Gå til innhold

Alenemor i 80% jobb + deltidsstudent med to kausjonister - rett på startlån fra husbanken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier sitt. Ifølge kriteriene for å få startlån oppfyller jeg de aller fleste kriteriene. Jeg har også en funksjonshemning blant annet, som er med på å påvirke mine muligheter til å velge og vrake mellom jobb og studier. Og så er jeg 100% alenemor til ett barn, med lav inntekt (har en årslønn på ca. 350 000 kr + dobbelbarnetrygd og barnebidrag)

Men jeg kan få hjelp av foreldre (som kausjonister) og har klart å spare opp en liten sum på BSU over flere år, men summen er fortsatt så lavt at jeg er avhengig av hjelp fra foreldrene mine for å i det hele tatt ha en sjanse.

Men utifra opplysningene jeg har gitt her, hva tenker dere? Har jeg en sjanse? Jeg får svar i august en gang og er så nervøs...

Anonymkode: dedae...5d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kravet er at du må få avslag i to vanlige banker først pluss at du kan vise til å kunne betjene et lån. 

Anonymkode: 2d529...125

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor kontakter du ikke boligkontoret i kommunen du bor i? Det er de som kan svare på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nettopp lån i husbanken. Måtte ikke vise til noe avslag. Holdt at jeg krysset det ut.

Fikk beskjed om at man ikke kan ha kausjonist i husbanken. Men vet ikke om forskjellige kommuner har forskjellige regler 🤷‍♀️

Jeg fikk lån uten noe EK. Har to barn, ett med diagnose. Vet ikke hvor stor vekt de legger på det. Men det står vel på lista over hvem som kan ha mulighet for lån. 

Lykke til!

Anonymkode: 7a4b9...c9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kravet er at du må få avslag i to vanlige banker først pluss at du kan vise til å kunne betjene et lån. 

Anonymkode: 2d529...125

Ikke alle kommuner har det kravet, så det lureste du kan gjøre, ts, er å undersøke hva som gjelder i din kommune! 

Anonymkode: 8e573...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...