Gå til innhold

Får en tykkere hår av å kutte ut bleking/striping? Tynne nordiske fjon 😑

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har stripet håret i ca 15 år. Likte teksturen det ga i mitt tynne tynne nordiske hår. Har mange hårstrå, men de er omtrent som spindelvev for å sette det litt på spissen. 

Men nå lurer jeg på å prøve å kutte ut striping for å se om det får håret til å se litt sunnere og fyldigere ut. Eventuelt bare ta glansvask for å dekke noen få grå hår. For å få en tykkere tekstur får jeg kanskje heller bruke spray og diverse i røttene. 

Tips og erfaring? 

Anonymkode: c5c1f...46c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også typisk nordisk hår, mange hårstrå, men de er tynne og skjøre. Håret mitt tålte mer før, og jeg har stripet/lysnet håret jevnlig da jeg synes jeg kler bedre litt lysere hår enn naturfargen. 

Nå derimot knekker det bare av hvis jeg striper det til tross for all mulig pleie, og håret ender opp med å bli fjonete i lengdene. Så jeg har sett meg nødt til å la det vokse ut uten å utsette det for noe mer kjemisk behandling, fordi jeg synes det er viktigere med et hår som ser sunnere og fyldigere ut enn at det skal være den fargen jeg ønsker.

All lysning sliter på håret i større eller mindre grad, så om du ønsker å skjule grå hår er det vel kanskje bedre å heller gå for en nyanse eller to mørkere og finne andre metoder for å få tekstur 🤷‍♀️

Anonymkode: 243da...ce9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...