Jente34 Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Venter nr 3, og med 2 raske fødsler før, og 2 timer til sykehus så kjenner jeg att jeg er veldig spent på nr 3. JM har nevnt innleggelse før termin så de veit jeg er på sykehuset allerede, men det frister lite med 2 små hjemme fra før. Nr 1 så var det 3 timer aktiv fødsel og nr 2 var det 20 min aktiv fødsel, ca 2 timer med lette rier før hver fødsel.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 La deg legge inn. Jeg hadde transportfødsel en gang, og siden da var jeg innlagt i påvente av fødsel i alle følgende fødsel. Hadde ikke klart å være med helsepersonell ellers 😉 her må du prioritere eget helse og helse til babyen i magen ovenfor dårlig mama samvittighet ovenfor de andre. Sist ventet jeg over 10 dager på sykehus og grunnet Korona ganske isolert, og ja det var grusomt kjedelig og jeg savnet familien, men når fødselen begynnte var jeg jammen glad for valget. Også var det fint å ha noen dager bare fri fra alle familie oppgaver, ikke undervurder det 😉 Anonymkode: b21f1...25f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Jeg fikk nettopp nr 2. Har samme reisevei, men dobbelt så raske fødsler som deg. Jordmor sa planlagt igangsetting ville være et lurt alternativ neste gang for min egen følelse av trygghet og for å ha tilgjengelig fødselshjelp. Anonymkode: 88822...7b2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Mine fødsler gikk raskere og raskere, med tredje var det så vidt jeg rakk sykehuset, de måtte ta meg imot i resepsjonen, og jeg begynte å presse i gangene på vei til fødeavdelingen. Fikk beskjed om at dersom vi skulle ha en til, må vi ha en plan for at jeg er i nærheten av sykehuset/legges inn ved termin. Nå er jeg ferdig med barn, men hadde gladelig takket ja til det. Det handler om liv og helse, ikke samvittighet og hva som passer deg best. Anonymkode: c29b9...8fc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Meg over her ☝️ det var forresten tilfeldig at jeg var på vei til sykehuset, skulle på sjekk pga blødning, riene kom ikke før vi var litt over halvveis, har en times reisevei. Anonymkode: c29b9...8fc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Ville definitivt vært innlagt. Min 3. kom i rasende fart, og livmoren trakk seg ikke sammen etterpå. Blødningene i etterkant hadde jeg sannsynligvis ikke overlevd hvis jeg ikke allerede hadde vært på sykehuset. Anonymkode: ed357...b28
Vera Vinge Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville definitivt vært innlagt. Min 3. kom i rasende fart, og livmoren trakk seg ikke sammen etterpå. Blødningene i etterkant hadde jeg sannsynligvis ikke overlevd hvis jeg ikke allerede hadde vært på sykehuset. Anonymkode: ed357...b28 Akkurat sånn var det for meg også. Hadde 1,5 time aktiv fødsel med nr to og styrtblødninger etterpå og måtte legges i narkose. Så jeg var engstelig for denne kombinasjonen med nr tre, men hadde bare et kvarters reisevei til sykehuset. Tredje fødsel var unnagjort på en time, så enda litt raskere. Og samme problem med styrtblødninger pga fastsettende morkake. Akkurat det er jo ikke så vanlig, da, og fikk ikke noe svar på om det hadde med de raske fødslene å gjøre (men ekkelt å tenke på at jeg kanskje ikke hadde overlevd om jeg ikke hadde vært på sykehus fordi det skjedde så fort, og definitivt om reiseveien hadde vært lang). For min del var imidlertid startfasen rolig, så kjente tidlig at fødselen var i gang selv om jeg ikke var i aktiv fødsel. Er litt forskjell på det og der hvor hele fødselen er raskt unnagjort fra første antydning. Men om jeg var ts ville jeg tatt i mot sykehusets tilbud. Generelt har jo fødsler en tendens til å bli raskere for hver gang.
Amatariel Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 Min fødsel nr. 3 var definivt en luring. Jeg hadde også to raske fødsler bak meg. Begge de gangene jeg kom inn hadde jeg 10 cm åpning. Og da kom jeg så raskt som jeg overhodet kunne kjenne at noe var på gang! De spøkte etter nr.2 at neste gang jeg ble gravid så måtte jeg komme og campe på sykehusområdet... Så var temmelig nervøs da jeg ventet nr.3 ja. Om det skulle gå fortere nå så kom jeg til å føde i bilen! Men denne endte med å bli min "treigeste" fødsel. Dro til sykehuset med det samme jeg kjente noe, ble sjekket og hadde 0 cm! Men det gikk ganske raskt derifra. Fødte 4 timer etter at jeg ankom sykehuset. Ble vel egen karakterisert som en rask fødsel det også, men kan ikke sammenlignes med de to første der jeg var på sykehuset i 30 min og 5 min før jeg fødte.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 Amatariel skrev (5 timer siden): Min fødsel nr. 3 var definivt en luring. Jeg hadde også to raske fødsler bak meg. Begge de gangene jeg kom inn hadde jeg 10 cm åpning. Og da kom jeg så raskt som jeg overhodet kunne kjenne at noe var på gang! De spøkte etter nr.2 at neste gang jeg ble gravid så måtte jeg komme og campe på sykehusområdet... Omtrent samme opplevelsen her. Rakk ikke inn på føden med nr 2, så tenkte at nr 3 kom til å komme omtrent like fort. Men nr 3 var en luring, og jeg hadde uregelmessige rier i 4,5 timer før jeg ringte sykehuset. Det gikk enda 2,5 timer før babyen var ute etter at vi hadde kommet på sykehuset, dvs lenger enn hele andre fødsel. Nr tre satt også i sete, så da tar det gjerne litt lenger tid (som sagt en luring, for det ble ikke oppdaget før overtidskontrollen). Anonymkode: 3e2da...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå