Gå til innhold

Samboer sier hun er utslitt. Hormonell eller reelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir vel korsfestet av hele kg nå for dette innlegget, men jeg trenger hjelp til å forstå samboeren. Hun er 25 uker på vei og vi har og ei på 1 år. Hun har vært hjemme med henne på 1 år siden hun ble født siden jeg er i jobb. 

Hun har begynt å klage på at hun er sliten. Alt jeg gjør er galt. I stad når jeg skulle legge ho lille så drev hun å sang i senga, jeg kom opp med babycallen for at samboer skulle høre for synes det var søtt. Da sa samboer bare "mhm" og jeg spurte om noe var galt, og da sa hun at hun prøvde å koble ut. Jeg har lite fri, men har hatt det denne lørdagen og synes det er koselig å gjøre ting sammen. Og uansett om samboer slapper av i sofaen så går datteren vår bort til ho. Så jeg prøver å gjøre så samboer får slappe litt av men hun sier alltid at det ikke er så lett med datteren vår rundt. 

Vi har aldri hatt barnevakt og samboeren min er en fantastisk mamma. Men uansett hva jeg sier og gjør er det feil. 

Og hver gang vi er bedt på middag til min mamma, sånn som i morgen, så hinter alltid samboer til om jeg vil dra alene med ho lille. Men jeg vil så klart hun skal være med og det vet jeg mammaen min setter pris på. 

For at samboeren min skal få sove på natta så har jeg begynt å sove på et annet rom med babycallen. For datteren vår har mange oppvåkninger. Men samboeren våkner alltid før meg likevel. Og så blir hun irritert på meg fordi hun må ut av senga og gi datteren vår til meg. Hun sier det tar så lang tid å finne en stilling å sovne i, og hun bruker ofte en time på å sovne igjen. Og da når hun må stå opp flere ganger i løpet av natta blir det lite søvn. 

Jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre for å blidgjøre henne. Mamma sa at hun kanskje var hormonell på grunn av graviditeten og at de fleste mødre klarer det de må klare. Men jeg vil at hun skal være glad og jeg vil at hun ikke skal føle seg alene når jeg alltid er på jobb.  

1-åringen vår har nettopp begynt å gå og er ganske sta, så samboer sier og det er slitsomt både fysisk og psykisk å gå hjemme hele dagen alene med ho. Samboer sier at dagene begynner å bli veldig tunge og ensformige og kjedelige. Men hva kan jeg gjøre? 

Noen slitne gravide damer som har tips? Og er dette en blanding av hormoner og slitenhet? Jeg kan ikke ta fri fra jobb liksom. 

Anonymkode: 56982...081

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukern skrev (9 minutter siden):

Hormonelt eller reelt? Hormoner er reelle

Ja. Det er jo ikke sånn at fordi noe er hormonelt så er det bare å riste det av seg og power through.

Anonymkode: 4888f...73e

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Kan du sove på samme rom som ettåringen om du skal ha ansvar for henne på natten?

Reis til din mor alene med barnet og la samboeren din få fred hjemme noen timer. Overnatt der og om det er mulig.

Anonymkode: 852f3...4a5

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres ut som at din samboer begynner å bli lagt.  Hun har gått for lenge hjemme. At hun er gravid er da ingen unnskyldning.

Mitt råd er at du må passe på så du ikke får en grinete samboer som forventer at du gjør alt.

Anonymkode: 28a89...23e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke misforstå dette, men kanskje hun har innsett at det ikke var lurt å velge 2 så tette barn? At hun rett og slett er bekymret for hvordan det skal gå. Så da trenger hun kanskje å bli beroliget av deg ved at du forteller henne at dere skal klare det sammen? Syns det er fint at du prøver å finne ut hvordan du skal hjelpe henne, men skjønner jo at det er håpløst når hun ikke vil kommunisere med deg. Det er jo et dårlig utgangspunkt for videre samliv. 

Anonymkode: 6af84...327

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor velger kvinner å få to tette barn? Hun er sliten av å være hjemme og skal være det k et år til? Enda mere mindre søvn med babyen i hus. Altså. Og en mann som aldri kommer til å være bra nok uansett hva han gjør. 

Anonymkode: 25e23...369

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Synes det høres ut som at din samboer begynner å bli lagt.  Hun har gått for lenge hjemme. At hun er gravid er da ingen unnskyldning.

Mitt råd er at du må passe på så du ikke får en grinete samboer som forventer at du gjør alt.

Anonymkode: 28a89...23e

Håper ikke du hører på dette, det er skrevet av noen som ikke har noe kunnskap om dette og som sikkert bare skriver fordi de kjeder seg. Bakdelen med kvinneguiden. 

Anonymkode: 0988f...101

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor velger kvinner å få to tette barn? Hun er sliten av å være hjemme og skal være det k et år til? Enda mere mindre søvn med babyen i hus. Altså. Og en mann som aldri kommer til å være bra nok uansett hva han gjør. 

Anonymkode: 25e23...369

Kanskje det var avtalt dem imellom, kanskje det var et uhell. Spiller det noen rolle? Uansett så bidrar ikke sånne kommentarer med noenting nyttig for Ts.

Anonymkode: 4888f...73e

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva du tenker det betyr at noe er hormonelt? Siden du spør hormonelt ELLER reelt? 
Spør bare fordi jeg er nysgjerrig og for at det kan være noe du har misforstått litt :) ikke for å korsfeste deg:)

Anonymkode: 0988f...101

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Denne reelsen fikk meg til å tenke på denne tråden. 

Mann. 

Anonymkode: bf8a5...c29

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du hatt pappapermisjon?  Hører ut som det hadde vært sunt for samboeren din om hun får jobb og du er hjemme en stund. Skulle jeg gått hjemme med et barn i et år hadde jeg blitt gal bokstavlig talt. Men du kan jo begynne med å ta med barnet til din mor i morgen å la samboeren din bli hjemme. Også Kanskje ta med deg barnet bort noen dager så hun får litt fred. Hun høres drittlei ut stakkars. 

Anonymkode: 7a7ab...2f3

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 uker på vei med nr 2. Første er 1 år. 

Jeg er veldig sliten, men jeg strekker meg veldig langt for å bruke tid sammen med mannen og første når han er hjemme. Det er ikke alt både mamma og pappa trenger å være med på. Pappa handler sammen med barnet, tar kveldsbad og kveldsmat. Da får jeg tid til å legge meg nedpå,  slappe av og føler jeg har overskudd til å bruke resten av kvelden sammen med mannen min. 

I helgene går pappa en time tur med eldste, og da får jeg også kvilt. 

Jeg har også gått hjemme stort sett siden eldste ble født, og vi ville ha denne nye babyen begge to. Vi er i unntakstilstand nå, og man må bare komme seg gjennom dagene. Er nok fint for barnet deres å få tid alene med pappa også, når neste melder sin ankomst vil nok mamma bli veldig opptatt med baby, så vil føles godt for den dere har å ha sin "egen" person 😊

Anonymkode: c265b...13e

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...