AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Etter en periode hvor jeg har vært usikker på hva han følte for meg, så valgte jeg å avslutte forholdet vårt for et par uker siden. Litt lite gjennomtenkt, men fikk bare nok av å være usikker. Vi hadde hatt flere samtaler om hva vi ville i forkant, og han sa han ville satse på oss. Men det var ikke samsvar mellom ord og handling etter disse samtalene, så min usikkerhet ble egentlig bare større. Men uansett, jeg gjorde det slutt og han tok det veldig tungt. Og jeg kjente at jeg hadde tatt feil valg, og sa jeg ville tilbake. Han er redd for å brenne seg igjen, og ønsker ikke å gi det en sjanse til akkurat nå. Men vi har mye kontakt hver eneste dag på melding og litt på telefon, og møttes en dag i uka som var. Da sa han at han gjerne vil at vi møtes framover. Og han sier han er veldig glad i meg, og savner meg. Men han sier også at han tvinger seg selv til å tenke minst mulig på meg, fordi det var så tøft å få beskjeden om at jeg ville avslutte. Men jeg er så redd han er ferdig med meg, og det gjør så vondt. Hva tenker dere? Ville han tatt kontakt hver dag om han var ferdig? Og sagt han vil vi skal treffes framover? Anonymkode: 3f3aa...05c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Hvorfor vil du prøve igjen? Har du noen grunn til å tro at noe vil være annerledes denne gangen? Hvis han var dårlig til å følge opp da, hvordan blir det nå når han føler behov for å ha distanse? Virker ikke som om han har driv til å kjempe for deg. Anonymkode: 8ece2...8c8 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etter en periode hvor jeg har vært usikker på hva han følte for meg, så valgte jeg å avslutte forholdet vårt for et par uker siden. Litt lite gjennomtenkt, men fikk bare nok av å være usikker. Vi hadde hatt flere samtaler om hva vi ville i forkant, og han sa han ville satse på oss. Men det var ikke samsvar mellom ord og handling etter disse samtalene, så min usikkerhet ble egentlig bare større. Men uansett, jeg gjorde det slutt og han tok det veldig tungt. Og jeg kjente at jeg hadde tatt feil valg, og sa jeg ville tilbake. Han er redd for å brenne seg igjen, og ønsker ikke å gi det en sjanse til akkurat nå. Men vi har mye kontakt hver eneste dag på melding og litt på telefon, og møttes en dag i uka som var. Da sa han at han gjerne vil at vi møtes framover. Og han sier han er veldig glad i meg, og savner meg. Men han sier også at han tvinger seg selv til å tenke minst mulig på meg, fordi det var så tøft å få beskjeden om at jeg ville avslutte. Men jeg er så redd han er ferdig med meg, og det gjør så vondt. Hva tenker dere? Ville han tatt kontakt hver dag om han var ferdig? Og sagt han vil vi skal treffes framover? Anonymkode: 3f3aa...05c Hm,for meg så virker som om han ikke er ferdig med deg. Anonymkode: 7a48b...b9a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Hvorfor tror du han vil være annerledes nå enn før? Anonymkode: 62150...44e 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor vil du prøve igjen? Har du noen grunn til å tro at noe vil være annerledes denne gangen? Hvis han var dårlig til å følge opp da, hvordan blir det nå når han føler behov for å ha distanse? Virker ikke som om han har driv til å kjempe for deg. Anonymkode: 8ece2...8c8 Hadde jeg visst det jeg vet nå, den dagen jeg avsluttet så ville jeg ikke gjort det. Han sier behovet for distanse har vært der fordi han måtte beskytte seg selv og få litt kontroll på situasjonen. Hvorfor jeg vil prøve på nytt? Jeg er veldig glad i ham, og ser at mye kunne vært annerledes om vi hadde kommunisert bedre. ts Anonymkode: 3f3aa...05c
Nelle12345 Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 Sorry for å si det men la han gå!! Ja, det er lov å angre seg. Men vett du hva her spiller du på hans følelser og det er ikke greit. Han fortjener ei som ikke gir slipp når han sier han vill satse. Det er en grunn til du tok valget til å avslutte, de grunnene er ikke vekke bare for du savne å ha han rundt deg. Dere begge må komme dere videre. Ha respekt for han og for dine egne valg 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 KJeg var i samme situasjon en gang for lenge siden. Det gikk dårlig. Han sa at han trengte tid, men at en dag ville det bli oss igjen. Han var totalt knust, begynte å feste for mye, flyttet vekk fra byen vår og gikk på en skikkelig psykisk smell. Jeg på min side brukte 10 år på å komme over bruddet, angeren satt dypt i, så dypt at den ødela mitt neste forhold. Håper dere finner ut av det, kjemp for ham hvis du virkelig elsker ham, og aldri gjør dette mot ham igjen. Anonymkode: 2ba23...ba6 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): KJeg var i samme situasjon en gang for lenge siden. Det gikk dårlig. Han sa at han trengte tid, men at en dag ville det bli oss igjen. Han var totalt knust, begynte å feste for mye, flyttet vekk fra byen vår og gikk på en skikkelig psykisk smell. Jeg på min side brukte 10 år på å komme over bruddet, angeren satt dypt i, så dypt at den ødela mitt neste forhold. Håper dere finner ut av det, kjemp for ham hvis du virkelig elsker ham, og aldri gjør dette mot ham igjen. Anonymkode: 2ba23...ba6 Så trist å høre at det ble så vondt for dere begge. Han ble så lei seg at han er tydelig på at det der skal han ikke utsette seg for igjen. Til å begynne med ville han ikke treffe meg heller, men etter en ukes tid så løsnet han heldigvis på det. Og vil at vi fortsetter å treffes for å se det an. Og han tar kontakt med meg hver eneste dag, så vi har tett kontakt på melding gjennom dagen. Likevel er jeg redd han «jobber seg bort» fra meg. Men ja, jeg elsker han virkelig og vil kjempe for han. Men er litt redd for å være for pushy også. Har jo sagt alt jeg føler for ham, og at jeg vil gjøre alt jeg kan for å få det til å fungere. Noen tips til hvordan jeg bør være i perioden her? ts Anonymkode: 3f3aa...05c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor tror du han vil være annerledes nå enn før? Anonymkode: 62150...44e Det blir nok annerledes fordi vi begge ser hva vi må gjøre annerledes om vi skal finne tilbake igjen. TS Anonymkode: 3f3aa...05c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Skrevet 26. juni 2021 Herregud du har virkelig problemer oppi hode ditt. Ser du ikke selv at nok en gang så er du tilbake i ditt gamle sirkel med å ikke tro på det han sier? Menn er enkle vesener. Hvis han ikke ville satse på deg, så ville du ha visst det. Sier han at han ønsker det. Så gjør han det. Så enkelt er det!!! Slapp av med din analyserende over tenkende tolkninger. Høres ut som dette er noe som ødelegger veldig mye for deg i ditt liv. Ikke vær så selvdestruktiv!! Anonymkode: d0ffd...c75 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud du har virkelig problemer oppi hode ditt. Ser du ikke selv at nok en gang så er du tilbake i ditt gamle sirkel med å ikke tro på det han sier? Menn er enkle vesener. Hvis han ikke ville satse på deg, så ville du ha visst det. Sier han at han ønsker det. Så gjør han det. Så enkelt er det!!! Slapp av med din analyserende over tenkende tolkninger. Høres ut som dette er noe som ødelegger veldig mye for deg i ditt liv. Ikke vær så selvdestruktiv!! Anonymkode: d0ffd...c75 Du har så rett! Og det at jeg tolker alt er grunnen til at jeg var så usikker på ham i første omgang. Men nå skal det sies at han ikke har sagt at han vil satse nå da. Nå sier han at han er veldig glad i meg, savner meg og vil at vi skal møtes framover. Men han er veldig reservert overfor meg på en måte, selv om han tar kontakt hver eneste dag. Så jeg er jo redd han kanskje ikke vil gi det en sjanse? Men samtidig, hadde han vært ferdig hadde han sikkert ikke hatt kontakt med meg? ts Anonymkode: 3f3aa...05c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 Nelle12345 skrev (1 time siden): Sorry for å si det men la han gå!! Ja, det er lov å angre seg. Men vett du hva her spiller du på hans følelser og det er ikke greit. Han fortjener ei som ikke gir slipp når han sier han vill satse. Det er en grunn til du tok valget til å avslutte, de grunnene er ikke vekke bare for du savne å ha han rundt deg. Dere begge må komme dere videre. Ha respekt for han og for dine egne valg Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og han føler nok også det at jeg spilte på følelsene hans. Jeg er oppriktig glad i han, og er veldig lei meg for at jeg såret han. Og jeg vet at jeg aldri vil gjøre dette igjen, om jeg nå skulle være så heldig å få han tilbake. ts Anonymkode: 