Gjest lumina Skrevet 12. september 2005 #1 Skrevet 12. september 2005 Vi har vært samboer i snart tre år nå, og har det fint på de aller fleste måter. Han har en stor vennekrets, som han ofte er sammen med, både hjemme hos oss og borte. Dette er jo bare positivt på alle måter, spesielt siden jeg kommer godt overens med hans venner. Jeg har også noen nære venninner som jeg bruker en del tid på. Her er problemet: Vi gjør ikke så mye sammen, bare vi to. Ikke fordi vi mangler vilje til å bruke tid med hverandre, men vi har egentlig få felles interesser og klarer ikke å komme på en "aktivitet" vi begge ønsker å drive med. De eneste tingene jeg kommer på som vi har felles er at vi begge liker å se film (vi har startet en dvd-samling ilag) og vi liker godt å spille tv- og dataspill. Så vi har det topp sammen innendørs, men er det ikke stusselig at vi kun har felles ineteresser foran en skjerm? Så derfor, "kjære lesere" ønsker jeg tips og ideer til hva dere gjør/har gjort som par. Alle tips og ideer er velkomne, men det kan jo nevnes at vi ikke har råd til å betale så aaaalt for mye siden jeg studerer +Vi bor i en liten by helt i nord (Alta) og her er ikke så veldig mange urbane aktiviteter akkurat
Mrs. K Skrevet 12. september 2005 #2 Skrevet 12. september 2005 I Alta er det mulighet for korsang. Vi går på kor sammen og det er kjempekos med en kveld i uken hvor vi gjør noe i lag.
Gjest lumina Skrevet 12. september 2005 #3 Skrevet 12. september 2005 mja, kan jo også nevne at jeg er totalt tonedøv Men tuuuuusen takk for innspill
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. september 2005 #4 Skrevet 12. september 2005 Vi jobber som frivillige på Foreningen for omplassering av dyr og lufter hunder sammen der en gang i uka. Da kommer vi oss ut, gjør noe nyttig og gjør noe sammen - rene kinderegget
Mrs. K Skrevet 12. september 2005 #5 Skrevet 12. september 2005 Teater, revylag, turlag, filmklubb, quizkveld på pubben,
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #6 Skrevet 12. september 2005 Hva med dans? Min kjære og jeg danser sammen ca fire kvelder i uka, og har det helt topp.
Malama Skrevet 12. september 2005 #7 Skrevet 12. september 2005 Vi gjør ikke noe "organisert" sammen. Vi går på fotballkamper, men det gjør vi ikke SAMMEN, vi ser dem hver for oss (da jeg er tilskuer, og han er fotograf, men det er han kanskje ikke neste år, så da skal vi gjøre det sammen!) Men, vi går tur sammen, f.eks. Bare tusle i nabolaget en eller annen plass og snakke sammen, det er jo kjekt Og det er bare oss to, sammen, gir oss frik luft og dessuten en mulighet til å snakke (vel, jeg snakker han lytter for det meste) Når du ber om råd til å gjøre noe SAMMEN, ALENE så innbiller jeg meg at kor, revylag etc ikke egentlig er det du tenker på, siden du nevnte dere to sammen, alene. Men tur synes jeg er fint. Om vinteren på ski, eller skøyter! Skøyter er gøy det. Må jo være masser av natur rundt dere når dere bor i Alta. Ellers så finnes det kanskje noen kurs (lære et språk sammen, f.eks?) eller sånn dere kan gå på?
Gjest lumina Skrevet 12. september 2005 #8 Skrevet 12. september 2005 Takk for fine svar. Dans var en veldig god ide (synes jeg da, ) Vi har en gang snakket om å begynne på swing, men det har blitt med tanken. Kanskje jeg skal bringe det opp for ham. Skøyter har vi faktisk prøvd første vinteren vi var sammen, det var veldig fint. Men da lånte vi skøyter, og siden da har ikke ideen kommet opp. Kanskje jeg skal gi han skøyter til jul og ønske meg selv og? Har prøvd å foreslå for han å gå tur, men han har en stressende jobb der han løper hele tiden, og han spiller på et fotballlag, så han mener det er bortkastet å bare gå tur uten mål og mening Men det må jeg vel pent respektere, siden jeg har sagt "takk men nei takk" til å være med på softgun-laget hans :grine2: I tillegg så går jeg tur med flere av mine venninner, så får liksom brukt opp min tur-gåer energi der... Filmklubb var også en god ide egentlig siden det er noe vi har felles allerede :rosasmil: Var mange gode ideer her. Tar gjerne imot flere
Gjest Gjest_happy_* Skrevet 12. september 2005 #9 Skrevet 12. september 2005 Om vinteren,køyr snøscooter i sammen. Masse adrenalin,sitt tett sammen og le sammen.Og frisk luft. Kjempegod medisin for parforholdet.
Xora Skrevet 13. september 2005 #10 Skrevet 13. september 2005 Ha en fast kveld i mnd (f.eks etter lønning) der dere går ut sammen og spiser middag og deler ei flaske vin. Bare være dere to! Så kan dere evt fortsette i en bar med rolig musikk (jeg har ikke vært i Alta nei... ). Swingkurs var også et bra forslag. Ha en "overraskelses-kveld" for hverandre iblant, hvor dere bytter på å være den som skal finne på noe. Det kan jo være alt fra en stille kveld i heimen, til skøyter, til en weekend avgårde - alt etter hva dere har råd til! Høres forøvrig ut som dere har det fint også og håper dere fortsetter med det! Nå ble jeg minnet om at jeg må finne på noe "spesielt" en kveld for vennen min..
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #11 Skrevet 13. september 2005 Mannen min og jeg er glade i å spille spill. Går som regel i Back Gammon eller TP her i huset. Hvis dere har tolmodighet for puslespill så kan det også være en koselig aktivitet for dere begge to
Piglet Skrevet 13. september 2005 #12 Skrevet 13. september 2005 Vi går ofte en tur sammen om ettermidagen/kvelden. Ellers går vi på kino, på cafe eller ut og spiser. Vi spiller spill av og til. Lager mat sammen. Drar i svømmehallen (ikke så mye samvær da, for vi ligger bare der og svømmer, men så kan man jo gjøre noe sammen etterpå). Piglet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå