AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 (Tar kontakt med veterinær om det ikke gir seg til i morgen). Tispa mi på 8 år løp etter ballen sin på hytta i dag. Haltheten kom rett etter hun løp på flatmark. Hun er sprek og går turer på opptil 5 til 7 timer i ulikt terreng til vanlig. Lurer på om hun kan ha strekt seg eller noe, for nå halter hun. Virker som det sitter i høyre skulder? Altså ikke i poten. Halter ikke så hun løfter beinet, men går litt mer vaklete enn vanlig. Hopper opp og ned fra sofaen uten oppfordring helt uten problemer. Har kjent over hele henne flere ganger ganske hardt og hun reagerer ikke. Virker ikke som hun har vondt. Har lest litt om korsbåndskade hos hund og at det kanskje kan være noen fibre som har røket? Men korsbåndet ligger jo ikke i skulderen. Hun var hos veterinær tidligere denne uken som sa hun var i utmerket stand. De kan jo ikke utelukke alt gjennom den korte helsesjekken som gjøres før vaksinering. Men er helt sikker på at det er løpinga etter ball som utløste det. Skal sies at hun løper etter den ballen hver eneste dag. Sikkert vanskelig for noen å svare uten å se hunden. Bør jeg være bekymret når hun hopper opp i sofaen og ikke reagerer på berøring? Vanlig med en strekk?🤨 Anonymkode: 52ec7...470
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Legger seg også ned i dekk og opp i sitt like raskt som vanlig uten problemer. Syns det virker merkelig ts Anonymkode: 52ec7...470
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 I skulder er en vanlig skade at den sklir sidelengs og river muskler, hunden har bare framover og bakover bevegelse i skulder, men kan og være en bagatell som blir fin igjen. Uansett ved slik halthet bør hunden legges i hvile uten aktitet og toalettbesøk i bånd til den enten er blitt bra, eller blir uforandret eller værre og må behandles. Anonymkode: dcb30...e43 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I skulder er en vanlig skade at den sklir sidelengs og river muskler, hunden har bare framover og bakover bevegelse i skulder, men kan og være en bagatell som blir fin igjen. Uansett ved slik halthet bør hunden legges i hvile uten aktitet og toalettbesøk i bånd til den enten er blitt bra, eller blir uforandret eller værre og må behandles. Anonymkode: dcb30...e43 Takk. Da gjør jeg det. Holder oss inne i kveld og formiddag og ser an😊 Anonymkode: 52ec7...470
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Jeg ville sett det an, og passet på å holde hunden rolig (ingen løping eller hopping) de neste dagene 🙂 Anonymkode: 0262a...bf9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Min tispe har hatt lignende halthet to ganger, da var det muskelstrekk eller senestrekk. Hvile, rolige turer, ikke hoppe opp og ned av møbler i et par uker var konklusjonen fra veterinær. (Ene gangen kjørte vi til og med full røntgen fordi jeg var bekymra, men det var ingen ting annet enn en strekt muskel som ble bra av seg selv 😅) Men om det vedvarer kan det være greit med et veterinærbesøk for sikkerhets skyld, om ikke annet for smertestillende i starten om nødvendig. Anonymkode: d74de...023
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå