin fulle rett til å ønske mer sex i forholdet. At han ikke var en person som ønsket i gi deg nærheten du trengte for å få det til, tyder vel også på at det ikke bare var seksuelt dere ikke var en god match. Når det gjelder tiden etter inngrepet ditt og holdningen om at «i et forhold så fortjener man sex», så mener jeg at han gikk langt over streken. Det er fullstendig uakseptabelt og uttrykker holdninger ovenfor deg og din kropp som jeg aldri ville tolerert i et forhold. Så - du har «rett» i den forstand at du er kvitt en drittsekk som du uansett ikke passet så godt sammen med i utgangspunktet. Du tuller?? Har du lest? TS; for en drittsekk. Vær glad for at du er kvitt den hensynløs fyren som ikke hadde noe respekt henne. Møte hverandre behov, wtf. Ditt valpen visste ikke hvordan man skal være i forhold og hvordan behandle ett medmenneske. For en drittsekk. Nei her er det kun HANS FEIL, ingen andre. Anonymkode: 2b3e4...d9d 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #16 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): hans sexliv var viktigere enn min psyke... T Anonymkode: 7ec04...265 Helt korrekt. Anonymkode: 2b3e4...d9d 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #17 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): han var en egosentrert drittsekk ts Anonymkode: 7ec04...265 En STOR en. Anonymkode: 2b3e4...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #18 Skrevet 27. juni 2021 5 hours ago, CorvusCorax said: Man kan ha sex uten kjærlighet, men ikke kjærlighet uten sex. (Romantisk kjærlighet, så klart) Nærhet er viktig i et forhold. Kanskje han bare har sluttet å "mase" fordi han har skjønt at det ikke er noe vits. Selvfølgelig kan man ha kjærlighet uten sex. Jeg slutter ikke å elske min mann og han blir impotent, eller lam eller whatever.. Han sluttet å mase fordi det bare gjorde vondt verre. Blir Mer sex uten sexpress rett og slett. Anonymkode: 35b42...c3d 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #19 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det første jeg tenker er at han var en egosentrert drittsekk og at jeg hater han 😳🙈 Da skal du stole på det. Det er dette som er sant. Anonymkode: b25ff...acd 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #20 Skrevet 27. juni 2021 Når en kvinne sier hun er voldtatt flere ganger så lyser alle røde lamper. Det er en umulig situasjon selv for en intelligent og generøs mann å forholde seg til, alt blir galt samme hva han gjør. "Min mann utøver sexpress", hva betyr det egentlig for en kvinne som er voldtatt flere ganger sammenlignet med en kvinne som ikke har opplevd noe overgrep. Hvor går terskelen. Jeg leser ofte her på KG om kvinner som har blitt voldtatt av tidligere partnere, og som er i nye forhold - og problemstillingen er den samme. Mannen forstår ikke. Han gjør x, y og z galt som gjør at jeg ikke føler meg i mood til å ha en sexliv med denne mannen. Min oppfordring til kvinner som er voldtatt er å vurdere sterkt om de faktisk kan ha et helt normalt samliv med sexliv med en ny mann igjen. For hva er et normalt sexliv for ei som har blitt voldtatt flere ganger tidligere? Og hvordan skal en ny mann egentlig forholde seg til det? Skal hele samlivet og sexlivet kun baseres på hennes følelser, fordi hun har opplevd overgrep, og mannen må "bare forholde seg til det?" Anonymkode: 5776e...985 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå