Gå til innhold

Hvorfor er det ikke greit å kalle folk feit? Mens det er greit å kalle folk tynn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Almando skrev (15 timer siden):

Vi kan godt bytte kropp. Jeg lover deg, du ville byttet tilbake etter noen få timer. Når man er tjukk får man IKKE positiv oppmerksomhet, man får IKKE komplimenter (kun på smil og øyne). Man blir heller ikke hyllet slik du tror.

Jeg betviler ikke at det sikkert er sånn for mange, men ikke alle tynne får positiv oppmerksomhet og komplimenter heller. Mange som ikke synes det er attraktivt med personer som er for tynne. Det er ikke greit å snakke dritt om noens kropp, og selv om noen kanskje har det verre enn andre er ikke noe av dette greit. 

Anonymkode: 071b3...c63

AnonymBruker
Skrevet
Almando skrev (14 timer siden):

Nettopp. Men det går an å være misunnelig uten å rakke ned på andres kropp. Om en tynn person opplever stygge kommentarer på sin kropp er det åpenbart på grunn av misunnelse. Om en tykk person opplever stygge kommentarer på sin kropp er det på grunn av hat og avsky. Med andre ord burde tynne mennesker ta det som et kompliment når de får nedlatende kommentarer. 

Dette er jeg veldig uenig i. Åpenbart på grunn av misunnelse? Det stemmer ikke. Hvis du selv ikke er veldig tynn så vil du ikke forstå hvordan det er, akkurat som at jeg ikke fullt kan forstå hvordan det er å være tykk. Hvis vi blir såret så kan vi ikke bare ta det som et komliment. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg lurer fælt på hva tynne mennesker faktisk spiser når de «prøver å legge på seg», men de ikke får det til. For jeg trenger ikke mer enn en skive for mye og så smeller kiloene seg på.

For alt er kalorier, som vi «feite» får høre. Er du u kaloriunderskudd går du ned. Ja samme tilbake, ligger du i kalori overskudd går du opp. Er ikke vanskelig å få i seg for mye kalorier på en dag, er bare å telle det. Litt ekstra med smør/olje og fløte i maten, er sundt fett for kroppen.

Problemet du sikter til ts, er at det alltid har vært en positiv ting å være tynn. Selv om det blir sagt som en «du må spise mer!» måte. Så har det absolutt alltid vært positivt å være den tynne i samfunnet.

Noen nevnte også at det faktisk er forskjell på ordet «feit» og «tykk». Der det ene av dem er veldig negativt ladet, da det ofte brukes i negative sammenhenger.

Liker du ikke å bli kalt tynn får du si i fra til de som sier det. Er ikke vanskeligere. Eller så får du begynne å telle kalorier. For jeg kan garantere at du legger på deg, bare du spiser nok kalorier til dagen.

Anonymkode: f0a56...6a7

Det er faktisk ikke bare bare å legge på seg som en tynn person! Man kan godt vite hvor mye man trenger å spise for å legge på seg, men forstår du ikke at man kan bli både mett, kvalm og andre ting hvis man får i seg mer kalorier enn det kroppen er vant til? Spiser man ekstra mye en gang så vil det kanskje ta lengre tid før kroppen klarer å få i seg like mye igjen. Dessuten vil man jo gjerne gå opp i vekt på en sunn måte hvis man først skal det. Da er det ikke bare å stappe i seg hva som helst som kroppen ikke er vant til, slutte å trene etc hvis man liker det... 

AnonymBruker
Skrevet
Narad skrev (22 minutter siden):

Dette er jo bare komisk.
Hva vi gjør? Jeg har jobbet siden jeg var 16, på det meste sjonglerte jeg flere jobber fordi jeg elsker å være aktiv. Har alltid drevet med noe idrett, fra jeg var svært liten. I min familie er det genetisk, fra en av mine foreldres side. Vi er stort sett slanke på ene siden, noen sliter med undervekt. Ene onkelen min hadde det likt meg og var en stor trøst for meg i oppveksten, da han kjente til alle de sårende kommentarene. Hos oss går forbrenningen ned rundt 25-30 og jeg ble i den alderen normalvektig. 
Jeg prøvde før den tid å telle kalorier, fulgte dietter som kroppsbyggere bruker for å bygge muskler, men jeg la ikke på meg.
Mat ble noe jeg måtte fokusere mye på og som ble noe jeg puttet i meg for å beholde vekt, kos med mat forsvinner da.
Jeg må fremdeles ta hensyn til venner når jeg drar på ferie, spiser de like mye som meg på tur, legger de på seg, samme med folk man bor med. Jeg må rett og slett legge inn noen ekstra måltider for meg selv for å holde vekten oppe.
I ungdommen diskuterte vi mye dette med å spise, jeg og noen venner, de trodde ikke at jeg kunne spise så mye som jeg gjorde, så vi testet hvem som kunne spise mest av grandiosa. Jeg spiste 2 alene, guttene spiste ca 1 og jentene ca en halv. Min hadde i tillegg dressing på, for da ble den bedre, og jeg var ikke stappmett, men da gadd jeg ikke spise mer av den pizzaen.
Når jeg gikk på skole hadde jeg frokost, lunsj, når jeg kom hjem fra skolen spiste jeg gjerne 4-5 grove skiver før det ble middag. Etter middag hadde vi frukt, da gjerne 2-3 bananer eller epler, eller kaker og deretter kvelds. 

Så latskap? Vi som sliter med undervekt kan jo ikke noe for det, vi legger ikke på oss. 
Jeg har familie som sliter med overvekt (vi snakker fedme og slankeoperasjoner, dødsfall knyttet til hjerte og karsykdommer relatert til fedme). Jeg ser ikke på dem som late. 
I mine erfaringer er vekt knyttet til arv og miljø og noen sliter med vekt der de ikke får gjort mye med det, noe folk sliter med å forstå, både oppover og nedover. Men de som sliter med vekt oppover, får veldig mye mindre sårende kommentarer angående vekt enn hva de som sliter med vekt nedover, det er liksom sosialt akseptert at man kan hetse de tynne, men ikke de tykke.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette har irritert meg i alle de år. Jeg er 170 høy, å veier alt mellom 50-52 kg. Folk har både kallet meg beinrangel, at jeg er skinn og bein, at jeg må spise mer, at jeg må få mer kjøtt på bena. For mange (inkludert meg) så er det vanskeligere å gå opp i vekt enn ned. Jeg har trent styrke i mange år, spist mye fett og mye proteiner. Jeg spiste flere dager/uker egg, bacon og karbonader i strekk. Kun det + potetgull og proteinshake. Gikk opp 4 kg på 1 år. 

Når det kommer til fedme så er dette hysj hysj, ikke lov å si eller formene at noen er tykk. Om feite folk legger ut skrytebilder så får man creds, men med en gang ei slank dame legger ut noe som er i form at bekreftelse så får man bare drittkommentarer. 

Når pilotfrue eller hva hun het la ut bilde etter fødsel, å hadde flat mage, så fikk hun hets fordi hun var slank? Men når ei feit dame har født barn så får hun skryt fordi hun er sååå fantastisk som tørr å vise seg frem. Kjenner jeg blir forbanna! Jeg selv fikk flat mage rett etter fødsel, å veier nå, 5 mnd etter akkurat det samme som før jeg ble gravid dvs 50 kg. 

Når folk kommenterer hvor tynn jeg er, så klarer jeg ikke si noe tilbake, fordi jeg ikke vil såre OG fordi det IKKE er greit å si at noen er feit. 

Hvorfor er det greit ene veien men ikke andre? 

Anonymkode: e7e8b...52c

Narad skrev (13 timer siden):

Du har i denne tråden skrevet;
Det å være tynn er ikke et problem.
Skal jeg linke innlegget ditt der du skrev det?
Og du viser jo tydelig hva du mener når du skriver dette;
Med andre ord burde tynne mennesker ta det som et kompliment når de får nedlatende kommentarer. 

Du har null forståelse for at tynne mennesker OGSÅ har problemer, at folk får problemer av kroppslige utfordringer og kommentarer, om de er undervektige eller overvektige..
Det er jo dette TS tar opp i sitt startinnlegg, at det er mange som mener det er helt ok å kommentere kroppen til undervektige mennesker og du er nok ikke den eneste som mener at vi bare bør ta det som ett kompliment.
Så hva får deg til å skrive slike ting? At vi bør ta det som komplimenter og at vi ikke har problemer?
Bør ikke alle vi med vektutfordringer ha forståelse for hverandres problem?

Heldigvis er det nå normalt at det er ufint å komme med stygge kommentarer til overvektige pga deres overvekt, vi som har slitt/sliter med undervekt ønsker bare det samme, at det skal bli normal forståelse for at det er ufint mot undervektige også.

Narad skrev (12 timer siden):

Og folk som mener at undervektige skal ta kommentarer om lav vekt som et kompliment, eller at undervektige ikke har problemer, har aldri levd livet i en undervektig kropp.
Hvorfor sette det opp i mot hverandre?
Hvorfor skal det kun sees på som ufint å kommentere overvektige sin kropp men ikke undervektige?
Hvorfor skal det være ok å kommentere at man må bare telle kalorier og spise mer for en undervektig, når det ikke er ok å si det til en overvektig?
Hvorfor kan man ikke erkjenne at både overvektige og undervektige sliter med både vekt, kroppskommentarer og hvordan samfunnet er mot dem?

Hun du lenker til i den lenken din er normalvektig nå, ikke undervektig.
Der er mye forskning på hvordan samfunnet er mot overvektige, men svært lite for hvordan den er mot undervektige.
Fordi folk mener at det ikke er ett problem fordi de ikke har levd i kroppen til en undervektig og opplevd hvordan samfunnet er mot undervektige kanskje?

Lagt til:
Har tidligere fortalt at jeg var undervektig og nå er normalvektig.
Akkurat som hun i den artikkelen du lenket til opplever jeg nå mye av det samme, kommentarer om hvor mye bedre jeg ser ut nå, hvor mye sunnere jeg ser ut nå osv osv. Og folk flest er mer hyggelig mot meg. Jeg blir ikke lenger glodd på av fremmede, eller hvisket om av bekjente eller ha rykter om diverse spisevegringer. Og menn, de viser interesse nå, det var ikke så mye av det før da jeg var undervektig.

Mt3 skrev (12 timer siden):

Det ble vel ikke påstått at samfunnet behandler tynne like ille, men at folk TYDELIGVIS  godt kan si 'oi så tynn du er' og bemerke vekt og utseende til tynne. Men ikke gjøre det samme mot tykke. 

Ikke at jeg synes vi skal begynne å bemerke slikt til tykke, men synes en absolutt bør la være å bemerke det til de tynne også. 

Jeg kunne glatt spise 2skiver til frokost, 4skiver til lunsj, 1/2pizza til middag, 1sjokoladeplate, 1pose potetgull og 2skiver på kvelden, alt skyllet ned med ett glass saft til hvert måltid. Lå på sofaen og slappet av hver dag etter jobb, null turgåing eller trening de 2 årene jeg var lærling, men la allikevel ikke på meg, så hvor stort kcal underskudd mener dere jeg hadde da? Om en som har DNA for en fyldigere kropp hadde spist dette ville de jo trillet utav sofaen etter 1.året

Dere reagerer på reaksjonen dere får på det dere skriver, men det er jo ikke så rart. Dere insisterer jo på å føre denne debatten på helt feil premisser. Det jeg har uthevet i innleggene her, inkludert i startinnlegget, er rett og slett ikke sant. Overvektige får kommentarer og behandles stygt hver eneste dag på grunn av vekta og alle synes det er helt greit. Det er ikke tabu å slenge dritt til overvektige, tilnærmet ingen normalvektige eller undervektige synes det er feil. Det folk synes er feil er å innrømme det høyt, men så byr anledningen seg igjen og da betyr fasaden ingenting. Ikke bryr folk seg om hvem som hører eller ser det de sier eller gjør heller, og ingen griper inn. Aldri. 

Jeg skjønner godt at det er ubehagelig å bli kalt benrangel eller fyrstikk, å få matvanene sine kommentert og å bli avvist av det motsatte (eller det samme) kjønn på grunn av vekt. Men vi overvektige får det samme, bare med bittelitt andre ord. Fleskeberg eller fettberg er ikke hyggeligere enn benrangel eller fyrstikk, det går for det samme og det er på ingen måte greit. Jeg skulle bare ønske dere som var undervektige kunne prøve å forstå at folk slenger like mye dritt til overvektige, istedenfor å late som om våre opplevelser ikke eksisterer bare fordi dere har det vondt. For det synes vi er vondt. Jeg er så utrolig lei av å få høre dag ut og dag inn at folk er så forsiktige med å si noe til oss overvektige, for det er ikke sant og det gjør fryktelig vondt at folk later som om de kommentarene jeg får, den dårlige behandlinga jeg får, den trakasseringa jeg får, den volden jeg opplever, de overgrepene jeg har vært igjennom og alle menneskene som som regel står rundt og bare glor uten å gripe inn (og i en del tilfeller ler av meg) ikke engang er viktig nok til å telles med. For det er faktisk helt greit i samfunnet vårt å hetse overvektige, og jeg skjønner ikke hvilken verden dere lever i dere som nekter å se at det skjer hver eneste dag. 

Anonymkode: 318f8...7d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere reagerer på reaksjonen dere får på det dere skriver, men det er jo ikke så rart. Dere insisterer jo på å føre denne debatten på helt feil premisser. Det jeg har uthevet i innleggene her, inkludert i startinnlegget, er rett og slett ikke sant. Overvektige får kommentarer og behandles stygt hver eneste dag på grunn av vekta og alle synes det er helt greit. Det er ikke tabu å slenge dritt til overvektige, tilnærmet ingen normalvektige eller undervektige synes det er feil. Det folk synes er feil er å innrømme det høyt, men så byr anledningen seg igjen og da betyr fasaden ingenting. Ikke bryr folk seg om hvem som hører eller ser det de sier eller gjør heller, og ingen griper inn. Aldri. 

Jeg skjønner godt at det er ubehagelig å bli kalt benrangel eller fyrstikk, å få matvanene sine kommentert og å bli avvist av det motsatte (eller det samme) kjønn på grunn av vekt. Men vi overvektige får det samme, bare med bittelitt andre ord. Fleskeberg eller fettberg er ikke hyggeligere enn benrangel eller fyrstikk, det går for det samme og det er på ingen måte greit. Jeg skulle bare ønske dere som var undervektige kunne prøve å forstå at folk slenger like mye dritt til overvektige, istedenfor å late som om våre opplevelser ikke eksisterer bare fordi dere har det vondt. For det synes vi er vondt. Jeg er så utrolig lei av å få høre dag ut og dag inn at folk er så forsiktige med å si noe til oss overvektige, for det er ikke sant og det gjør fryktelig vondt at folk later som om de kommentarene jeg får, den dårlige behandlinga jeg får, den trakasseringa jeg får, den volden jeg opplever, de overgrepene jeg har vært igjennom og alle menneskene som som regel står rundt og bare glor uten å gripe inn (og i en del tilfeller ler av meg) ikke engang er viktig nok til å telles med. For det er faktisk helt greit i samfunnet vårt å hetse overvektige, og jeg skjønner ikke hvilken verden dere lever i dere som nekter å se at det skjer hver eneste dag. 

Ikke alle undervektige er sånn, ikke jeg. Jeg kjenner overvektige som har opplevd mye dritt, og også blitt sjokkert over hvordan enkelte har behandlet og snakket til folk som er det. Men jeg føler det litt på samme måte som deg, bare motsatt, at enkelte som ikke er undervektige ikke evner å skjønne at vi ikke tar det som et kompliment å bli kalt veldig tynne, at vi må se å legge på oss, spise mer osv til stadighet. Det er ikke enklet for oss heller, og vi kan også føle på mye usikkerhet knyttet til egen kropp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er faktisk ikke bare bare å legge på seg som en tynn person! Man kan godt vite hvor mye man trenger å spise for å legge på seg, men forstår du ikke at man kan bli både mett, kvalm og andre ting hvis man får i seg mer kalorier enn det kroppen er vant til? Spiser man ekstra mye en gang så vil det kanskje ta lengre tid før kroppen klarer å få i seg like mye igjen. Dessuten vil man jo gjerne gå opp i vekt på en sunn måte hvis man først skal det. Da er det ikke bare å stappe i seg hva som helst som kroppen ikke er vant til, slutte å trene etc hvis man liker det... 

Når man er overvektig er det heller ikke bare bare å kutte mase kalorier, gå sulten konstant, og begynne å trene hardt.

Man kan bruke de samme argumentene begge veier. Man blir vandr til det, man må gradvis øke/minske inntaket av kalorier, og kroppen blir vandt til det.

Er man vant til ~2000kcal til dagen, kan man ikke bare opp i 5000kcal til dagen heller. Og er man vandt til 5000kcal til dagen er det ikke bare å gå ned til 2000.

De samme argumentene kan brukes begge veier, det er noe av det jeg prøver å få frem. For det er ikke «bare» for noen, tynne eller overvektige. Det er ikke «bare» å gjøre … 

Man har ikke vondt av å være litt sulten, og man har ikke vondt av å være litt kvalmen. Begge deler er like ubehagelig, men er noe man fint overlever.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når man er overvektig er det heller ikke bare bare å kutte mase kalorier, gå sulten konstant, og begynne å trene hardt.

Man kan bruke de samme argumentene begge veier. Man blir vandr til det, man må gradvis øke/minske inntaket av kalorier, og kroppen blir vandt til det.

Er man vant til ~2000kcal til dagen, kan man ikke bare opp i 5000kcal til dagen heller. Og er man vandt til 5000kcal til dagen er det ikke bare å gå ned til 2000.

De samme argumentene kan brukes begge veier, det er noe av det jeg prøver å få frem. For det er ikke «bare» for noen, tynne eller overvektige. Det er ikke «bare» å gjøre … 

Man har ikke vondt av å være litt sulten, og man har ikke vondt av å være litt kvalmen. Begge deler er like ubehagelig, men er noe man fint overlever.

Enig i at det kan være vanskelig begge veier. Samtidig kan man tenke at for noen undervektige, kan det være bedre å gå opp igjen gjennom muskler. Spesielt hvis man er "skinny-fat". Det er heller ikke bare bare, for noen av oss er det veldig vanskelig å legge på seg muskler også. Det er ikke alt som er lett, og da tenker jeg at aksept for mange ulike kropper er det viktigste... Så er det opp til hver enkelt å holde kroppen sin sunn, men vi bør akseptere at for noen er det vanskeligere fordi man kan ha dårligere utgangspunkt etc. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har uthevet noen av dine kommentarer siden du velger å svare meg.
Det jeg prøver å komme fram til i mine innlegg er at det er sosialt akseptert å kommentere undervektige sine kropper. Bare her i denne tråden har vi feks fått høre at vi bør ta det som komplimenter, eller at folk bryr seg og derfor kommenterer kroppen,  noe som er en vanlig tankegang. Thinshaming er ikke ett ord som blir brukt, fatshaming derimot.
At folk er idioter og hetser andre, det vet vi, slik har det alltid vært. Mobbing pågår stadig vekk og man blir mobbet for det som er utenfor "normalen". Har man briller kan man få kommentarer om det, har man annen hudfarge får man høre det osv osv.
Men det er sosialt akseptert at tynne mennesker skal tåle å høre kroppskommentarer til stadighet, fra venner, kollegaer, familie, bekjente og fremmede, for vi er jo som sagt tynne. Kommenterer man overvektige sine kropper på tilsvarende måte så er det helt normalt at de oppfatter det som mobbing, hets. Hvorfor denne forskjellen? Hvorfor skal de undervektige akseptere og tåle det overvektige ikke gjør?

En undervektig person får høre at det bare er å spise mer for å legge på seg, det kan man fint si uten å bli oppfattet som hets eller ufin, sier man til en overvektig person at de bare må spise mindre er det hets og ufint. Ser ikke dere som  skriver her dobbeltmoralen?

Jeg har som tidligere skrevet familie med fedmeproblematikk også, jeg har stor forståelse for den hets overvektige treffer på, men det er ikke sosialt akseptert å hetse overvektige, selv om det blir gjort. En overvektig som blir hetset har lov til å bli sur, sint, lei seg osv. Vi undervektige som får samme type kommentarer derimot, vi skal ta det som komplimenter, folk bryr seg bare, vi skal være glad for at vi er tynne og kan spise oss mett osv osv. Ser dere ikke dobbeltmoralen?

Så vi vet hets eksisterer, for mange kroppsfasonger, men vi ber bare om at det skal bli sosialt akseptert at hets mot undervektige, for kroppskommentarer mot undervektige er hets, er noe man ikke gjør som et oppegående menneske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg lurer fælt på hva tynne mennesker faktisk spiser når de «prøver å legge på seg», men de ikke får det til. For jeg trenger ikke mer enn en skive for mye og så smeller kiloene seg på.

For alt er kalorier, som vi «feite» får høre. Er du u kaloriunderskudd går du ned. Ja samme tilbake, ligger du i kalori overskudd går du opp. Er ikke vanskelig å få i seg for mye kalorier på en dag, er bare å telle det. Litt ekstra med smør/olje og fløte i maten, er sundt fett for kroppen.

Problemet du sikter til ts, er at det alltid har vært en positiv ting å være tynn. Selv om det blir sagt som en «du må spise mer!» måte. Så har det absolutt alltid vært positivt å være den tynne i samfunnet.