3f3aa...05c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 Ts her Noen som har noen gode råd for hvordan jeg bør oppføre meg mot han nå? Jeg er redd for å være for på, i tilfelle han behøver tid og kan bli lei om jeg viser for mye interesse. Men om jeg ikke viser interesse, så kanskje han ikke blir trygg nok på at jeg vil dette nok til at han tør å gi det en sjanse? Anonymkode: 3f3aa...05c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #14 Skrevet 27. juni 2021 Altså, du slo ikke opp med han fordi han ikke elsket deg. Men fordi han behandlet deg dårlig. Da er det HAN som har noe å bevise, ikke du. Eller, begge må jo selvsagt vise at dere vil jobbe for at forholdet skal fungere. Men DU kan jo ikke stresse deg ihjel for å få forholdet til å fungere alene når problemet er at han ikke klarer å vise at han har følelser for deg. Kanskje han ikke har det. Jeg tenker han har en jobb å gjøre. Slapp av, senk skuldrene. Nå er det hans tur til å jobbe litt og åpne opp litt. Hvis han elsker deg sånn, så kan han begynne å vise det da. Du kan lage en liste over hvorfor du slo opp. Hva var de negative tingene i forholdene som gjorde deg ulykkelig? Som fikk deg til å føle at han ikke elsket deg? Hvilke av de tingene vil du ikke godta i et forhold fra nå av (uansett om det er han, eller andre i fremtiden?)? Spar på listen! Pass på at du ikke godtar dette i fremtiden, ikke la det gradvis skli ut! Kommunikasjon er viktig! Man bør ikke slå opp fordi man tror at den andre ikke elsker en. Det kan være andre grunner til at han er "fraværende". Stress på jobb, etc. Anonymkode: eba85...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #15 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Etter en periode hvor jeg har vært usikker på hva han følte for meg, så valgte jeg å avslutte forholdet vårt for et par uker siden. Litt lite gjennomtenkt, men fikk bare nok av å være usikker. Vi hadde hatt flere samtaler om hva vi ville i forkant, og han sa han ville satse på oss. Men det var ikke samsvar mellom ord og handling etter disse samtalene, så min usikkerhet ble egentlig bare større. Men uansett, jeg gjorde det slutt og han tok det veldig tungt. Og jeg kjente at jeg hadde tatt feil valg, og sa jeg ville tilbake. Han er redd for å brenne seg igjen, og ønsker ikke å gi det en sjanse til akkurat nå. Men vi har mye kontakt hver eneste dag på melding og litt på telefon, og møttes en dag i uka som var. Da sa han at han gjerne vil at vi møtes framover. Og han sier han er veldig glad i meg, og savner meg. Men han sier også at han tvinger seg selv til å tenke minst mulig på meg, fordi det var så tøft å få beskjeden om at jeg ville avslutte. Men jeg er så redd han er ferdig med meg, og det gjør så vondt. Hva tenker dere? Ville han tatt kontakt hver dag om han var ferdig? Og sagt han vil vi skal treffes framover? Anonymkode: 3f3aa...05c Enig med AB...fe0 - det er HAN som skal bevise noe, ikke du. Dere hadde jo snakket om dette flere ganger sier du, og han fulgte ikke opp. Han har problemer med å stole på deg nå? Hva med deg? Om han kommer tilbake så vingler han jo bare, han kommer til å fortsette å gjøre deg usikker. Du var usikker på han mens dere var sammen og du er usikker nå - fordi han gjør deg usikker. Jeg ville bare trukket meg tilbake. Sagt at han får finne ut hva han vil og så komme da, så får du se om du er tilgjengelig eller ikke. Og så ikke ta mer kontakt for å høre om han har bestemt seg. Og hvis du hører fra han igjen om at "jeg vil gjerne, men vet ikke om jeg tør, jeg er usikker på deg om du kommer til å gjøre det slutt igjen..." osv osv... så svarer du bare at "bestem deg hva du vil og så kan vi snakke" Anonymkode: 90654...2f0 1
Oslodamen Skrevet 27. juni 2021 #16 Skrevet 27. juni 2021 Enig i det de andre sier over her. Det er jo han som må bevise at han vil ha deg. Du var faktisk så usikker på følelsene hans at du ikke orket å være i forholdet mer. Det er alltid sånn at når det ikke er samsvar mellom handlinger og ord, så er det handlingene som taler sant. Hvis han sa at han ønsket å tilbringe masse tid sammen med deg, men ikke fulgte det opp, mente han det dessverre ikke. Man merker det når den andre er vilt forelsket og glad i en, da må man ikke kjempe for å få deres oppmerksomhet. Jeg synes også du kan si til ham at du gjorde det slutt pga hans manglende interesse og innsats for forholdet, og ikke pga dine manglende følelser for ham. Hvis han vil prøve igjen, er du der, for du vet hva du vil, og nå er det han som må finne ut hva han vil og faktisk følge det opp i handling. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #17 Skrevet 27. juni 2021 Oslodamen skrev (1 minutt siden): Det er alltid sånn at når det ikke er samsvar mellom handlinger og ord, så er det handlingene som taler sant. Hvis han sa at han ønsket å tilbringe masse tid sammen med deg, men ikke fulgte det opp, mente han det dessverre ikke. Veldig sant. Og han kommer ikke til å endre seg heller, så lenge TS lar han få lov til å spille på følelsene hennes. Anonymkode: 90654...2f0
Nelle12345 Skrevet 27. juni 2021 #18 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ts her Noen som har noen gode råd for hvordan jeg bør oppføre meg mot han nå? Jeg er redd for å være for på, i tilfelle han behøver tid og kan bli lei om jeg viser for mye interesse. Men om jeg ikke viser interesse, så kanskje han ikke blir trygg nok på at jeg vil dette nok til at han tør å gi det en sjanse? Anonymkode: 3f3aa...05c Mitt beste råd, finne ut konkrete ting som gjorde at du tok ditt valg selv når han sa han ville satse på dere. Finne ut hva du trenger fra en partner for å føle deg trygg også hør med han hva han trenger. Er dette noe dere begge ønsker er dere begge villig til å lytte til hva den andre trenger. Stress ned, ta et par dater. Gi hverandre rom til å savne hverandre. Kanskje du trenge å se han tar kontakt ikke bare du. Husk du tok et valg og selvom navnet etter han er stort betyr ikke at dere skal finne veien tilbake. Gi deg selv tid, la hode og hjerte komme på samme plass. Jeg håper du finner ut av dette.
Gjest Kayo Skrevet 27. juni 2021 #19 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ts her Noen som har noen gode råd for hvordan jeg bør oppføre meg mot han nå? Jeg er redd for å være for på, i tilfelle han behøver tid og kan bli lei om jeg viser for mye interesse. Men om jeg ikke viser interesse, så kanskje han ikke blir trygg nok på at jeg vil dette nok til at han tør å gi det en sjanse? Måten du reagerer på her er langt mer vanlig enn du tror. Typisk at man etter et brudd begynner å forelske seg i en falsk idè om hvor fantastisk ting kunne vært og neglisjerer frustrasjonen man følte fordi man finner det ukomfortabelt å stå på bar bakke. Har opplevd det selv.. Det finnes masse eksempler på mennesker som har kastet bort år av livene sine på å bli oppslukt av denne falske ideen når sannheten er at du vil møte på de samme problemene om dere skulle bli sammen igjen. Noe som er sannsynlig slik du beskriver han. Han bryr seg langt mer om at han selv ble såret istedet for å fokusere på å jobbe med å få forholdet til å fungere sammen med deg. Det beste for deg er å gå videre og ikke se deg tilbake.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #20 Skrevet 27. juni 2021 Kayo skrev (5 timer siden): Måten du reagerer på her er langt mer vanlig enn du tror. Typisk at man etter et brudd begynner å forelske seg i en falsk idè om hvor fantastisk ting kunne vært og neglisjerer frustrasjonen man følte fordi man finner det ukomfortabelt å stå på bar bakke. Har opplevd det selv.. Det finnes masse eksempler på mennesker som har kastet bort år av livene sine på å bli oppslukt av denne falske ideen når sannheten er at du vil møte på de samme problemene om dere skulle bli sammen igjen. Noe som er sannsynlig slik du beskriver han. Han bryr seg langt mer om at han selv ble såret istedet for å fokusere på å jobbe med å få forholdet til å fungere sammen med deg. Det beste for deg er å gå videre og ikke se deg tilbake. Takk for godt og reflektert svar 😊 Tror du har mye rett i det du skriver, at jeg glemmer litt alle de dagene jeg satt og var lei meg og frustrert. Jeg må se på dette med nye øyne, og ta med minnet om hvordan det egentlig var med i betraktningen når jeg tenker på hva jeg vil videre. Og han er veldig opptatt av hvor såret han ble, men virker ikke lei seg over at han har gjort meg usikker på hva jeg betød. ts Anonymkode: 3f3aa...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå