Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så lei meg når noen sier babyen min er feit.

Først og fremst fordi jeg skjønner overhodet ikke hvorfor man skal kommentere kroppen til andre.

Og jeg husker selv fra da jeg var barn hvor kjipt jeg synes det var, med spiseforstyrrelser, og det er nok derfor jeg reagerer så sterkt på at noen kommenterer kroppen til barnet mitt.

Altså baby er jo bare fem måneder, så hun skjønner det ikke uansett. Er bare jeg som blir lei meg.

Men hvorfor har folk dette enorme behovet for å påpeke andre sine kropper, og hvertfall en baby sin?

Baby er heller ikke feit, hun er akkurat på gjennomsnittet for sin høyde, altså normalvektig. Hun har en ekstra valk på armene, men det var det.

Anonymkode: 7b4c0...b3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelige folk 😕 Ikke bry deg om dem, de må jo virkelig ha skruer løse! 😄 

Anonymkode: 6f68f...e3f

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Folk er idioter rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

Valker på babyer er et sunnhetstegn. En baby blir ikke tjukk, hvertfall ikke om den fullammes. Vær stolt av hvor god melk du har. 

Anonymkode: a9b9c...191

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min baby veide mindre enn gjennomsnittet. Jeg var selv ikke bekymret fordi jeg vet hvordan jeg vokste og hva jeg veide på den alderen, og det ligger i familien.
Min far derimot, sa flere ganger at hun var feit. Hun hadde dobbelthake osv. Hun hadde kun dobbelthake pga måten hun holdt hodet, men det spilte ingen rolle visstnok. Dobbelthake = FEIT baby. Igjen, hun var UNDER gjennomsnittet, og er det ennå. 

Ikke hør på slike kommentarer. 

Anonymkode: aa95d...611

AnonymBruker
Skrevet

Om noen kaller en baby FEIT er det mer enn på sin plass å be dem holde kjeft - IDIOTER!!!!!

Anonymkode: 3e0a3...1b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen folk bare må si d de tenker.. dumme som brød.. 

Ei random dame som døpte barnet sitt samtidig som meg sa til meg før vi gikk inn i kirken at sønnen min var så liten og tynn.. han har alltid vært helt gjennomsnittlig. Brydde meg ikke så mye, men må si at jeg lurer den dag på hvorfor hun sa d👀

Anonymkode: fffe3...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Valker på en baby er en god ting. Når de begynner å bevege på seg, vil noe av «lageret» brukes, samtidig som de også skal strekke seg mye den neste tiden, er godt å ha noe å fordele utover.

Jeg har kun hørt snakk om «feit» på en ekstremt positiv måte når det kommer til babyer. Altså ordet «feit» er absolutt aldri blitt brukt, da det er et ekstremt negative ladet ord.

Anonymkode: d213f...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste sprengte percentilene og ingen har noen sinne sagt at hun var feit, da hadde jeg virkelig sagt tydelig i fra. Hun ble fullammet og hadde en vektoppgang som var veldig høy. Da hun var 15 mnd ble jeg bedt om å «slanke» henne, hs,  for hennes egen skyld. Tok få grep, og ble ingen endring i den høye vektoppgang. Hun selvregulerte matinntaket og porsjonene var beregnet på alder. Da hun fylte 2 år endret det seg. Hun ble lengre og kroppen var ikke like tung å bevege. Aktiviteten økte og matinntaket fortsatte på samme vis. Hun skjøt i været lengdemessig. Og er i dag 6 år og lang, og normalvektig. Helt perfekt, som jeg alltid har ment. Ikke vært bekymret.

Anonymkode: 0f3ac...4a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...