Noen nevnte også at det faktisk er forskjell på ordet «feit» og «tykk». Der det ene av dem er veldig negativt ladet, da det ofte brukes i negative sammenhenger.

Liker du ikke å bli kalt tynn får du si i fra til de som sier det. Er ikke vanskeligere. Eller så får du begynne å telle kalorier. For jeg kan garantere at du legger på deg, bare du spiser nok kalorier til dagen.

Jeg tror jeg har funnet svaret på det uthevete. Jeg har slitt med overvekt stort sett hele mitt voksne liv. Når man er en overspiser, som meg, er det ikke vanskelig å nettopp overspise. Da legger man selvfølgelig på seg. En veldig god venninne av meg, har vært undervektig hele livet, og sier at det er umulig å legge på seg. Det gikk opp et lys for meg da vi var ute og spiste sammen, for hun hadde spist kanskje halve porsjonen sin, og maktet ikke en bit til. 

Så når veldig tynne mennesker prøver å spise mer, så tror de at de har spist mye mer enn de egentlig har, fordi de er vant til å spise så lite. Vet ikke om dette ble forståelig... :sjenert:

Det er uansett en uting å kommentere andres kropp - tynn, tjukk eller hva det måtte være.

Anonymkode: 4b176...961

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg tror jeg har funnet svaret på det uthevete. Jeg har slitt med overvekt stort sett hele mitt voksne liv. Når man er en overspiser, som meg, er det ikke vanskelig å nettopp overspise. Da legger man selvfølgelig på seg. En veldig god venninne av meg, har vært undervektig hele livet, og sier at det er umulig å legge på seg. Det gikk opp et lys for meg da vi var ute og spiste sammen, for hun hadde spist kanskje halve porsjonen sin, og maktet ikke en bit til. 

Så når veldig tynne mennesker prøver å spise mer, så tror de at de har spist mye mer enn de egentlig har, fordi de er vant til å spise så lite. Vet ikke om dette ble forståelig... :sjenert:

Det er uansett en uting å kommentere andres kropp - tynn, tjukk eller hva det måtte være.

Anonymkode: 4b176...961

Jeg er veldig enig i det du skriver her, som er litt bakgrunnen for spørsmålet, og det jeg har skrevet om at alle kan telle kalorier og få til å gå opp eller ned i vekt, om de bare klarer å gjennomføre. Jeg snakker av erfaring at det er beinhardt! Er 2 uker inn i min … ja X antall vektnedgangsprosjekter.

Jeg kommenterer aldri kroppen til folk. Kanskje om det var en venn, som har vært 150++ kg, som plutselig dukket opp etter 1,5 år nå med korona og var tynn som bare det. Da kan det hende jeg hadde sperret opp øynene og «oh wow! Så tynn du er». Men generelt så kommenterer jeg aldri kroppen til noen, da jeg er overvektig selv og jeg vet det så utrolig godt selv. Jeg trenger ikke at andre sier noe om det. Samme går jo for alle andre. Om de er tynne, trente, overvektige. Man vet det jo selv, så da trenger ikke andre kommentere på det 😅

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som sier at du er for tynn til å være på forsiden av et magasin. MEN folk sier gjerne det hvis de mener at du er for "feit" til det. De sier at man ikke skal promotere usunne kropper med å si at "feite" er vakker. 

Det er ikke fint å kalle noen beinrangel, og jeg ville aldri gjort det selv, men du kan ikke si at det er burde være greit å kalle noen "feit" fordi andre bruker ordet "beinrangel". Det er nesten som å si at man må få lov til å kalle noen nigger, fordi noen kalte deg for kvitost. 

Anonymkode: 71d04...fa9

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til det. 

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ingen som sier at du er for tynn til å være på forsiden av et magasin. MEN folk sier gjerne det hvis de mener at du er for "feit" til det. De sier at man ikke skal promotere usunne kropper med å si at "feite" er vakker. 

Det er ikke fint å kalle noen beinrangel, og jeg ville aldri gjort det selv, men du kan ikke si at det er burde være greit å kalle noen "feit" fordi andre bruker ordet "beinrangel". Det er nesten som å si at man må få lov til å kalle noen nigger, fordi noen kalte deg for kvitost. 

Anonymkode: 71d04...fa9

Jo folk sier det!

Anonymkode: 30575...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...